וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה: "נשבע לעזור לדיירים שנפגעו"

עדי שמחוביץ

6.10.2008 / 15:10

מנכ”ל חברת הנדל”ן הקורסת הודה במספר סעיפי אישום, במסגרת עסקת הטיעון שנחתמה איתו וצפוי להישלח ל-7 שנות מאסר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בועז יונה, מנכ"ל חברת הנדל"ן הקורסת "חפציבה", אמר אחר הצהרים (שני) כי הוא "מדבר אל בית המשפט ואל הציבור בישראל ומבקש סליחה". לדבריו, "אני נשבע לעזור לכל הדיירים. אעשה כל שביכולתי למצוא פיתרון לאחרון הדיירים".

יונה הודה מוקדם יותר היום בסדרת אישומים שהוגשו נגדו במסגרת הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה רביד הרשיע את יונה בסדרת אישומים, ואמר כי יגזור את עונשו של יונה בתום דברים שיישא עו"ד יצחק מולכו המייצג את נפגעי "חפציבה".

במסגרת הסדר הטיעון, הפרקליטות ופרקליטו של יונה סיכמו כי עונשו יעמוד על שבע שנות מאסר בפועל וקנס כספי בסך ארבעה מיליון שקלים שיועבר למשפחות שנפגעו מקריסת החברה. עם זאת, יצוין כי בית המשפט אינו מחויב לאשר את עונש המאסר, כפי שנקבע בעקסת הטיעון.

מחוץ לאולם בית המשפט התכנסו מספר מנפגעי החברה וקראו לעבר יונה "גנב בן גנב, הלוואי והילדים שלך יסבלו כמו שאנחנו סובלים". חלקם אף הטיחו בו: יש לך כסף לעו"ד למה לא תיתן לנו? למה אף אחד לא דואג לנו? הוא יקבל שבע שנים ואנחנו נשב כל החיים בחובות".

אחד מנפגעי חפציבה, עו"ד שגיא טנא, אמר לוואלה! חדשות: "לא מעניין אותי אם יונה יישב בכלא ואני לא מצפה שהמערכות יקחו אחריות. יש לנו בעיות חדשות לבקרים אנחנו חושדים שהסדר הטיעון לא משקף את הקשיים בהישרדות היומיומית שלנו הפרשה לגבינו לא נגמרה".

נפגעת נוספת, עפרה שורקי מהר חומה אמרה: "המדינה הזרימה בבנק למסחר 300 מיליון שקלים ואנחנו רוצים בסך הכל 15 מיליון. מה אנחנו צריכים לעשות כדי שהמשפחות שלנו לא ייפגעו? איפה ההבטחות של שר האוצר? בסך הכל רצינו דירה עם גינה לילד".

האישום: שימוש במרמה בכספי הרוכשים

לדברי חלק מהנפגעים, עו"ד מולכו מצטייר בצורה אחת בתקשורת ובצורה אחרת כלפי הנפגעים. "הוא מתייחס באפטיות לנפגעים", אמרו לוואלה! חדשות. לדבריהם, "אין להם כתובת לפנות אליה ובלית ברירה הם נאלצים להסתמך על עו"ד מולכו".

לפני כחודשיים וחצי הוגש כתב אישום נגד יונה בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת עסקת הטיעון עליה חתם שעות ספורות לאחר נחיתתו בארץ. על פי ההסדר, יונה יישאר במעצר עד למתן גזר הדין.

ח"כ יורם מרציאנו (העבודה) כתב לפרקליט המדינה לדור בספטמבר: "יהיה זה אך ראוי ונכון לייעד את הכסף מעסקת הטיעון לשימוש לטובת המשפחות אשר נמצאות במצב הקשה ביותר אשר 'מתווה מולכו' אינו נותן לו מענה הוגן וראוי". לפי המתווה, שהתקבל באישור בית המשפט, על הבנקים יהיה לשלם 70% מסכומי הכסף, והמשפחות יישאו בתשלום של 30%. לטענת מרציאנו, מתווה מולכו התיר כמאה משפחות במצב הקשה ביותר וללא פתרון – הן נאלצות לשלם 100-200 אלף שקל כל אחת".

יונה מואשם בתשע עבירות חמורות, בהן משיכת כספים מחברות ציבוריות ללא קבלת האישורים הנדרשים, שימוש בכספי רוכשי הדירות והפקדתם בניגוד להרשאה שניתנה להם, עריכת רישומים כוזבים, זיוף מסמכים, הסוואת הפעולות בכספים מבעלי המניות וגורמים שונים נוספים, וכן הצגת מצגים כוזבים בפני גורמים שונים.

מכתב האישום עולה, כי יונה פעל ביחד עם נושאי משרה אחרים ב"חפציבה", על מנת לעשות שימוש בכספי רוכשי הדירות למטרות שונות מאלו שלשמן הופקדו בידיו ובכך פגע ברוכשי הדירות, בפרויקטים הקבלניים ובסיכויי השלמתם.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully