וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיניים של חיל הים: על מסוק ה"עטלף" שהתרסק סמוך לחופי חיפה

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 0:06

משימותיו של העטלף, מסוק סיור ימי שנקלט בחיל האוויר ב-1996 ושייך לטייסת 193 מבסיס רמת דוד, הוא לסייע לזרוע הימית, לתצפת על חופי אויב, וכן לאתר ולחלץ בלב ים. בפעילות מבצעית בלב ים הוא מסייע לספינות הטילים ומאתר מטרות ברדיוס של מאות קילומטרים

בווידאו: תיעוד התרסקות המסוק מול חופי חיפה ופינוי הפצועים לרמב"ם/צילום: ידיעות מהשטח, שלומי גבאי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מסוק ה'עטלף', שהתרסק הערב (ראשון) סמוך לחופי חיפה, הוא מסוק סיור ימי שנקלט בחיל האוויר בשנת 1996. משימותיו העיקריות הן סיוע לזרוע הים, תצפיות על חופי אויב, וכן חיפוש, הצלה וחילוץ מכלי שיט ובלב ים.

ייעודו של מסוק העטלף הוא לחשוף מטרות ימיות, בסיוע מכ"מים מתקדמים ויכולות תצפית המאפשרות לחיל הים לבנות "תמונה ימית". בפעילות מבצעית בלב ים מהווה צוות העטלף את העיניים של ספינות הטילים לטווחים רחוקים ומאתר מטרות ברדיוס של מאות קילומטרים. לאחר מכן הוא משדר אותן אל הספינות במסגרת ייצור המטרות והעליונות הימית.

זירת התרסקות מסוק בים מעל חופי חיפה | אזרחים עם שברי המסוק 3 בינואר 2022. שלומי גבאי
אזרחים עם חלק משברי המסוק, הערב/שלומי גבאי
נחיתת המסוק ?עטלף? על ספינת טילים של חיל הים- צה"ל בדקה 2017. דובר צה"ל
מסוק העטלף/דובר צה"ל

המסוקים פועלים בשירות טייסת 193 בבסיס רמת דוד שבצפון. המסוקים נוחתים וממריאים על גבי ספינות סער 4.5 ו-5. צוות המסוק מורכב משני אנשי צוות אוויר: קברניט, טייס משנה, וקצין סיוע מוסק, שסיים קורס חובלים. בחלק מהמשימות מצטרף גם מכונאי מוטס. לפי הערכות, ברגע שטייס המסוק מאבד שליטה ומתנגש במים, קיים בו מנגנון שמאפשר לו לצוף ולא לצלול למעמקי הים.

מסוק העטלף שהתרסק הערב נשא עליו שלושה אנשי צוות. כוחות חילוץ שהוזעקו למקום איתרו את השלושה, והם פונו לבית החולים רמב"ם בעיר. מצבו של אחד מהם מוגדר בינוני, ומצבם של האחרים טרם התברר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully