וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מאומיקרון: השרים יאשרו את הפיכת ארה"ב לאדומה, בנט יכנס מסיבת עיתונאים הערב

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 18:53

לאחר שרה"מ הכריז כי "הגל הבא מגיע", צפויים השרים לאשר את התקנות החדשות בקניונים, ולדון ברשימת המדינות האדומות, אליהן צפויות להיכנס בין היתר ארה"ב, גרמניה והונגריה. בישיבת הממשלה תקף בנט את השרים שהתנגדו ליוזמת התו הירוק: "קצת לחץ מבעלי קניונים, ונשברים"

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לזן האומיקרון ומתריע שהזמן אוזל/מערכת וואלה!

הממשלה התכנסה היום (ראשון) ברקע התפשטות וריאנט אומיקרון בארץ, וצפוייה לאשר את רשימת המדינות האדומות החדשות ואת תקנות הקניונים. "הזמן אוזל. האומיקרון כבר בארץ, כלומר - יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. בשעה 20:00 יכנס בנט מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה.

בנט אמר כי הממשלה "קנתה לישראל זמן יקר" כשהגבילה את הכניסה לארץ דרך נתב"ג, ובכך "עיכבה את האומיקרון". עם זאת, הוא טען כי "בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט הזה, ההגנה הקולקטיבית, הלאומית, שהמדינה נותנת, לא מספיקה".

"אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את הילד שלו, לכם זה לא יעזור הרבה, הגל מגיע", הזהיר ראש הממשלה. "כל משפחה צריכה להיערך. כל אדם צריך לוודא שהוא עצמו מחוסן בשלושה חיסונים ושילדיו מחוסנים".

על פי ההסכמות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר הבריאות ניצן הורוביץ, בקניונים ובאזורי מסחר סגורים יוחל באופן מידי תו סגול מהודק, על פי יחס תפוסה של אדם אחד לכל 15 מ"ר. כמו כן תתבצע אכיפה מוגברת של עטיית מסכות, ושעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפות. בנוסף, יוקמו עמדות התחסנות ב-50 מוקדים מרכזיים בקניונים, ויינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון.

כמו כן, השרים יבחנו בימים הקרובים את האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר מעל 100 מ"ר. הסוגייה תעלה לדיון בממשלה, ולאחר שינוסחו התקנות, הן יובאו למשאל טלפוני של קבינט הקורונה. הכניסה לתוקף תהיה מידית.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
ארה"ב וגרמניה אדומות? נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

במהלך ישיבת הממשלה מתח השר אלעזר שטרן ביקורת על "הנסיגה" מהתו הירוק בקניונים וכינה את המהלך "טעות". בנט תקף את חוסר הגיבוי מצד חלק מהשרים ואמר: "קצת לחץ מבעלי קניונים, ונשברים. אנחנו צריכים להיות מנהיגים ולא להתרגש מטלפון של איזה מיליארדר. מי שמתרגש, שלא יבוא לפוליטיקה. הקורונה זו לא בעיה אישית שלי, זו האחריות של כולנו".

בשבועיים האחרונים נאלץ בנט לסגת משני מהלכים שרצה לקדם בעניין האומיקרון - הפעלת איכוני השב"כ ומתווה התו הירוק בקניונים, ששונה בסוף השבוע שעבר בלחץ שרי יש עתיד וסגן השר מימינה אביר קארה.

שרת התחבורה מרב מיכאלי הדגישה כי לא תתמוך בשום מגבלה "כל עוד אין פיצוי לחברות התעופה". שר התרבות חילי טרופר הוסיף: "אנחנו מתארגנים לצונאמי, אבל האוצר לא איתנו. יהיה מרד. מה שהיה בקניונים - זה עוד כלום. אין חל"ת ואין כלום". שר הבריאות הורוביץ: "אנחנו ניצבים בפני שבועות לא פשוטים. בלי פיצויים יהיה קשה לגייס את אמון הציבור".

פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא הכריז: "אנחנו כבר בגל חמישי, התחלנו את הגל. אנחנו ב-10,000 בדיקות ביום". בנט השיב: "כרגע אנחנו לא יודעים, תוך שבועיים נדע. לדלתא לקח 12 יום מחולה עד חולה קשה ועוד שבוע עד לתמותה. עוד שבועיים יהיה מאוחר לקבל החלטות ולכן צריך לקבל החלטות באי ודאות. הנחת העבודה צריכה להיות התרחיש הרע, ולא התרחיש הטוב. מקסימום נופתע לטובה".

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה: "אנחנו מדברים על מצב של מגיפה כפולה. הדלתא והאומיקרון יכולים להתקיים יחד".  פרופ' זרקא הוסיף: "בישראל המספרים לא קופצים באלפים בגלל המהלכים שעשינו. החלק הגדול הם חוזרים מחו"ל והמגעים שלהם". שרת הפנים איילת שקד אמרה: "זה הולך להיות חרא גדול וצריך להבין את זה".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 19 בדצמבר 2021. אמיל סלמן, פול
בנט בישיבת הממשלה, היום/פול, אמיל סלמן

בנוסף לכך, בממשלה צפויים לאשר את רשימת המדינות האדומות המעודכנת, אליהן תיאסר טיסה של ישראלים. המדינות החדשות שייכנסו לרשימה הן ארצות הברית, קנדה, פורטוגל, טורקיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו ובלגיה.

בד בבד, ועדת החוקה אישרה את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות, התקנות ייכנסו לתוקף הלילה בחצות.

רשימת המדינות האדומות המלאה נכון להיום: צרפת, ספרד, איחוד האמירויות, שבדיה, פינלנד, נורבגיה, אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

אתמול 372 בני אדם אומתו כחיוביים לנגיף הקורונה, מתוך 35,452 בדיקות שבוצעו, ואחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-0.97%. מקדם ההדבקה עלה ל-1.14, מספר החולים הקשים עומד על 81 והמונשמים על 39. לווריאנט האומיקרון יש 134 מאומתים בארץ, רובם מחוסנים וחזרו מחו"ל. יש חשש גבוה ל-627 מקרי אומיקרון, רובם ללא סימפטומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully