וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארצות הברית מתכננת להחרים דיפלומטית את משחקי החורף בבייג'ינג

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 18:44

הוושינגטון פוסט פרסם כי ממשל ביידן צפוי לבצע את המהלך בשל הפרות זכויות האדם של סין. לפי הדיווח, ההחלטה הרשמית תתקבל בסוף החודש. כמה ארגוני זכויות אדם קראו לחרם כולל, אך בממשל בחרו שלא לפגוע באתלטים האמריקנים

ארצות הברית מתכננת להחרים דיפלומטית את משחקי החורף בבייג'ינג, בשל הפרות זכויות האדם של סין - כך דווח הערב (שלישי) בוושינגטון פוסט. לפי הפרסום, ההחלטה הרשמית של הנשיא ג'ו ביידן תתקבל בסוף החודש. כמה ארגוני זכויות אדם קראו לחרם כולל, אך בממשל בחרו שלא לפגוע באתלטים האמריקנים.

הלילה, קיימו נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא ארצות הברית ביידן פסגה וירטואלית. במהלך הפגישה, הזהיר ג'ינפינג את ביידן כי מדינתו מוכנה לנקוט "צעדים נחרצים" אם טייוואן תתקדם לעבר עצמאות - מהלך שאותו הגדיר כקו אדום. ביידן, מצדו, הדגיש בפני שי את דאגתה של וושינגטון מהפגיעה בזכויות אדם בשטחה.

נשיא  ארה"ב ג'ו ביידן בשיחה עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגה וירטואלית בבית הלבן, 15 בנובמבר 2021. רויטרס
יבצע צעד דיפלומטי חריף? הנשיא ביידן בפסגה וירטואלית עם הנשיא ג'ינפינג/רויטרס

לפי כלי התקשורת בסין, שי גם הזהיר את ביידן שכל תמיכה בעצמאות טייוואן תהיה "כמו משחק באש", והוסיף כי "אלו שמשחקים באש יישרפו". הביטויים הללו מייצגים רטוריקה לאומנית סינית, שהתעצמה כשהועברה באופן אישי בשיחות הנרחבות ביותר שקיימו עד היום שני המנהיגים.

"סין סבלנית ומחפשת איחוד בדרכי שלום בכנות ובמאמץ רב, אבל אם הבדלנים בטייוואן יתגרו, או אפילו יחצו את הקו האדום, נצטרך לנקוט צעדים נחרצים", אמר מנהיג סין. בייג'ינג מתנגדת למאמציה של וושינגטון לשתף את טייוואן במערכת הבינלאומית, והערות אחרונות של ביידן שלפיהן ארצות הברית תגן על טייוואן במקרים מסוימים, עוררו גם הן את המתיחות.

בתגובה, ביידן אמר כי ארצות הברית נותרה מחויבת ל"מדיניות סין האחת", המכירה רק במדינה סינית ריבונית אחת, וכי וושינגטון "מתנגדת בתוקף למאמצים חד-צדדיים לשינוי הסטטוס-קוו או לערער על השלום והיציבות ברחבי מצרי טייוואן". הביטוי היה לא רק תזכורת עבור טייוואן שלא להכריז על עצמאות, אלא גם לסין, שלא תשקול לפלוש לאי הדמוקרטי. ביידן אמר לשי כי לשתי המדינות יש אחריות להבטיח שהיריבות בין שתי המדינות שלהן לא "הופכת לסכסוך גלוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully