וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה בצאתו ממאסר: מתנצל בפני נפגעי חפציבה

שלומי גבאי וגלעד גרוסמן

1.3.2012 / 16:59

מנכ"ל חפציבה, שהביא לקריסת החברה, השתחרר בתום ארבע שנים וחצי בלבד. הוא מסר תנחומים למשפחות הרבות שנפגעו מפשיטת הרגל של החברה, ושאיבדו את עולמן ממעילת הענק בכספיה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן)

בועז יונה, שהיה מנכ"ל חברת הנדל"ן חפציבה, שוחרר הערב (חמישי) מבית הכלא הדרים שבשרון. יונה נשא בארבע שנים וחצי בלבד מתוך עונש של שבע שנות מאסר שנגזרו עליו בגין מעילה בכספי החברה, לאחר ששוחרר מוקדם מהצפוי בשל צפיפות בתאי המאסר. עם צאתו מבית הכלא, אמר יונה כי הוא מתנצל בפני המשפחות שנפגעו בשל קריסת החברה. "אני מבקש סליחה מכל מי שנפגע ממני", אמר בכאב.

בועז יונה משתחרר מהכלא, פברואר 2012. שלומי גבאי
בועז יונה בצאתו מבית הכלא, הערב/שלומי גבאי

ועדת השחרורים בשב"ס ניכתה הבוקר שליש מתקופת מאסרו של יונה וכן החליטה על קיצור מנהלי לעונשו. בנוסף, החליטה הוועדה על שחרורם של 600 אסירים מבתי הכלא ברחבי הארץ בשל צפיפות. נוסף על יונה, שוחררו ממאסר גם השר לשעבר שלמה בניזרי, והשוטר שחר מזרחי, שירה למוות בגנב המכונית מחמוד גנאיים.

נפגעי חפציבה: "שבועז יונה יבוא אלינו ויראה איך אנו חיים"

חברת חפציבה התמוטטה בשנת 2007 בשל מעילת ענק של מנהליה, והותירה משפחות רבות ללא דירה. יונה נמלט לאיטליה והוסגר לישראל. כשנחת בארץ טען כי החליט "לשוב מגעגועים". ב-2008, הוא נידון, בהסדר טיעון, לשבע שנות מאסר, וחויב לשלם לנפגעים ארבעה מיליון שקלים.

ההחלטה לשחררו שחרור מוקדם עוררה זעם רב בקרב בעלי הדירות שאיבדו את עולמם עם קריסת החברה. "המערכת ויתרה לו, ונתנה לו פרס, וזאת שערורייה", אמר לוואלה! חדשות יריב חלפון, שנפגע מקריסת החברה. "אני רוצה להזמין את יונה ואת שר השיכון לארוחת יום שישי אצלי בבית, כדי שיראו איך התגוררתי בשנים האחרונות". לדבריו, בשנים האחרונות נאלץ לנוע בין דירות שונות וחלק מהזמן אצל סבתו. חלפון ואשתו, שהייתה אז בהריון, נותרו ללא קורת גג, ולפני כחצי שנה עבר להתגורר בדירה המשקיפה על הדירה שרכש מחפציבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully