וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות לשבים מחו"ל: רשימת המדינות האדומות תצומצם, הבידוד למחוסנים יקוצר

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 13:51

מחוסנים ומחלימים שישובו ממדינות שאינן מוגדרות אדומות יחויבו בבידוד של 24 שעות או עד קבלת בדיקה שלילית, לעומת 14 יום ללא-מחוסנים. בנוסף, תותר כניסת זרים מחלימים או מחוסנים במלואם. דרום אפריקה, ספרד, צרפת וקנדה כבר לא ייחשבו אדומות

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לעלייה בנתוני התחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

משרד הבריאות הודיע היום (שני) על שורת הקלות בכניסה לישראל החל מהלילה בחצות, חרף התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה. בין היתר, תקוצר תקופת הבידוד למחלימים ומחוסנים ששבים ממדינות שאינן אדומות ליום אחד בלבד, רשימת המדינות האדומות תצומצם, והמדינה אף תאפשר כניסת זרים מחלימים או מחוסנים במלואם.

לפי ההחלטה, מחוסנים או מחלימים השבים ממדינות כתומות החל ממחר יידרשו בבידוד של 24 שעות בלבד או עד קבלת תוצאת בדיקה שלילית - בדומה למחוסנים בארץ שנחשפו לחולה מאומת. מחוסנים ומחלימים ששבו לישראל לפני כן יסיימו את הבידוד שלהם הלילה בחצות, גם ללא קבלת תוצאת בדיקה שלילית שנייה. לעומת זאת, לא מחוסנים נדרשים עדיין בבידוד ביתי למשך 14 ימים, אותו הם יכולים לקצר באמצעות בדיקת PCR החל מהיום השביעי.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, נובמבר/ראובן קסטרו

במקביל, החל משבוע הבא תותר כניסה של זרים לישראל, במקרה שהם מחוסנים במלואם או מחלימים, בכפוף לשורת צעדים מקדימים כמו מילוי טופס, בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, בדיקת PCR נוספת בכניסה לישראל ועוד בידוד נוסף של יממה. בכל מקרה אחר - זרים לא מחוסנים, או כאלה המגיעים ממדינות אדומות, לא יוכלו להיכנס, למעט כאלה שאושרו על ידי ועדת חריגים.

החלטה נוספת שהתקבלה במשרד היא צמצום רשימת המדינות האדומות. כך, דרום אפריקה, הונגריה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת וקנדה יוצאו מהרשימה, ויישארו בה אך ורק איחוד האמירויות, ארצות הברית, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ וטורקיה.

ראש מטה בריאות הציבור, אילנה גנס, אמרה היום בוועדת הבריאות כי ייתכן שהעומס על מתחמי הבדיקות יהיה גבוה עד כדי כך, שהמשרד יוותר על בדיקות PCR כתנאי להחלמה. "כדי להוריד בעומס הבדיקות, יכול להיות שנגיע למצב שנאשר החלמה בעזרת בדיקת אנטיגן, ולא בדיקת PCR כמו שמקובל היום. יש עוד מדינות ששוקלות את זה", אמרה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully