וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח תאיר ראדה: פרקליטו של זדורוב דורש לבדוק את השערות שנמצאו בתא השירותים

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 18:27

ירום הלוי ביקש מבית המשפט כי המדינה תממן את עלות הבדיקה לכ-50 שערות חסרות שורש, שלא ניתן להפיק מהן דנ"א. השופטים: השאיפה - לפרסם את הכרעת הדין בספטמבר; ההגנה והתביעה: לוח זמנים צפוף

בווידאו: עדות נציג המשטרה וחברה של תאיר לספסל הלימודים במשפט החוזר של רומן זדורוב/צילום: שלומי גבאי

פרקליטו של רומן זדורוב, ירום הלוי, דרש היום (ראשון) במהלך המשפט החוזר שנערך לו בגין רצח תאיר ראדה, לבצע בדיקה לשערות שנמצאו בזירת הרצח. מדובר בכ-50 שערות חסרות שורש, שלא ניתן לבדוק אותן על ידי הפקת דנ"א, אלא בבדיקה מיטוכונדריאלי שתוצאותיה הרבה פחות מובהקות. ההגנה לא שלחה את השערות לבדיקה, בטענה שעלות הבדיקה גבוהה מדי. בשל כך, ביקש הלוי מבית המשפט שיורה לתביעה לבצע את הבדיקה.

בד בבד, דנו השופטים בעדים שיזומנו להעיד במשפט, בין היתר בראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, שמשרד הבריאות טרם החזיר תשובה לגבי הגשת חוות דעת שלו ומתן עדותו בביתי המשפט. קוגל, שהיה עד הגנה במשפט הראשון, טוען שדם לא יכול לזלוג מגופה שעות אחרי המוות, ולכן הדם שנמצא על העקבה שאותרה בזירה זלג סמוך מאוד לרצח.

גם עניין לוחות הזמנים עלה במהלך הדיון. השופטים אמרו כי שהשאיפה היא לפרסם את הכרעת הדין בספטמבר, ולכן ביקשו כי פרשת ההגנה תסתיים ביוני. אולם, גם סנגורי זדורוב וגם נציגי התביעה טענו כי מדובר בלוח זמנים לחוץ.

משפטו החוזר של רומן זדורוב | עדותם של מומחה מהמכון לרפואה משפטית ומומחה מיחידת סייבר של המשטרה. המחוזי, נצרת  2 בינואר 2021. שלומי גבאי
זדורוב. היום/שלומי גבאי

עוד נשמעה היום בבית המשפט המחוזי בנצרת עדותה של אביב אהרונוביץ', חברה של תאיר. לטענת הסניגורים עדותה בנוגע לטיפות דם שראתה בתא מספר שלוש אינה אמינה, והיום בחקירה נגדית נוספת ביקשו הסנגורים להפריך את עדותה על הדם בשירותים שראתה ביום הרצח.

על פי עדותה של אהרונוביץ', ביום הרצח היא הגיעה כרגיל לבית הספר ופגשה את תאיר בשעה 12:00. "היא באה להגיד שלום בכיתה שלנו, אמרתי לה שהתגעגעתי והלכתי לשעה שביעית גיאוגרפיה. בשיעור החרימו לי את הפלאפון. בערך ב-13:30 הלכתי לחדר מורים וביקשתי אותו חזרה", אמרה העדה.

עוד הוסיפה כי היא עלתה למעלה לשירותי הבנות בקומה השנייה על מנת לקחת נייר ולשטוף פנים. "יש ארבעה תאים, תא רביעי תמיד סגור, שלישי גם היה סגור. האינסטינקט שלי היה להיכנס לתא השלישי. הסתכלתי מלמטה וראיתי נעלי אולסטאר בצבע ורוד. ראיתי כתמי דם וזה נראה לי לגיטימי לילדה בגילי. הייתי בטוחה שזה דם מחזור", אמרה. אהרונוביץ' ציינה כי פגשה מחוץ לשירותים ילדה נוספת ואמרה לה כי השירותים מסריחים. זו לטענתה השיבה לה בתגובה כי זה בגלל מחזור.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה, רפרודוקציה/ג'יני

בהמשך הגיעה העדה לפעולה של תנועת נוער, שם נאמר לה כי מחפשים את תאיר. "התקשרתי לאחת החברות שאמרה לי שהם בפינת החי. כשהגעתי לבית הספר ראיתי את כל ההמולה". כמו כן, אהרונוביץ' העידה בפני המשטרה לאחר הרצח כי ראתה את נעלי האולסטאר בשירותים.

בחקירה הנגדית נשאלה העדה מדוע דפקה על תא מספר שלוש אם נכנסה לשירותים רק על מנת לקחת טישו, ואם ראתה כי התא נעול. כמו כן, בהודעתה הראשונה ציינה העדה כי ראתה שתי טיפות דם ורגליים, ואילו בהודעתה השנייה ציינה כי ראתה רק נעליים.

המכנסיים של תאיר ראדה ביום הרצח 21 בדצמבר. אלי אשכנזי
הג'ינס שלבשה תאיר ראדה ביום הרצח/אלי אשכנזי

עו"ד ירום הלוי: "נעלי האולסטאר שראית, ידעת שזה לא הנעליים של תאיר".

אביב אהרונוביץ': "עם עצמי באותו רגע לא, לא ידעתי מה הנעליים של תאיר. נחשפתי לנתון הזה בפעם הראשונה שבאתי להעיד במשפט, שהיא נעלה נעלי פומה. לפני לא ידעתי מה היא נעלה ולא רציתי גם לדעת"

עו"ד ירום הלוי: "את טיפות הדם שאת מתארת ראית רק כשהתכופפת מתחת לדלת. לא ראית דם במקום אחר בשירותים"

אביב אהרונוביץ': "נכון"

עו"ד ירום הלוי: "אפשר לסמוך על זכרונך שחוץ מטיפות הדם שראית בתא שלוש לא היה שום מקום עם סימני דם, לא ברחבה, ולא בכיור".

אביב אהרונוביץ': "נכון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully