וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בהתרסקות המסוק בחיפה: סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 17:11

שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אביו של פוגל, שהיה בן 27 במותו, אמר כי בנו "היה איש של ערכים ואהבת הארץ, ששאף לעזור לזולת". חקירת התאונה נמשכת

בווידאו: אביו של חן פוגל וחברי משפחת שחייני סופדים לטייסים שנהרגו בתאונת המסוק/צילום: יואב איתיאל ואלי אשכנזי

שני ההרוגים בהתרסקות המסוק בחיפה הם סגן-אלוף ארז שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38 שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, והטייס וסגן מפקד טייסת המסוקים רב-סרן חן פוגל, בן 27 מחיפה - כך הותר הבוקר (שני) לפרסום.

המסוק התרסק אתמול מול חופי חיפה, סמוך למכון לחקר ימים ואגמים בעיר. שני הטייסים חולצו כעבור שעות ארוכות מתחת למים, ולמרות הטיפול הרפואי שהוענק להם, לא נותר לרופאים אלא לקבוע מותם. בתקרית נפצע איש צוות נוסף, קצין סיור מוסק, והוא פונה לפניהם לבית החולים רמב"ם במצב בינוני. מאוחר יותר היום נמסר כי מצבו השתפר והוא הועבר מטיפול נמרץ למחלקה האורתופדית בבית החולים. חקירת נסיבות התאונה נמשכת.

רס"ן חן פוגל. דובר צה"ל
"תמיד חשב על איך לעשות טוב בעולם". רס"ן חן פוגל/דובר צה"ל

ירון פוגל, אביו של הטייס ההרוג, אמר היום כי בנו "היה איש של ערכים ואהבת הארץ". הוא אמר כי היה רוצה שיזכרו מבנו "אדם שכולו טוב, ששאף לעזור לזולת, שתמיד חשב על כדור הארץ, על החיות, ועל האנשים, ואיך רק לעשות טוב בעולם".

"עלם חמודות, ילד חייכן, אינטיליגנטי, נבון, חכם, חברותי", תיאר פוגל את בנו, וציין כי הוא נמנע תמיד מלהחזיק נשק. "הוא הצליח לטייל את דרכו ולהיות במסוקים של חיל הים כך שהוא לא היה צריך לעשות שום פעולות התקפיות".

בית משפחתו של רס"ן חן פוגל שנספה באסון התרסקות המסוק בחיפה, 4 בינואר 2022. יואב איתיאל
מודעת האבל על מותו של פוגל בבית המשפחה, היום/יואב איתיאל

הוא סיפר כי בנו גדל בחיפה, למד בבית הספר הפתוח, ואהב מאוד את הארץ. "אחר כך נסענו לקנדה לשנתיים לדוקטורט של אשתי. הוא כל כך התגעגע לארץ שאחרי שנה הוא חזר להיות חודשיים בארץ, ולמרות שאשתי קיבלה הצעה להישאר בקנדה הוא אמר לה שהוא כל כך אוהב את הארץ ושהוא רוצה לחזור - אבל אם נחליט להישאר אז הוא ישאר איתנו כי הוא אוהב אותנו. וזה מה שהחזיר אותנו", סיפר האב.

"אנחנו יותר חששנו מהנסיעות שהוא עשה כל יום לרחובות", אמר פוגל. "לא חשבנו שייפול עם מסוק". הלוויתו של רס"ן פוגל התקיימה היום במהלך הצהריים בבית העלמין הצבאי בחיפה.

ירון ואישתו אירית עובדים בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת חיפה. חברתם מהחוג, זהבה דוידוב, שהגיעה לנחם את המשפחה הבוקר, סיפרה לוואלה! שחן היה הבן הבכור וגאוות המשפחה. "זה פשוט בלתי נתפס, הוא היה ילד מושלם. הוא היה בחור, ממש כמו שאומרים, 'הטובים לטיס'. זו משפחה מאד מלוכדת, עם ארוחות שישי יחד, והאסון הזה מותיר אצלם חסר גדול ויהיה קשה מאד".

דפנה יעקבוביץ', מנהלת החטיבה העליונה בבית הספר ליאו בק בחיפה, שם למד חן, סיפרה עליו שהיה נער "מאוד פעיל חברתית. הוא היה נער ערכי בצורה בלתי רגילה, נער צנוע עם חיוך על הפנים. נער שבכל מקום שידו נגעה ובכל מקום שהוא היה, כולם אהבו אותו, גם המורים וגם התלמידים". היא סיפרה כי במרכז החינוך קיבלו את הבשורה באבל כבד, ושהבוקר דיברו על האסון בכיתות, והקימו פינת הנצחה לזכרו. "לכל התלמידים יש תחושה קשה מאוד, זה תפס את בית הספר בצורה מאוד קשה, זה בית ספר שהוא קהילה".

סא"ל ארז שחייני. דובר צה"ל
"חד לשון ובן זוג מסור". סא"ל ארז שחייני/דובר צה"ל

סא"ל ארז שחייני התגורר עם משפחתו בחנה יהודית, שיכון המשפחות של בסיס רמת דוד. הוא הותיר אחריו את אשתו דנה, שאותה הכיר כשעשה שנת שירות בנוער העובד בחדרה, ואת ילדיו תמר, עמרי ואלון, אחיו אייל ואלה, והוריו מירי ודודו. הלוויתו תתקיים הערב בשעה 19:00 בבית העלמין במשגב.

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, ספד לו. "שעה קשה היא לכולנו, הלם וכאב גדול על אובדן שניים מטובי בנינו", מסר בצר. "ארז, מעבר להיותו סגן מפקד בסיס רמת דוד, היה אדם ערכי שנושא החינוך בער בו והיה יקר לליבו, בפרט החינוך החברתי שמייצר חיבורים בין ילדים, בקהילות השכנות בעמק. אנו כואבים את לכתו ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

סא"ל ארז שחייני בילדותו עם אחותו אלה. באדיבות המשפחה
סא"ל ארז שחייני בילדותו, עם אחותו אלה/באדיבות המשפחה

ורדה נוביק, שכנה של המשפחה, ספדה לו אף היא. "הוא היא מקסים, אבא נפלא ובן זוג מאוד מסור ואכפתי", אמרה. "הוא היה ילד מאוד חברותי, גם בבית הספר הוא מאוד משמעותי, חד לשון, הומור".

היא סיפרה כי שחייני היה מעורב בחיים החברתיים בבסיס. "היה חשוב לו מה קורה במערכת החינוך ברמת דוד. בתור סגן מפקד בסיס הוא היה יו"ר ועדת חינוך של הבסיס. הוא הוביל מהלך בבסיס של כלים רב פעמיים והיה מאוד מסור לעניין", סיפרה. "כל פעם שהיה שלב קידום הוא התלבט ובסופו של דבר הוא נשאר. הוא מאוד אהב את מה שהוא עשה. הוא מאוד אהב לטוס".

"קסם של איש, הייתה לו יכולת לדבר עם כל אחד, הייתה לו רוח טובה וחיוך", הוסיפה בתה, נועה.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully