וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הקצין שהצליח להיחלץ מהתרסקות המסוק בחיפה: "הוא עדכן בהודעה שהכול בסדר, קרה לנו נס"

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 8:29

מרינה בירמן, אמו של רון שהצליח להיחלץ מה"עטלף" שהתרסק ביום שני, תיארה בראיון ל-103FM את רגעי הגילוי על האסון: "הבנו שהוא היה בלב ים, הוא ניסה לחלץ את חבריו כמה פעמים, והבין בסוף שזה לא יכול לקרות"

בהתרסקות המסוק סמוך לחיפה - הקצין סרן רון בירמן מספר על האירוע./דובר צה"ל

מרינה בירמן, אמו של רון בירמן, קצין חיל הים שהצליח להיחלץ מה"עטלף" שהתרסק בחופי חיפה, תיארה היום (רביעי) בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM את רגעי הגילוי על האסון. "אחרי 22:00 חברה שלו עדכנה אותי שהיא קיבלה הודעה בטלפון שהייתה התרסקות ורון בסדר", סיפרה. "הבנו שהוא היה בלב ים, שני קילומטרים מהחוף, אחרי שניסה להציל את החברים שלו. ככה הבנו שהוא ניצל".

בליל האירוע מרינה, בעלה ובנם הקטן נסעו לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם עדכנו אותם קציני חיל הים והרופאים כי רון במצב יציב, שפגיעתו מטופלת והוא מרגיש סביר. "זה אחד מהניסים שהיו לנו, אנחנו מאושרים שקיבלנו אותו בחזרה במתנה". לדבריה, בנה הצליח לחלץ את עצמו בזכות הנהלים והלימודים שהוא עבר במהלך ההכשרה שלו. "הוא ניסה לאחר מכן לחלץ את החברים שלו הטייסים, הוא היה בטוח שהם ניצלו", תיארה. "הוא ניסה לחלץ אותם כמה פעמים, והבין בסופו של דבר שזה לא יכול לקרות".

רון בירמן נולד בארצות הברית ועלה עם משפחתו לבית דגן כשהיה בן שנה וחצי. אמו תיארה אותו כ"תלמיד טוב, מאוד פעיל ואקטיבי", שהיה פעיל בבני המושבים, עשה שנת שירות ולאחריה בחר ללכת לגיבוש חובלים. "חיל הים ייעד אותו לתפקיד של קצין סיור במסוקים והוא הוסמך לקצין בכיר לפני כשבועיים", ציינה אימו, והוסיפה כי במהלך ההכשרה הוא קיבל הכשרה נוספת בארצות הברית, שם לימדו אותם איך לחלץ את עצמם במקרה של התרסקות במים.

בהתרסקות המסוק סמוך לחיפה - הקצין סרן רון בירמן מספר על האירוע.. דובר צה"ל, דובר צה"ל
רון בירמן/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מרינה הדגישה כי מבחינה נפשית, יש לרון "דרך לעשות". היא העידה כי הוא "מקבל חיבוק וחיזוק והערכה מחיל הים והמשפחה, חיל האוויר, היו הרבה מפקדים, חיילים, חברים, משפחה איתו ולצידו. כולם תומכים בו וזה מחזק אותו מאוד". היא הוסיפה כי מפקד חיל האוויר הגיע לביקור, לצד מפקדים בחיל הים. "אנחנו בהחלט עטופים בהרבה אהבה וחום מהצבא ומודים על זה".

רס"ן חן פוגל. באדיבות המשפחה
סרן חן פוגל, נהרג באסון בחיפה/באדיבות המשפחה
סא"ל ארז שחייני. דובר צה"ל
סא"ל ארז שחייני, נהרג באסון בחיפה/דובר צה"ל

"אין אסון יותר גדול מאשר מה שהיה יכול לקרות", סיכמה מרינה, מסרה תנחומים למשפחות ומסרה תודה "לכל מי ששולח חיזוקים ואיחולים. אני ובעלי מודים על הנס שקרה לנו". שני ההרוגים בהתרסקות הם סגן-אלוף ארז שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38 שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, וטייס המסוקים רב-סרן חן פוגל, בן 27 מחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully