וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-1948: חיל הרפואה יטפל במאות אזרחים כדי להקל על מערכת הבריאות

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 20:13

בצבא נערכים לגל תחלואה ארוך בשל התפשטות זן האומיקרון, ואחת המשימות שהוצבו לפתחו כוללת, באופן חריג, טיפול ומעקב באזרחים שיאושפזו בביתם בפריפריה. לוואלה! נודע כי צוותי הרפואה בצה"ל יחוסנו בפעם הרביעית נגד קורונה ממחר, ועל הפרק גם ביטול אימונים וגיוס מילואים

בווידאו: פרויקטור אומר בתדרוך כי אנחנו בגל משולב וכי אין מדיניות של הדבקה המונית/צילום: לע"מ

צוותים רפואיים בצה"ל יקבלו חיסון רביעי נגד קורונה, ויידרשו, לראשונה מאז 1948, להעניק טיפול רפואי למאות אזרחים כדי להקל על העומס במערכת הבריאות - כך נודע לוואלה!. בצבא נערכים לגל תחלואה ארוך בשל התפשטות זן האומיקרון, ולשם כך הוחלט על שורת צעדים, ועל הפרק גם ביטול אימונים.

חיילים מתחסנים נגד קורונה בבסיס צה"ל סמוך לראשל"צ. 11 בפברואר 2021. AP
חיילים מתחסנים נגד קורונה, פברואר 2021/AP

בצה"ל מונים נכון לעכשיו כאלף חיילים חולי קורונה במצב קל. בצל החשש מגל תחלואה ארוך וקצב ההדבקה הגבוה, החל ממחר יחסן צה"ל את צוותי הרפואה שלו בחיסון רביעי נגד קורונה. עד כה, משרד הבריאות אישר לחסן בפעם הרביעית רק אזרחים מעל גיל 60, צוותי רפואה ובני כמה קבוצות סיכון נוספות.

עוד בוואלה!

פרוייקטור הקורונה: "גל משולב של אומיקרון ודלתא, נשקול בדיקות במקומות עבודה"

לכתבה המלאה

בנוסף, באורח חריג ובאישור משפטי, חיל הרפואה ייערך לסייע לטפל באזרחים ישראלים, לראשונה מאז קום המדינה. זאת, כדי להקל על העומס במערכת הבריאות. בתרחיש של עומסים כבדים בבתי החולים, צפויים רופאי החיל לטפל בכ-250 בני אדם שיאושפזו בביתם באזורי פריפריה, שיאושפזו בביתם בשלב ראשון, ובשלב השני במספר כפול מכך. עם זאת, גורמים בצה"ל טוענים כי אם רופאי יחידות יופנו למשימה הזו, הדבר עלול לפגוע בתפקוד היחידות בפעילות מבצעית או במצב חירום.

בתוך כך, החלה מחדש גם ההיערכות לקראת מתן סיוע לאזרחים ברשויות האדומות, וקציני בריאות הנפש והיועצים הארגוניים מנחים את המפקדים שיופקדו על הנושא.

חיילים מתחסנים נגד קורונה בבסיס צה"ל סמוך לראשל"צ. 11 בפברואר 2021. AP
חיילים מתחסנים נגד קורונה, פברואר 2021/AP

זאת ועוד: בימים הקרובים יידרש הרמטכ"ל אביב כוכבי להחליט אם לערוך כסדרם אימונים חטיבתיים ולגייס כוחות מילואים בצל התפשטות המחלה. גורמים בצה"ל מעריכים כי לא יהיה מנוס מביטול או צמצום אימונים. בשלב זה, הרעיון שעלה במשרד הביטחון, לאפשר לצה"ל לעבור לערוך בדיקות עצמאיות לקורונה כדי לווסת עומסים ביחידות השונות לפי סדר עדיפויות, נדחה.

החשש מגל התחלואה כפה על צה"ל שורת החלטות בניסיון לשמור על תפקוד תקין. בין היתר, בצה"ל הורו על חבישת מסיכות בכנס שכולל מעלה 50 חיילים בחללים סגורים, מניעת הכנסת כיבוד, החמרה באישורי הטיסה לחו"ל. בנוסף, הוחלט להעביר פעילות של יחידות מסוימות למשמרות (בניגוד לגל הקודם - א.ב), ולבודד פלוגות חיילים זו מזו כדי למנוע היקפי הדבקה גדולים בגדודים.

בנוסף, בצה"ל הקשיחו עוד את ההנחיות כלפי הנכנסים והיוצאים ביחידות רגישות, כמו "הבור" בקריה, הצוללות, ספינות הטילים, טייסות חיל האוויר ולשכות בכירים, ובאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה נערכים לארגן תחבורה ייעודית נרחבת להסעת חיילים, למקרה שגל הדבקות בקרב נהגים יפגע בתפקוד התחבורה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully