וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: נספק ערכות בדיקה חינם לתלמידים, מחירי הבדיקות יירדו בעתיד הקרוב

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 13:22

הממשלה צפויה לאשר הארכה ועדכון של שורת תקנות הנוגעות להתמודדות עם המגיפה. כחלק מהמאבק בנגיף, יאשרו השרים הצעת חוק שתאפשר גם לפרמידיקים לבצע בדיקות דם בבתי מטופלים, ולא רק לרופאים ואחיות כפי שהחוק מתיר כיום. בנט בפתח הישיבה: "השוק יוצף במיליוני ערכות"

בווידאו: בנט: נספק בדיקות חינם לתלמידים, מחירי הבדיקות ירדו בקרוב/לע"מ

הממשלה מתכנסת הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית, על רקע התפשטות גל אומיקרון. בפתח הישיבה הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי ערכות בדיקות האנטיגן יסופקו בחינם לתלמידים. "אנחנו קשובים למצוקה של הציבור, דאגנו להעביר מלאים ונעשה שימוש בערכות כדי להקל על נטל ההורים".

השרים צפויים לאשר בהליך מזורז הצעת חוק שתאפשר לפרמידיקים לבצע בדיקות דם בבתי מטופלים, כחלק מהמאבק בקורונה. כיום, רק רופא, אח ואחות מורשים לפי החוק להעניק טיפול בבית המטופל.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מקדם כעת חוק שירחיב את רשימת הגורמים המורשים לתת טיפול בבית בפקודת הרופאים ותאפשר לפרמדיקים ושואבי דם ורידי לבצע בדיקות דם בבתים. בנוסף, שרי הממשלה יקבלו סקירה מפרויקטור הקורונה סלמן זרקא על התפשטות האומיקרון, ויאשרו הארכה ועדכון של שורת תקנות הנוגעות להתמודדות עם המגפה.

בין השאר, השרים יאריכו את תוקף התקנות שמחילות תו ירוק ותו סגול מהודק במסחר, תקנות שנוגעות למדיניות הבדיקות של אנשי צוות אוויר, והתקנות שמסמיכות את הפיקוח הטכנולוגי לחייבי הבידוד הלא מחוסנים השבים מחו"ל. הממשלה צפויה לבטל את התקנה שקובעת שמי שחוזר ממדינה אדומה ולא מסכים לפיקוח אלקטרוני באמצעות הסכמון, יחויב בבידוד במלונית.

תור לבדיקת קורונה, רחבת הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
"לפעול להפחתת עלויות הבדיקות". תור לבדיקות קורונה בהבימה, שישי/ראובן קסטרו

מפלגת העבודה פרסמה הודעה לקראת ישיבת הממשלה בה קראה לשינוי מדיניות הבדיקות וסבסודן עבור הציבור: "לא ייתכן כי ממשלת ישראל תדרוש מהאזרחים והאזרחיות לעמוד במתווה בדיקות ובידוד כשנטל ההוצאות והעלויות הכרוכות בכך ייפול עליהם ועליהן. אנו קוראים לחברינו בממשלה, לסבסד ולפעול להפחתת עלויות הבדיקות, וליצירת מתווה בדיקות הוגן לציבור וכן לחזור לאפשר את מתווה בדיקות PCR שהופעל יחד עם צה"ל בגלים הקודמים". בתוך כך, משרד הבריאות החליט לאפשר מכירת בדיקות אנטיגן ברשתות הגדולות כדי לעודד תחרות ולהוזיל מחירים.

בנט התייחס להוזלה ואמר: "אנחנו בצעדים עם רשתות הפארם להורדת מחירים ובמגעים עם חנויות נוספות. המחירים יירדו כי השוק יוצף במיליוני ערכות". מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש יאשר את המהלך, לאחר שקיים התייעצות עם גורמי המקצוע במשרדו.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הודיעה כי הערכות יימכרו מידית ברשתות הישווק וכי "‏פקחי משרד הכלכלה יסייעו לבדוק תנאי אחזקה נדרשים. שוחחתי עם הרשתות כדי להבטיח מחיר הוגן בתפוצה רחבה".

כמו כן, הממשלה צפויה לאשר היום גם את הרפורמה בגיל הרך ואת העברת האחריות למעונות היום למשרד החינוך. התוכנית של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אושרה כבר ביולי, אך כעת נכנסת לשלב המעשי בתיאום עם משרדי האוצר והכלכלה. ההצעה שתאושר היום כוללת סעיפים שנועדו להבטיח את איכות פעילות המסגרות החינוכיות. בין הסעיפים: שינוי יחס התקינה בין המטפלות לפעוטות, בהתאם לגילאי הפעוטות, הקצאת תקנים למפקחים, בקרים חיצוניים ויועצי בטיחות שיפקחו על שלומם, בריאותם ורווחתם הנפשית והפיזית של הפעוטות. בנוסף, יאושרו הכשרות, הדרכות וליווי של משרד החינוך לצוותים הטיפוליים-חינוכיים במעונות היום. כמו כן, התוכנית כוללת תוספת תקציבית של 240 מיליון שקלים בבסיס התקציב של משרד החינוך, ו-600 מיליון שקלים לבניית 180 מעונות חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully