וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה בעולם: שר ההגנה של ארה"ב נדבק, אלפים הפגינו באמסטרדם

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 15:03

לויד אוסטין, מבכירי ממשל ביידן שנדבקו בקורונה, הבהיר כי העובדה שהתחסן שלוש פעמים מסייעת לו בהתמודדות עם המחלה - ממנה הוא סובל קלות. בעיר שיאן שבצפון סין ונמצאת בסגר נצפית ירידה בכמות המקרים, בעוד המדינה מתמודדת עם שיאי תחלואה שלא נראו מתחילת המגפה

בווידאו: הפגנה באמסטרדם נגד הסגר המחמיר בשל התפרצות האומיקרון/צילום: רויטרס, אביעד בללי

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נמצא אתמול (ראשון) חיובי לקורונה, והוא סובל מתסמינים קלים. ממשרדו נמסר כי הוא יקיים את פגישותיו באופן וירטואלי בעודו בבידוד בביתו למשך חמשת הימים הקרובים. דבר הידבקותו של אוסטין מגיע לאחר שהפנטגון החמיר בשבוע שעבר את ההגבלות במשרדיו הראשיים מחשש לתחלואה באומיקרון.

אוסטין, שמחוסן בשלוש מנות שאת האחרונה בהן קיבל באוקטובר, אמר בהצהרתו כי הוא פגש את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפעם האחרונה ב-21 בדצמבר, יותר משבוע לפני שהתחיל לחוש בתסמינים. "כפי שהרופא אמר לי בבירור, סטטוס המחוסן המלא שלי והבוסטר שקיבלתי בתחילת אוקטובר הפכה את התחלואה שלי להרבה יותר קלה מאשר הייתה אם לא הייתי מתחסן", אמר אוסטין.

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין בסיאול, קוריאה הדרומית, 2 בדצמבר 2021. רויטרס
אוסטין בחודש שעבר/רויטרס

לדבריו, הוא התבקש להיבדק ביום ראשון לאחר שחווה תסמינים בעודו בחופשה בביתו. הפעם האחרונה בה היה בפנטגון הייתה ביום חמישי. הוא אחד הבכירים ביותר בממשלו של ביידן שנמצא חיובי לקורונה, לאחר שבאוקטובר השר לביטחון הפנים אלחנדרו מיורקס נמצא חיובי לנגיף.

אוסטין אמר שהוא מתכנן להשתתף בפגישות במידת האפשר והוא ישגיח על המשך פעילות משרד ההגנה ויפקח על הפעילויות הצבאיות ברחבי העולם. לדבריו, סגניתו קתלין היקס תחליף אותו בניהול כמה נושאים.

צבא ארה"ב עומד גם הוא בפני אתגר לשמור על מוכנות הכוחות, ומטיל לעתים קרובות סגרים על צוותי ספינות ומטוסים. כ-98% מהחיילים בשירות התחסנו נגד קורונה, כפי שהם מחויבים כעת. "אני ממשיך לעודד את כל מי שזכאי לזריקת דחף לקבל אחת", אמר אוסטין.

הרשויות בארה"ב רשמו לפחות 346,869 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה ביום שבת, לפי ספירה של רויטרס. מניין המתים בארה"ב מקורונה עלה בלפחות 377 ל-828,562.

הפגנה באמסטרדם נגד מדיניות הולנד לטיפול בקורונה. רויטרס
הפגנה באמסטרדם נגד הגבלות הקורונה בהולנד, אתמול/רויטרס

אלפי בני אדם הפגינו אתמול באמסטרדם במחאה נגד הגבלות הקורונה בהולנד. "זו הולנד! כוח לעם!" קרא מפגין אחד. לדברי עיתונאי AFP, המפגינים התאספו באחת הכיכרות המרכזיות של העיר,למרות שהרשויות אסרו על קיום ההפגנה לפני כן. על פי דיווח של תאגיד השידור הציבורי NOS, בעימותים עם המשטרה נפצעו כמה בני אדם באורח קל וכוחות הביטחון ביצעו מעצרים.

ההפגנה התקיימה בצל הסגר שהטיל ראש הממשלה מארק רוטה שבוע לפני חג המולד בתגובה להתפרצות גל אומיקרון במדינה. חנויות, מסעדות, ברים, בתי קולנוע, תיאטראות ומוזיאונים שאינם חיוניים צפויים להישאר סגורים עד 14 בינואר ובתי הספר יישארו סגורים עד 9 בינואר.

שיאי תחלואה בסין

בעיר שיאן שבצפון סין ונמצאת בסגר זה שבוע וחצי נצפית ירידה בתחלואת הקורונה. 90 נדבקים חדשים בנגיף נמצאו ביממה החולפת, ירידה מ-122 מקרים יום קודם לכן. מאז 9 בדצמבר דווח על יותר מ-1,600 מקרי הידבקות בעיר.

בייג'ינג נוקטת בגישה של "אפס תחלואה" הכוללת הגבלות הדוקות בגבולות וסגרים ממוקדים מאז שהנגיף הופיע לראשונה. למרות שנתוני הקורונה המדווחים בסין נמוכים בהשוואה למקומות אחרים בעולם, מספר הנדבקים החדשים בימים האחרונים הגיע לשיא שלא נראה במדינה מאז מרץ 2020. הזינוק מגיע בזמן שבייג'ינג מתכוננת לארח את אולימפיאדת החורף בחודש הבא.

בדיקות קורונה בעיר שיאן, סין, 27 בדצמבר 2021. רויטרס
בדיקות קורונה בשיאן, בשבוע שעבר/רויטרס

שיאן, ביתם של פסלי לוחמי הטרקוטה המפורסמים, הפכה למוקד ההדבקה העיקרי במדינה בעוד הרשויות הורו לכל 13 מיליון תושביה להישאר בביתם ולערוך סבבים של בדיקות המוניות בשבועות האחרונים. "נכנסנו למצב של מתקפה כללית", אמר פקיד המחוז ליו גוז'ונג בהודעה רשמית, והוסיף כי יש צורך להשיג את המטרה של ניקוי החברה מקורונה בהקדם האפשרי.

ביום ראשון הודיעה עיריית שיאן כי שני בכירים במפלגה הקומוניסטית ממחוז ינטה הוסרו מתפקידם, על פי התקשורת המקומית, בניסיון "לחזק את עבודת מניעת המגפות והשליטה" באזור. בחודש שעבר הודיע גוף המשמעת של סין כי עשרות פקידים נענשו בגין "הקפדה לא מספקת במניעה ובקרה של ההתפרצות".

תושבים מקומיים סיפרו לתקשורת בימים האחרונים כי הם נאבקים למצוא מספיק מזון, למרות שהרשויות הסיניות התעקשו שהן פועלות להבטיח אספקה יציבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully