וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "הגל החמישי החל, המטרה - חיסון הילדים כמה שיותר מהר"

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 21:08

ראש הממשלה התריע במסיבת עיתונאים על הדבקה מהירה בזן החדש. הוא קרא למעסיקים לאפשר עבודה מהבית במגזרים השונים והגן על ההחלטה לסגור את השמיים לכניסת זרים: "החלטה אמיצה שקנתה לנו זמן יקר"

בנט: "הגל החמישי החל, המטרה - חיסון הילדים כמה שיותר מהר"/צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה נפתלי בנט מכנס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים, בנושא וריאנט האומיקרון שמתפשט בעולם. בנט הצדיק במסיבת העיתונאים את ההחלטה לסגור את שמי ישראל. "זו הייתה החלטה אמיצה שקנתה לנו זמן יקר. היה מי שאמר שזה היה צעד היסטרי, אבל זה היה חשוב. האומיקרון כבר בארץ - מהכנסת ועד הגנים. ניתן לומר שהגל החמישי החל".

"אני מזהה עייפות מסויימת בציבור - זה מובן וטבעי", המשיך בנט. "אנחנו צריכים לעבוד בקור רוח, המטרה שלנו לצלוח את הגל הזה תוך המשך פעילות ככל הניתן". על חיסוני הילדים אמר ראש הממשלה: "בזמן שאנחנו קונים יש לחסן את ילדי ישראל כמה שיותר מהר. חיסון הילדים בטוח והוא באחריות ההורים. הורה מוגן שהתחסן שלוש פעמים צריך להגן גם על ילדיו. לא צריך לחכות לתור, לכו לניידות החיסון ברחבי הארץ".

בנט קרא למעסיקים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית וניבא כי ב"עוד שלושה-ארבעה שבועות נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק. את גל הדלתא עברנו בצורה טובה בזכות ניהול טוב של הממשלה ומשמעת של האזרחים. כל מי שיכול לאפשר לעובדים שלו לעבוד מהבית - זה הזמן. גם אנחנו במגזר הציבורי נעבור לעבוד מהבית. את הגל הזה לא נוכל למנוע, אבל תוכלו לשמור על עצמכם בתוך הגל הזה בעזרת בוסטר".

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת העיתונאים, הערב. קובי גדעון/ לע"מ,
בנט במסיבת העיתונאים, הערב/קובי גדעון/ לע"מ

בהמשך הערב צפויים השרים לאשר במשאל טלפוני את הרשימה המעודכנת של המדינות האדומות, וכן את מתווה הקניונים החדש, הכולל תו סגול מחמיר.

"הזמן אוזל. האומיקרון כבר בארץ, כלומר - יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה. בנט אמר כי הממשלה "קנתה לישראל זמן יקר", כשהגבילה את הכניסה לארץ דרך נתב"ג, ובכך "עיכבה את האומיקרון". עם זאת, הוא טען כי "בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט הזה, ההגנה הקולקטיבית, הלאומית, שהמדינה נותנת, לא מספיקה".

עוד בוואלה!

החשש מאומיקרון: השרים יאשרו את הפיכת ארה"ב לאדומה, בנט יכנס מסיבת עיתונאים הערב

לכתבה המלאה
עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
עומסים בנתב"ג, היום/אתר רשמי, פלאש 90

במהלך ישיבת הממשלה מתח השר אלעזר שטרן ביקורת על "הנסיגה" מהתו הירוק בקניונים וכינה את המהלך "טעות". בנט תקף את חוסר הגיבוי מצד חלק מהשרים ואמר: "קצת לחץ מבעלי קניונים, ונשברים. אנחנו צריכים להיות מנהיגים ולא להתרגש מטלפון של איזה מיליארדר. מי שמתרגש, שלא יבוא לפוליטיקה. הקורונה זו לא בעיה אישית שלי, זו האחריות של כולנו".

בשבועיים האחרונים נאלץ בנט לסגת משני מהלכים שרצה לקדם בעניין האומיקרון - הפעלת איכוני השב"כ ומתווה התו הירוק בקניונים, ששונה בסוף השבוע שעבר בלחץ שרי יש עתיד וסגן השר מימינה אביר קארה.

על פי ההסכמות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר הבריאות ניצן הורוביץ, בקניונים ובאזורי מסחר סגורים יוחל באופן מידי תו סגול מהודק, על פי יחס תפוסה של אדם אחד לכל 15 מ"ר. כמו כן תתבצע אכיפה מוגברת של עטיית מסכות, ושעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפות. בנוסף, יוקמו עמדות התחסנות ב-50 מוקדים מרכזיים בקניונים, ויינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון.

כמו כן, השרים יבחנו בימים הקרובים את האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר מעל 100 מ"ר. הסוגייה תעלה לדיון בממשלה, ולאחר שינוסחו התקנות, הן יובאו למשאל טלפוני של קבינט הקורונה. הכניסה לתוקף תהיה מידית.

אכיפת תקנות הקורונה של פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון בקניון הזהב 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת תקנות הקורונה בקניונים/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, בממשלה צפויים לאשר את רשימת המדינות האדומות המעודכנת, אליהן תיאסר טיסה של ישראלים. המדינות החדשות שייכנסו לרשימה הן ארצות הברית, קנדה, פורטוגל, טורקיה, גרמניה, הונגריה, שוויץ, מרוקו ובלגיה.

בד בבד, ועדת החוקה אישרה את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות, התקנות ייכנסו לתוקף הלילה בחצות.

רשימת המדינות האדומות המלאה נכון להיום: צרפת, ספרד, איחוד האמירויות, שבדיה, פינלנד, נורבגיה, אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully