וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי חפציבה זועמים: "הפשע משתלם"

עדי שמחוביץ

19.11.2008 / 9:29

ביהמ"ש גזר על בועז יונה 7 שנות מאסר ופיצויים בסך 8 מיליון שקלים. נפגעי החברה: "המדינה דואגת רק ליונה ומפקירה אותנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בועז יונה, מנכ"ל חברת הנדל"ן הקורסת "חפציבה", נדון לשבע שנות מאסר ותשלום פיצויים בסך שמונה מיליון שקלים. כך קבע הבוקר (רביעי) בית המשפט המחוזי בירושלים, שאישר באופן חלקי את עסקת הטיעון שנחתמה בין יונה לפרקליטות, אך החמיר את עונשו הכספי.

יונה הורשע בתחילת אוקטובר במסגרת הסדר טיעון במספר אישומים, בהם משיכת כספים מחברות ציבוריות ללא קבלת האישורים הנדרשים, שימוש בכספי רוכשי הדירות והפקדתם בניגוד להרשאה שניתנה להם, עריכת רישומים כוזבים, זיוף מסמכים, הסוואת הפעולות בכספים מבעלי המניות וגורמים שונים נוספים, וכן הצגת מצגים כוזבים בפני גורמים שונים.

הפרקליטות ופרקליטו של יונה, עו"ד יאיר גולן, סיכמו כי עונשו יעמוד על שבע שנות מאסר בפועל וקנס כספי בסך ארבעה מיליון שקלים שיועבר למשפחות שנפגעו מקריסת החברה. יונה הודה באופן מלא באחריות לקריסת החברה ובביצוע שורה של עבירות פליליות בזמן ניהולו את החברה.

בגזר הדין כתב השופט משה רביד כי אלמלא הסדר הטיעון, היה צפוי יונה לעונש ממושך יותר: "העונש מבטא איזון ראוי בין טובת ההנאה שמעניק רכיב זה בהסדר הטיעון לנאשם לבין התועלת שיש בה רכיב ענישה זה לאינטרס הציבורי. בשים לב לחומרת היתרה במעשיו, היקפם העצום, פרישתם על פני תקופה ארוכה ביותר וסכומי העתק מושא העבירות, הנזקים הקשים שהסב לרוכשי הדירות וההכרח בהרתעה משמעותית".

בעניין הפיצוי מתח השופט רביד ביקורת על הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים: "עמדתי היא כי התביעה לא נתנה משקל ראוי והולם לעניינם של נפגעי העבירה והנזקים החמורים שהוסבו להם. רכיב הפיצוי מקל עם הנאשם במידה מופרזת ומחייב סטייה מהסדר הטיעון. הלב נכמר לנוכח סבלם הנפשי הרב, עגמת הנפש והצער הגדול שהפכו מנת חלקם בדבר היוודע קריסת חפציבה המלווים אותם מדי יום ביומו ואשר יש להניח כי יותירו צלקת בנפשם, גם לאחר מכן".

"אנחנו במאסר עולם של תשלומים וחובות"

חלק מנפגעי הפרשה הטיחו ביונה אמירות קשות לפני תחילת הדיון. אחד מהם, עמי אמזלג אמר: "אתה יצאת זול מדי, עוד שנתיים תיסע ביגואר ואנחנו במאסר עולם של תשלומים וחובות". נפגעת נוספת, מימי נחמיה, אמרה כי "המדינה דואגת לבועז יונה, לנפגעים היא לא דואגת, מה עוזרת הסליחה שלו? תוציא כסף ותדאג לאנשים שיושבים פה, למשפחה שלך יש בית".

בתום הדיון אמרה נחמיה כי "אותנו רק יספק שכל אחד ואחד יקבל את הבית שלו. אנשים ברחובות, סך הכל היינו אנשים תמימים שעכשיו אנחנו נמצאים בחובות. אני רוצה את מה שמגיע לי, אנחנו דורשים צדק, כנראה שהפשע משתלם". עמי אמזלג צעק אחרי הקראת גזר הדין: "פרשת חפציבה לא תסתיים עד שאחרון הדיירים יהיה בבית שלו".

פרקליטו של יונה, עורך הדין יאיר גולן, הבטיח לעשות מאמץ לגייס את יתרת כספי הפיצוי: "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט, נעשה מאמץ לכבד את גזר הדין, עשינו מאמץ וגייסנו ארבעה מיליון שקלים. יונה נמצא בבידוד מלא, הוא עבר תהליך מאוד קשה ועמוק של חרטה והפנמה של כל מה שהיה"

בתום הדיון צעקו הנפגעים על עורכת הדין אביה אלף מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות: "את מגנה על יונה יותר ממה שהעורך דין שלו הגן עליו". קודם לכן אמרה עו"ד אלף: "בסך הכל בית המשפט קיבל את ההסדר וכמו שהסברנו בעבר הוא מבטא את העונש הראוי. הפיצוי הוא לא חלק מהעונש".

יונה נעצר באיטליה לפני כ-11 חודשים, וחתם על עסקת הטיעון מספר שעות לאחר נחיתתו בארץ. בחודש שעבר הודה יונה בסעיפי האישום והצהיר בבית המשפט כי הוא "מבקש סליחה". לדבריו, "אני נשבע לעזור לכל הדיירים. אעשה כל שביכולתי למצוא פיתרון לאחרון הדיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully