וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק חד בתחלואה: יותר מ-10,000 מאומתים לקורונה ביממה

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 23:21

משרד הבריאות עדכן על עלייה משמעותית במספר המאובחנים היומי. מספר החולים הקשים עלה ל-117, שבעה יותר מאתמול. 4.27 ישראלים התחסנו במנה שלישית. "בוסטר טרי מגן הרבה יותר טוב", אמר ד"ר שחר, חבר הצט"מ,"אך במרחק מהמנה השלישית פוחתת היעילות, לכן הקדמנו את הבוסטר"

שידור חי מביקור בנט בבית החולים תל השומר

LIVE

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 10,644 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה. זו עלייה משמעותית לעומת אתמול, אז 6,562 איש אומתו לנגיף. עוד עדכן משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה עלה ל-1.91

עלייה קלה נרשמה גם במספר החולים הקשים, מ-110 ל-117. מתוך החולים הקשים, 84 אינם מחוסנים, שלושה מחוסנים אך ללא תוקף, 22 מחוסנים מעל גיל 60, ושלושה מחוסנים ובני מתחת ל-60. כמו כן, מתוך החולים הקשים 38 מאושפזים ומונשמים.

ממשרד החינוך נמסר כי כיום ישנם 15,242 תלמידים, ו- 2,171 חברי צוותי חינוך נמצאו היום מאומתים לנגיף הקורונה. עוד מסר המשרד כי 92,848 תלמידים ו-4,411 חברי צוותי חינוך נמצאים כעת בבידוד.

מתחם החיסונים של ככלית בבבית הצנחן, רמת גן 3 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים של כללית/ראובן קסטרו

"במרחק מהמנה השלישית פוחתת היעילות"

ד"ר ארנון שחר, ראש מערך הקורונה של מכבי וחבר הצוות לטיפול במגיפות, אמר היום בנושא מנות הדחף של החיסון כי "בוסטר טרי מגן הרבה יותר טוב מפני תחלואה קשה, רואים את זה גם מהנתונים האנגליים. השאלה המרחק מהמנה - מרחק ממנה שנייה פוחתת היעילות, המרחק מהמנה השלישית פוחתת היעילות. לכן הקדמנו את הבוסטר השלישי (שלושה חודשים במקום חמישה חודשים - ש"פ)".

עוד הוסיף ד"ר שחר כי עיקר הפעולה כעת הוא איתור מהיר של חולים בסיכון גבוה, כדי לספק להם את התרופה החדשה לקורונה בתוך 3-5 ימים: "חשיבות גדולה מאוד להגיע לחולים מוקדם - לעשות PCR מוקדם. המוקד במכבי לרפואה בקורונה יאתר את אותם חולים. התרופה תגיע אל החולה תוך 10 שעות מהנפקת המרשם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בדיקות קורונה,מתחם הספריה שאול המלךתל אביב, 2 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה במתחם הספריה שאול המלך בתל אביב/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, ד"ר מירי מזרחי, ראש חטיבת הבריאות במכבי הציגה היום נתונים לפיהם עד כה בגל החמישי רק 0.3% ממאומתי הקורונה אושפזו בבתי החולים, זאת לעומת 2-3% בגלים 2-4, וכן לעומת 16% בגל הראשון. "הרפואה השתפרה, ידענו איך לטפל יותר, ידענו את מי לא לאשפז ולשלוח לטפל בבית - שיעור אשפוז משמעותית נמוך יחסית לגלים קודמים. זה כמובן לא סופי, אנחנו לפני שיא הגל, זה עוד ישתנה, אבל מעריכים שלא בהרבה - אולי נגיע ל-0.5%".

לגבי חיסוני הילדים בגילי 5-11, ד"ר מזרחי הציגה את נתוני הקופה לפיהם בני ה-5 סובלים פחות מתופעות לוואי מאשר בני ה-11. הרוב של כלל הילדים לא סבלו כלל מתופעות לוואי, וכן נרשמו יותר תופעות לוואי לאחר המנה השנייה, בהתאם לגילים הבוגרים: "זה חלק מהתגובה האימונית של הגוף, זה נורמלי ותקין". כמו כן, כאחוז אחד נזקקו לעצת רופא בשל כאבים או חולשה, אך ילדים לא נזקקו לטיפול רפואי או אשפוז לאחר החיסון.

עוד הוסיפה ד"ר מזרחי בנושא האשפוזים הביתיים כי ממוצע האשפוז הביתי הוא 3.5 ימים, לעומת ממוצע של 5.7 ימים באשפוז בבתי החולים: "בדקו חולים עם דרגת חומרה דומה, והממצאים הם שבבית מחלימים מהר יותר. יש שביעות רצון גבוהה יותר בקרב המטופלים. למדנו שאפשר לטפל בבית באופן יעיל ובטוח".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully