וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העד טען שזדורוב קרא מאמר על "איך לשסף גרון", השופט העיר: "לא מה שחיפש"

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 16:09

השופט קבע כי העד, שהיה ראש צוות מחשב במשטרה והעיד במשפט הראשון, "מסר מידע חלקי" בחוות דעת לפיה זדורוב נכנס למאמר "איך להתמודד עם תקיפה", 4 ימים לפני הרצח. אלא שהעד השמיט את העובדה כי מילת החיפוש שהובילה למאמר היתה "מוטורולה". עו"ד הלוי: "היה להוט להפליל"

בווידאו: עדות נציג המשטרה וחברה של תאיר לספסל הלימודים במשפט החוזר של רומן זדורוב/צילום: שלומי גבאי

ארבעה ימים לפני רצח תאיר ראדה, נכנס רומן זדורוב למאמר שעוסק בנושאים "איך להטיל מורא" ו"אם יריב תוקף אותך, איך להתמודד". באותו מאמר נכתב שהצעד הראשון שיש לבצע הוא שיסוף הצוואר במטרה לקרוע את מיתרי הקול. בדיון שנערך אתמול (שלישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת, עלה כי זדורוב נקלע במקרה לאותו מאמר, זאת אחרי שכתב את המילה "מוטורולה".

העד צחי סגל, שהיה ראש צוות עבירות מחשב במחוז הצפוני של המשטרה בעת חקירת רצח תאיר ראדה והעיד אתמול במשפט, חיבר חוות דעת במהלך חקירת הרצח והיה עד תביעה גם במשפט הראשון של רומן זדורוב. הדברים שכתב על אותו מאמר אותו קרא זדורוב הופיעו גם בחוות הדעת המקורית שכתב אחרי הרצח ולאחר שפרק את מחשבו. עם זאת, חלק מאותה חוות דעת מקורית הושמט בחוות הדעת החדשה שכתב סגל ב-2019 - שם לא צוין כי הנאשם הוריד ביוזמתו סרט בנושא אונס ורצח ילדים, והוסרה גם הקביעה כי גלש בסרטים בעלי תוכן פדופילי. החלק הושמט לדברי סגל נוכח תוכנה חדשה שאפשרה ב-2019 לראות דברים שלא ניתן היה לראות ב-2006 וגם משום שחלק ניכר מכונן המחשב ניזוק ולא ניתן היה לשחזר אותו. סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, הטיח בעד כי היה "להוט לעזור למשטרה להפליל את רומן ולהשחיר אותו".

הלוי טען כי סגל הסתיר את הפרט לפיו זדורוב הגיע למאמר במקרה. גם אב בית הדין, השופט קולה, אמר לעד כי מסר מידע חלקי, נוכח העובדה שלא ציין כי מילת החיפוש שהובילה למאמר הייתה המילה "מוטורולה".

משפטו החוזר של רומן זדורוב | עדותם של מומחה מהמכון לרפואה משפטית ומומחה מיחידת סייבר של המשטרה. המחוזי, נצרת  2 בינואר 2021. שלומי גבאי
"עשו לו רצח אופי". זדורוב/שלומי גבאי

הלוי טען בעבר כי "לרצח האופי שעשה צחי סגל למבקש (בהדביקו לו סטיגמה של מי שהתעניין בסרטים אכזריים וסטייתיים, בהשתלטות עם סכין ובתמונות פדופיליות, זמן קצר לפני הרצח - א"א), היה משקל עצום בהרשעתו של המבקש על לא עוול בכפו". הלוי עימת את סגל עם חוות דעת של מומחה מחשבים מטעם ההגנה ובה נטען כי זדורוב הגיע למאמר באופן אקראי כשהקליד את מילת החיפוש "מוטורולה". העד סגל השיב, "עובדה שהיה קישור למאמר הזה ומישהו נכנס למאמר הזה. אני לא נכנס להשערה מי לחץ על הקישור הזה במחשב של זדורוב".

אתמול עימת הלוי את סגל בחוות הדעת של מומחה המחשבים מטעם ההגנה, יואב זילברשטיין, ובה טען כי זדורוב לא גלש באתרים אלו. הלוי ציין כי מחשבו של זדורוב היה מחשב יד שנייה והאדם שגלש בו לפניו היה אדם אחר, ששמו "דומיניק", כנראה מאנגליה. לדברי סגל, בבדיקה נוספת שהתבקש לעשות ב-2019 התברר שאכן מדובר במחשב יד שנייה, אולם הוא הדגיש כי המחשב עבר פירמוט 11 חודשים לפני רצח ראדה, בעוד שהכניסה לסרט הרצח ולמאמר אודות הטלת מורא ושיסוף גרון בוצעו אחרי אותו פירמוט.

עוד בוואלה!

רצח תאיר ראדה: פרקליטו של זדורוב דורש לבדוק את השערות שנמצאו בתא השירותים

לכתבה המלאה

סגל ציין כי במהלך ההליך שהתנהל בבית המשפט העליון נוכח בקשתו של זדורוב לנהל משפט חוזר, הוא התבקש לבצע בדיקה חוזרת במחשב, 12 שנים אחרי הבדיקה הראשונה. בבדיקה התברר לו כי כונן המחשב ניזוק ו-60% ממנו נמחק. על החומר שנשמר בכונן ערך בדיקה בעזרת תוכנות חדישות, שלא היו קיימות עדיין בעת חקירת הרצח.

בחומר שנמחק מכונן המחשב היה חומר, שבמשפט הראשון נטען כי ניתן לראות כי זדורוב גלש לאתרים פורנוגרפיה ופדופיליה. בתביעה אמרו כי בכל מקרה לא מדובר בממצאים שנוגעים לתיק הרצח ואין צורך להגיש את החלק הזה שבחוות הדעת המקורית.

בנוסף, העיד גם איגור אברס, אחיו של זדורוב. בחקירותיו במשטרה, אחרי מעצרו של אחיו סיפר על אירוע אלימות קשה שבמהלכו הוכה קשות בידי זדורוב, באמצעות אלה. אחר כך, במשפט הראשון, המעיט מחומרת המקרה. כמו במשפט המקורי, העיד גם אתמול כי אמר לאמו שאחרי המכות היה לו דם בשתן, "אולי כדי להעצים בפניה את האירוע". בעקבות שאלת התביעה האם נוצר בינו לבין זדורוב נתק של כמה שנים אחרי אותו מקרה, אמר: "הייתי אז נער מתבגר, אולי זה היה ההורמונים של גיל ההתבגרות, אבל אחרי שהגענו לארץ היינו אחים לכל דבר".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully