וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר חסמה חברת קונגרס רפובליקנית בשל מידע מטעה על הקורונה

2.1.2022 / 22:23

חשבונה האישי של מרג'ורי טיילור גרין נחסם אחרי שהפיצה מידע מטעה על החיסונים, בהמשך להשעייה זמנית שספגה בקיץ האחרון. גרין, שחשבונה הרשמי עדיין פעיל, כינתה את הרשת "אויב של אמריקה"

חברת הקונגרס מרג'ורי טיילור גרין במהלך מסיבת עיתונאים בוושינגטון, 7 בדצמבר 2021. AP
תומכת נלהבת של טראמפ. מרג'ורי טיילור גרין/AP

חשבון הטוויטר של חברת קונגרס רפובליקנית בארצות הברית נחסם היום (ראשון) בשל ציוצים שכללו מידע מטעה על נגיף הקורונה. לפי הצהרה של החברה, חשבונה האישי של מרג'ורי טיילור גרין הושבת לצמיתות בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של המדיניות למאבק בדיסאינפורמציה על הנגיף.

גרין, שבעבר התבטאה גם באנטישמיות, תוכל להמשיך ולהשתמש בחשבונה הרשמי בתור חברת קונגרס. בהצהרה שפרסמה בטלגרם, היא כתבה כי המהלך של טוויטר הוא "לא-אמריקני". לטענתה, היא הורחקה מהרשת החברתית אחרי שצייצה מידע ממאגר ממשלתי שאליו נשלחים דיווחים על תופעות לוואי מחיסונים. המאגר כולל מידע גולמי לא מאומת.

"טוויטר היא אויב של אמריקה והיא אינה יכולה להתמודד עם האמת", תקפה גרין, אחת הנציגות של מדינת ג'ורג'יה בבית הנבחרים. "זה בסדר, אני אראה לאמריקה שאנחנו לא צריכים אותם ושהגיע הזמן להביס את אויבינו".

טוויטר השיקה במרץ מערכת מיוחדת המשתמשת באינטליגנציה מלאכותית כדי לזהות פוסטים המכילים מידע בעייתי עד כדי גרימת נזק. שניים עד שלושה איתורים על ידי המערכת מובילים להשעייה של 12 שעות; ארבעה איתורים גורמים להשעייה של שבוע וחמישה ויותר יכולים להוביל להשבתת חשבון לצמיתות.

ביולי, חשבונה האישי הושבת למשך שבוע אחרי שטענה כי הנגיף "לא מסוכן לאנשים שאינם סובלים ממשקל עודף ואינם בני יותר מ-65". לפי המרכז לבקרה ולמניעת מחלות בארצות הברית, קרוב לרבע מיליון איש בני פחות מ-65 מתו מקורונה בארצות הברית.

גרין גינתה את השעייתה הקודמת בתור "התקפה בסגנון קומוניסטי על חופש הביטוי". חברת הקונגרס הרפובליקנית היא תומכת נלהבת של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שבעצמו הורחק לצמיתות מטוויטר בעקבות המידע השקרי שהפיץ על הבחירות לנשיאות ב-2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully