וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדול ביותר מפרוץ המגיפה: סין מרחיבה את הסגר לבלימת הקורונה

לאחר ש-13 מיליון איש נכנסו לסגר בעיר שיאן, מאות אלפים נוספים הצטרפו כשסגר מלא הוטל גם על העיר ג'ינאן. זהו הסגר הגדול ביותר שהוטל במדינה מימי המגיפה הראשונים והסגר על ווהאן. בסוף השבוע של חג המולד: יותר מ-11 אלף טיסות בוטלו ברחבי העולם

בווידאו: סגר על העיר שיאן בסין/צילום: רויטרס

סין הטילה היום (שלישי) סגר נוסף על מאות אלפי תושבים בעיר ג'ינאן, בניסיון לעצור את התפרצות נגיף הקורונה. למרות שמצב התחלואה במדינה קל בהרבה ממקומות אחרים בעולם, סין נוקטת במדיניות של "אפס הדבקות", וכך מצאו עצמם תושבי ג'ינאן מצטרפים ל-13 מיליון תושבי שיאן, שכבר נכנסו לסגר בשבוע שעבר. זהו הסגר הגדול ביותר בסין מאז הוטל סגר על ווהאן, העיר בה התגלה הנגיף, בימיה הראשונים של המגיפה.

"אין לי אוכל, אני עומד לגווע ברעב ולמות", צייץ תושב שיאן ברשת החברתית המקומית וויבו, המקבילה של סין לטוויטר. "בבקשה תעזרו לי, לא נותנים לי לצאת ועומדות להיגמר לי האטריות". תושבים נוספים התלוננו ברשתות החברתיות על ההגבלות, שכוללות איסור על נהיגה, וחבר משפחה אחד בלבד שרשאי לצאת כל שלושה ימים על מנת לרכוש מצרכים בסיסיים.

בדיקות קורונה בעיר שיאן, סין, 27 בדצמבר 2021. רויטרס
"אין לי מה לאכול". בדיקות קורונה בשיאן, אתמול/רויטרס

אחד הענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר בעולם עם התפרצות זן אומיקרון המדבק, הוא ענף התעופה. יותר מ-11 אלף טיסות בוטלו ברחבי העולם בסוף השבוע האחרון, ועוד עשרות אלפי טיסות עוכבו, בתקופה העמוסה במיוחד של חג המולד ושבוע השנה החדשה.

אומיקרון הפך לזן הדומיננטי בארצות הברית, שרשמה יותר מ-200 אלף נדבקים חדשים בימים האחרונים.

הנשיא ג'ו ביידן הזהיר כי בתי החולים עלולים להגיע לקצה, אך קרא לציבור שלא להיכנס לפאניקה משום שהמדינה ערוכה טוב יותר להתמודד עם ההתפרצות הנוכחית בהשוואה לגלים קודמים של המגיפה. הנשיא גם הכיר בכך שנדרשת עבודה נוספת כדי להבטיח שבדיקות קורונה זמינות לכולם.

רשויות הבריאות בארצות הברית צמצמו הלילה את מספר הימים המומלצים לבידוד של חולי קורונה אסימפטומטיים - מעשרה ימים לחמישה. המרכז לבקרה ולמניעת מחלות (CDC) הוסיף כי בחמשת הימים הנוספים, נדרש החולה לעטות מסיכה בקרבת אנשים אחרים. אף שההמלצות הללו אינן מחייבות, קובעי מדיניות ובעלי עסקים רבים בארצות הברית עוקבים אחריהן מקרוב.

סינים בתור לבדיקות קורונה בבייג'ינג, סין. 26 בדצמבר 2021. רויטרס
בדיקות קורונה בבייג'ינג/רויטרס

בתוך כך, ממשלים ברחבי העולם מתאמצים להגביר את מבצעי החיסונים, ומגדישים כי הרוב המכריע של האשפוזים ומקרי המוות הם בקרב לא מחוסנים. בגרמניה יוטלו הגבלות חדשות החל מהיום, במסגרתן תוטל מגבלת התכנסות של עשרה אנשים בקרב מחוסנים, ושניים בלבד בקרב לא מחוסנים. מועדוני הלילה ייסגרו, ותחרויות הספורט יתקיימו ללא קהל.

בצרפת, בה זן אומיקרון מאיים להביא לשיאי הדבקה חדשים, נוקטים במדיניות בודדים דומה לארצות הברית, אך קראו למעסיקים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית לפחות שלוש פעמים בשבוע. דנמרק ואיסלנד דיווחו גם הן על שיאי מאומתים, ובאנגליה יותר מ-103 שחקנים ואנשי צוות של הפרמייר ליג אובחנו כמאומתים לקורונה. עד כה, יותר מ-15 משחקים נדחו בליגה מתחילת דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully