וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות בחיפה: שני הטייסים לא הצליחו להיחלץ מהמסוק, הקצין הנוסף קפץ למים וניצל

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 8:50

המסוק שיצא לטיסת אימונים שגרתית, נעלם ממכ"ם מסך הבקרה והתרסק סמוך לחיפה, מבלי שנשמע דיווח חירום ברשת הקשר. צוללנים חילצו את הטייסים מהקוקפיט מתחת למים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותם. "הם היו מנוסים מאוד, נבדוק לעומק את האפשרות של תקלה טכנית"

בווידאו: תיעוד התרסקות המסוק מול חופי חיפה ופינוי הפצועים לרמב"ם/צילום: ידיעות מהשטח, שלומי גבאי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שני טייסי חיל האוויר שנהרגו אמש (שני) בהתרסקות מסוק ה"עטלף" מול חופי חיפה לא הצליחו לחלץ עצמם במהלך ההתרסקות, בעוד שקצין הסיור הימי שהיה עמם, הצליח לזנק למים וחולץ על ידי השיטור הימי - כך עולה מדבריו של ראש להק אוויר, תת-אלוף אמיר לזר, שהעריך כי ככל הנראה תקלה טכנית שהפתיעה את הצוות הובילה לתקרית החריגה.

המסוק שיצא לטיסת אימונים שגרתית, נעלם ממכ"ם מסך הבקרה והתרסק סמוך למכון מחקר ימים ואגמים בחיפה. לזר ציין כי טייסי המסוק היו מנוסים מאוד. "זוהי תאונה כואבת וקשה ואנחנו כמובן מחבקים את המשפחות. זו ראשית החקירה וכל הכיוונים נחקרים. המסוקים אמנם ותיקים אבל אמינים מאוד. המרכיב הטכני ייחקר בצורה מדוקדקת", אמר.

שני ההרוגים בהתרסקות הם סגן-אלוף ארז שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38 שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, וטייס המסוקים רב-סרן חן פוגל, בן 27 מחיפה.

זירת התרסקות מסוק בים מעל חופי חיפה | אזרחים עם שברי המסוק 3 בינואר 2022. שלומי גבאי
חלקים מהמסוק שנסחפו לכיוון החוף, אתמול/שלומי גבאי

דובר צה"ל רן כוכב הסביר בריאיון ל-103FM כי המסוק פגע בים "ללא הודעה בקשר". הוא אמר כי בצה"ל לא סבורים שהסיבה להתרסקות הייתה "פיגוע חבלני עוין". לדבריו, "אנחנו בודקים את כל האופציות אבל לא חושב שמדובר בפיגוע וזה הכיוון שיימצא כנכון. היו אתמול הרבה דיווחים, הרבה מאוד דיווחים, רובם אינם נכונים ומוקדמים מדי.

הוא הוסיף כי תקיפת סייבר נראית לו "אפשרות קלושה ואינה נכונה". עם זאת, ציין כי הוא "זהיר כי מוקדם מדי לקבוע".

עוד בוואלה!

העיניים של חיל הים: על מסוק ה"עטלף" שהתרסק סמוך לחופי חיפה

לכתבה המלאה

התקרית התרחשה במהלך הלילה החשוך של ראש חודש שבט, ללא הירח. עם קבלת הדיווחים על ההתרסקות, הוזנקו למקום לוחמי ילת"ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי. לבסוף, שני הטייסים חולצו מתחת לפני המים מהקוקפיט של המסוק בפעולה מורכבת. הוענק להם טיפול רפואי, אך לאחר מאמצי החייאה לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותם.

לעומתם, קצין הסיור הימי, המוסק כחלק מהאימונים השגרתיים, הצליח לזנק למים וחולץ על ידי השיטור הימי. הוא הובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב בינוני, בהכרה מלאה ומדבר. מנהל בית החולים רמב"ם, פרופ' מיכאל מיקי הלברטל, אמר כי "הקצין סובל מפציעות גרמיות שטחיות בלבד. הוא מדבר ויציב לחלוטין".

מפה - זירת התרסקות מסוק בים מעל חופי חיפה  3 בינואר 2022. עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
מפת זירת ההתרסקות/מערכת וואלה!, עיבוד תמונה

בעקבות התקרית, מפקד חיל האוויר הורה על קרקוע מערך ה"עטלף" וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה האלוף עמיקם נורקין צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט', שביבחן את נסיבות התאונה.

מסוק ה"עטלף" הוא מסוק סיור ימי שנקלט בחיל האוויר בשנת 1996. המסוק מיועד לבצע מגוון משימות צבאיות, כולל תובלת סער, ניהול אש, לוחמה נגד צוללות, לוחמה נגד כוחות שטח, חיפוש והצלה ופינוי רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully