וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול קהל רב: 4 מפרי קורונה בסין עברו מצעד בושה ברחובות

4 חשודים בהכנסת מהגרים לא חוקיים בעיר ג'ינגשי הולבשו בחליפות מגן והחזיקו שלטים עם שמותיהם ותמונותיהם. אף שהצעדת פושעים ברחובות נאסרה בסין כבר ב-2010, הנוהג צץ מחדש עם פרוץ המגיפה בניסיון לעמוד ביעד "אפס ההדבקה" של הממשלה

בווידאו: שיימינג ברחובות סין לארבעה חשודים בהפרת חוקי הקורונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שוטרים בדרום סין הצעידו ברחובות ארבעה תושבים שהואשמו בהפרת הגבלות הקורונה - כך דיווחה היום (רביעי) התקשורת הרשמית במדינה. אף שסין אסרה על מצעדי בושה פומביים של פושעים ב-2010 לאחר עשרות שנים של לחץ מצד ארגוני זכויות אדם, רשויות מקומיות החזירו את השימוש בנוהג זה במאמץ לאכוף את מדיניות "אפס הקורונה" הממשלתית.

בעיתון הממשלתי "גואנגשי ניוז" דווח כי הארבעה, שעטו מסיכות והיו בחליפות מגן, החזיקו שלטים שהציגו את שמותיהם ותמונותיהם בעת שהוצעדו אתמול בפני קהל גדול בעיר ג'ינגשי.

כל אחד מהחשודים הוחזק על ידי שני שוטרים, שהיו ממוגנים אף הם, והוקפו על ידי שוטרים המצוידים באמצעים לפיזור מהומות, כשחלקם אחזו באקדחים. על פי הדיווח, הארבעה נאשמים בהעברת מהגרים לא חוקיים בעת שגבולותיה של סין נותרו סגורים ברובם בשל המגיפה. ג'ינגשי סמוכה לגבול עם וייטנאם.

שיימינג ברחובות סין לארבעה חשודים בהפרת חוקי הקורונה 
29.12.21. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, תמונות גולשים
מצעד הבושה ברחובות ג'ינגשי, אתמול/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

הביוש הפומבי הוא אחד הצעדים המשמעתיים שעליהם הכריזו הרשויות המקומיות באוגוסט על מנת להעניש את אלו המפרים את תקנות הבריאות. ב"גואנגשי ניוז" דווח כי המצעד סיפק "אזהרה חיה" לציבור" ו"הרתעה מפני פשעים הקשורים לגבול".

הקורונה בסין

הגדול ביותר מפרוץ המגיפה: סין מרחיבה את הסגר לבלימת הקורונה

לכתבה המלאה

עם זאת, ליד הקשה של הרשויות בעיר נלוותה לא מעט ביקורת בסין. האתר "בייג'ינג ניוז", המקושר למפלגה הקומוניסטית, כתב כי אמנם ג'ינגשי נמצאת "תחת לחץ אדיר" למנוע מקרי קורונה מיובאים, הצעדת החשודים היא "הפרה חמורה של רוח שלטון החוק ואסור שתקרה שוב".

באתר הרשמי של הממשל בג'ינגשי דווח כי חשודים אחרים בהברחות ובסחר בבני אדם הוצעדו אף הם ברחובות בחודשים האחרונים. תיעודים של מצעד דומה שאירע בחודש שעבר הראו קהל של אנשים צופה בשני אסירים המוחזקים בעת שגורם רשמי מקריא את פשעיהם במיקרופון. בהמשך הם נראו צועדים ברחובות העיר כשהם לבושים בחליפות מגן, ומלווים על ידי שוטרים.

באוגוסט, עשרות שוטרים תועדו מובילים חשוד דרך הרחובות עד למגרש משחקים של ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully