וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משומש, לאחר שיפוץ ומתיחה: ביקורת בצה"ל על רכש המסוק החדש שיחליף את ה"עטלף"

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 18:34

יומיים לאחר ההתרסקות, גורמים בחיל האוויר מותחים ביקורת על הליך הרכש של המסוק החדש "סי-הוק", הנמצא כבר בשימוש האמריקנים ושצפוי להיכנס לשירות רק ב-2025. לדבריהם, נוכח המצוקה התקציבית הוחלט לרכוש מסוק משומש כדי להוזיל עלויות. "זה מה שקורה כשאין כסף"

בווידאו: ממאמצי החילוץ, בעקבות התרסקות המסוק אמש סמוך לחופי חיפה/צילום: דובר צה"ל

קצינים בצה"ל מותחים ביקורת על האופן בו התנהל רכש המסוק העתידי, "סי-הוק", שעתיד להחליף את מערך מסוקי ה"עטלף", שהתרסק שלשום מול חופי חיפה. לדברי גורמים בחיל האוויר, נוכח המצוקה התקציבית בשנים האחרונות, הוחלט לקנות מסוק משומש כדי לחסוך בעלויות. "זה מה שקורה כשאין כסף ומנסים לחפש פתרונות סבירים".

לדברי גורמים בחיל האוויר, נוכח בעיות התקציב, הבעיות הפוליטיות, והעובדה שרוב תהליכי הרכש מתנהלים בצורה איטית, הוחלט לרכוש מסוקים שמשרתים בחיל הים האמריקני כדי להוזיל עלויות. לאחר תהליך הרכש, תתחיל הטמעת מערכות ישראליות על המסוק ובמקביל יחלו אימונים של צוותים ישראליים ורק בעוד שנתיים וחצי, אם לא יהיו עיכובים יגיעו המסוקים לישראל.

"מדובר בעיכוב משמעותי מאוד אל מול מה שרצו בחיל האוויר ובחיל הים. זה מה שקורה כשאין כסף ומנסים לחפש פתרונות סבירים, אבל התוצאה תהיה טובה בסוף. אני סומך על האחראים, אבל הדרך תהיה ארוכה וכפי שכולם רואים הגיל של מסוקי העטלף נותן איתותים". גורמים נוספים בצה"ל אמרו כי הם "עושים את המקסימום להאיץ תהליכים. לקדם את העברת המסוקים לישראל. כולם יודעים מה קורה בישראל בשנים האחרונות. התקשו לקבל החלטות נוכח אין תקציב מדינה".

נחיתת המסוק ?עטלף? על ספינת טילים של חיל הים- צה"ל בדקה 2017. דובר צה"ל
התהליך כולו ייגמר בשנת 2025/דובר צה"ל

ממערכת הביטחון נמסר: "כחלק מתהליך ההצטיידות שמתקיים בצה"ל, בוצע רכש להצטיידות במסוק 'סי-הוק' שעתיד להחליף את מסוק ה"עטלף". המסוקים עתידים להגיע, עם סיום הסבתם לתצורה ישראלית והשלמת הדרכות צוותי האוויר וטכנאי חיל האוויר בארצות הברית במהלך שנת 2024. נדגיש כי השלמת תהליך הטמעת המערכות הישראליות וקליטת המסוק בחיל האוויר עתידה להסתיים במהלך שנת 2025".

בתוך כך, צוות בראשות אל"מ ט' שחוקר את התרסקות המסוק, יגיש בימים הקרובים את הממצאים הראשוניים על הנסיבות להתרסקות. גורמים המצויים בפרטי החקירה אמרו כי קצין הסיור האווירי שניצל בהתרסקות "שפך אור גדול על הנסיבות ולכן מפקד חיל האוויר החליט להחזיר את האימונים בכלל החיל. יש את גוף המסוק כמעט שלם וזה יסייע מאוד. למרות זאת, יש עוד עבודה לחוקרים ורק אז יחליטו האם מחזירים את העטלף לפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully