וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה, לשעבר מנכ"ל חפציבה, הוא יזם הנדל"ן החשוד בהונאת נושים

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 7:36

הותר לפרסום כי יונה, שהורשע וישב במאסר ב-2008 בשל מעילה בכספי החברה אותה ניהל, נעצר לפני יומיים בחשד להונאת נושים, הלבנת הון ועבירות נוספות. פרט לחשוד, המצוי בהליכי פשיטת רגל ובחובות של כ-1.8 מיליארד שקלים, מתנהלת חקירה גם נגד בני משפחתו ומקורביו

איש העסקים בועז יונה, 7 במאי 2021. נועם מושקוביץ, פלאש 90
בועז יונה/פלאש 90, נועם מושקוביץ

בועז יונה הוא יזם הנדל"ן החשוד בהונאת נושים - כך הותר לפרסום היום (רביעי). יונה נעצר בחשד להונאת נושים, הלבנת הון ועבירות נוספות. פרט לחשוד, המצוי בהליכי פשיטת רגל, מתנהלת חקירה גם נגד בני משפחתו ומקורביו.

יונה הורשע בעבר במרמה, ואף ריצה עונש מאסר ממושך במסגרת אותה פרשה, בה קרסה קבוצת חפציבה, בה שימש מנכ"ל. במסגרת הליכי פשיטת הרגל שעבר, הוא צבר חובות כבדים, שמגיעים עד לגובה של כ-1.8 מיליארד.

לפי החשדות שהמשטרה מייחסת לאיש העסקים, הוא הסתיר הכנסות ונכסים מנושיו, והעביר חשבונות בנק וחברות שונות על שמם של אחרים. בתום חקירה סמויה, פשטו החוקרים על ביתו של החשוד ועל בתים ומשרדים נוספים.

יונה נשא בארבע שנים וחצי בלבד מתוך עונש של שבע שנות מאסר שנגזרו עליו בגין מעילה בכספי החברה, לאחר ששוחרר מוקדם מהצפוי בשל צפיפות בתאי המאסר. חברת חפציבה התמוטטה בשנת 2007 בשל מעילת ענק של מנהליה, והותירה משפחות רבות ללא דירה. יונה נמלט לאיטליה והוסגר לישראל. כשנחת בארץ טען כי החליט "לשוב מגעגועים". ב-2008, הוא נידון, בהסדר טיעון, לשבע שנות מאסר, וחויב לשלם לנפגעים ארבעה מיליון שקלים.

ב-2012, ועדת השחרורים בשב"ס ניכתה שליש מתקופת מאסרו של יונה וכן החליטה על קיצור מנהלי לעונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully