וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה חרם דיפלומטי על אולימפיאדת החורף בסין בשל הפרת זכויות אדם

ואף נציג ממשל רשמי לא יגיע לצפות במשחקים שייפתחו בפברואר. המהלך של ממשל ביידן, שזכה לתמיכה גם בקונגרס, לא ישפיע על הספורטאים האמריקנים. בין ההפרות להן טוענים בארה"ב: דיכוי המיעוט האויגורי המוסלמי בחבל שינג'יאנג ורמיסת האוטונומיה של של הונג קונג

בייג'ין 2020. GettyImages
בייג'ינג הבטיחה להגיב/GettyImages

ארה"ב הכריזה היום (שני) על חרם דיפלומטי על אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, ואף נציג ממשל רשמי לא יגיע לצפות במשחקים שייפתחו בפברואר. המהלך של ממשל ביידן, שזכה לתמיכה גם בקונגרס, לא ישפיע על הספורטאים האמריקנים. ההחלטה התקבלה בשל הפרות זכויות האדם הנרחבות בסין, בהן דיכוי המיעוט האויגורי המוסלמי בחבל שינג'יאנג ורמיסת האוטונומיה של הונג קונג. בייג'ינג הבטיחה להגיב.

שר החוץ בסין, זהאו ליז'יאן, קרא להפסיק את החרם כדי "לא לפגוע בשיח ושיתוף הפעולה בין סין וארצות הברית באזורים חשובים". הוא הזהיר כי "אם ארצות הברית תתעקש לדבוק בדרכה, סין תנקוט בצעדים נחושים".

ארצות הברית היא הבאה לארח את האולימפיאדה בשנת 2028 - מה שמעלה את השאלה האם וכיצד סין תגיב עד אז. בבייג'ינג אומרים כי הם מתנגדים לפוליטיזציה של ספורט, אך עם זאת בסין הענישו בעבר את ליגות הספורט האמריקניות, כולל את ה-NBA עקב פגיעה בקווים הפוליטיים האדומים שלה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן משוחח עם כתבים בבית הלבן, 3 בדצמבר 2021. רויטרס
המהלך לא ישפיע על הספורטאים האמריקנים. ביידן/רויטרס

גורמים רשמיים בסין ציינו שהם קיבלו יותר מ-1,500 פניות מהוועד האולימפי בארצות הברית, שאחראים על הגשת שמות האתלטים שמעוניינים להשתתף באולימפיאדת החורף שעתידה להתקיים בפברואר.

בהתאם להגבלות הקורונה, מתכננים בסין להגביל את כמות הצופים, וכלי תקשורת במדינה דיווח כי בייג'ינג לא מתכוונת להזמין פוליטיקאים מערביים שמאיימים בחרם. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא המנהיג היחידי של מדינה מרכזית שהסכים להזמנת סין להגיע לאולימפיאדת החורף.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפורסם במוסקבה, רוסיה, 30 בנובמבר 2021. רויטרס
אישר את הגעתו. פוטין/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר שארצות הברית התייעצה עם בנות בריתה על "גישה משותפת" למשחקים בבייג'ינג, בשל דאגותיהן לפגיעת סין בזכויות אדם.

מזכ"ל שירות החוץ האירופי, סטפנו סאנינו, אמר ביום שישי האחרון אחרי שנפגש עם גורמים אמריקניים בוושינגטון, כי חשוב לשמר את הלחץ על סין עקב הפגיעה במיעוטים מוסלמים במחוז שינג'יאנג - אבל חרם, מכל סוג שהוא, הוא לא מדיניות של ארגון החוץ האירופי, אלא של גורמים בודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully