וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים זועמים על ההגבלות: "כל יום החלטה אחרת, אף אחד לא מבין מה קורה. האמון אבד"

ישראלים רבים מותחים ביקורת על השינויים התכופים בתקנות הקורונה. "בהתחלה לא ביקשו מילדים מחלימים להיבדק, עכשיו דורשים לעשות בדיקה. ההורים מבולבלים", אמרה לוואלה! שירן מאופקים, ובילאל מפוריידיס הוסיף בכעס: "צריך להיות מתמטיקאי כדי לפצח את ההנחיות"

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לעלייה בנתוני התחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

בצל הגל החמישי, הגבלות הקורונה בישראל משתנות לאחרונה לעיתים תכופות, ונראה שמרוב שינויים אזרחים רבים כבר מתקשים לעקוב, כך שנוצר מצב שההורים לא יודעים מהן ההנחיות ומה עליהם לעשות אם הילד שלהם נחשף לחולה קורונה מאומת.

"מרגישים בלבול אחד גדול", אומר לוואלה! בילאל חסדייה, תושב פוריידיס בן 41 ואב לשתי ילדות בכיתות א' ו-ב'. "מי לא מרגיש את זה? כל יום החלטה אחרת בממשלה בכלל ובמערכת החינוך בפרט וזה מרגיש כאילו שהמנהיגים עצמם לא יודעים להחליט".

תלמידי כיתה א' לומדים בזום, 19 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"ההורים מבולבלים", ילדים לומדים בזום/ראובן קסטרו

"זה גורם לתסכול גם בקרב הילדים, שולחים אותם לבית הספר ללימודים ואז פתאום מנחיתים הוראות חדשות", זועם חסדייה. "יש תו ירוק ויש בדיקות, ובמקרה של מאומתים בכיתה או בשכבה לא יודעים מה עושים - כי זה תלוי אם מחוסנים או לא, וממש צריך מתמטיקאי עם התמחות באלגוריתמים כדי לפצח את ההנחיות ולהבין אותן".

חסדייה מוסיף כי ההנחיות המבלבלות גם פוגעות באמון הציבור: "אני האמנתי מאוד במערכת ובמקבלי ההחלטות ואפילו הייתי מראשוני המתחסנים. אבל עכשיו, עם כל הבלבול, האמון הזה אבד. אני לא אקבל את החיסון השלישי ובטח שאין מה לדבר איתי על רביעי. הכול נשמע לא בדוק ולא אמין".

עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
"צריך מתמטיקאי כדי לפתח את ההנחיות", נתב"ג/אתר רשמי, פלאש 90

שירן אלמליח, תושבת אופקים, סיפרה לוואלה! כי גם היא לא יודעת מה עליה לעשות עם ילדיה. "ההורים מבולבלים בהקשר של ההנחיות, אף אחד לא מבין אותן עד הסוף", אמרה. "לי יש ילדים שהחלימו מקורונה וחזרו למסגרות. בהתחלה לא ביקשו מילדים מחלימים לעשות בדיקות קורונה אם הייתה חשיפה בבית הספר, וכעת ההנחיות החדשות דורשות בדיקה. משנים את ההנחיות".

גם רחל, תושבת אשקלון שבתה החלה את הבוקר בלימודים מהזום, כועסת: "יש הרבה תלמידים שיושבים בבית היום בגלל חשיפה לחולה קורונה מאומת. הילדים בבית. אנחנו לא יודעים מתי עושים בדיקה, מתי לא צריך, מתי הילדים חוזרים. חלק מהורים נשארים בבית עקב הבידודים".

"ההנחיות מאד מבלבלות ואי אפשר לדעת מה יהיה מחר", אמרה מיכל מחיפה, אם לתלמידת כיתה ט' בעירוני ג' ותלמידת כיתה י"ב בעירוני ה'. "כל יום אנחנו מקבלים הודעות מבתי הספר על כל מיני שינויים, אבל יש הרגשה שגם מנהלות בתי הספר כבר לא יודעות מה הנהלים לאותו יום. זו לא אשמתן כל יום משרד החינוך משנה להן את ההנחיות. התוצאה היא בלבול גדול. לא ברור אם לומדים בזום או בכיתה. אי אפשר לתכנן שום דבר, כולל אם הולכים לעבודה או לא. נשאר רק לקוות שהדברים יסתדרו איכשהו".

גם בישיבת הממשלה נשמעו שרים מותחים ביקורת על המדיניות הלא ברורה ועל ריבוי ההנחיות. "המדיניות לא ברורה כי אנחנו כל הזמן רוצים להקל", אמר השר אלעזר שטרן, והשר לביטחון הפנים עמר בר לב הוסיף: "אנחנו מבלבלים את הציבור, אני ארבעה ימים בשבוע נדרש להצביע על צעדים חדשים. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה לפחות שבועיים".

תלמידים בכניסה לבית ספר. ראובן קסטרו
הגבלות שמשתנות לעיתים תכופות/ראובן קסטרו

טל מפתח תקווה, אם לשתי בנות, בגן ובכיתה ו', אומרת: "המנהלת אצלנו מחמירה מאוד ושומרת, אין אצלנו בלבול כי בית הספר מעדכן כל פעם שיש משהו. הבלבול קיים בגלל המצב בכלל - שומעים בחדשות 'כן, לא, שחור, לבן, פעם ככה, פעם ככה".

לדבריה, בכיתה של בתה לומדים במתכונת הכיתה הירוקה, ואין כניסת הורים לבית ספר - אם הורה בכל זאת צריך להיכנס, כמו למשל ביום הורים - עליו להציג תו ירוק מראש. "יש השבוע כמה כיתות שלומדות בזום", היא סיפרה, "מודיעים לנו מראש באילו ימים כל כיתה תלמד בזום. אני בטוחה שמאחורי ההחלטה יש סיבתיות".

לגבי ביתה השנייה שלומדת בגן, היא סיפרה כי "ביום חמישי הודיעו לנו שאחת המורות למוסיקה בעיר מאומתת - המורה הזו הספיקה בארבעה ימים להיות ב-17 גנים, בינהם הגן של הבת שלי. הרבה גנים נכנסו לבידוד בגללה". הילדה נבדקה וקיבלה תוצאות שליליות, ולדבריה של טל, היא ממתינה לראות שעוד ילדים יתגלו כשליליים, לפני שתחזיר אותה לגן.

תורי ענק לבדיקות קורונה. מוזיאון תל אביב 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תור לבדיקת קורונה/ראובן קסטרו

נועה, תושבת ראשון לציון סיפרה לוואלה!: "בבית הספר של הילדים משתדלים מאוד לפעול לפי הנחיות משרד החינוך. יש 'אחראי קורונה' שמטפל בכל המקרים של ילדים מאומתים ובידודים. בכל פעם שנמצא ילד או איש צוות מאומת - נשלחת הודעה מסודרת מטעם הנהלת בית הספר בקבוצות הוואטסאפ של הכיתה".

"הבלבול הוא בעיקר אצל ההורים והילדים כתוצאה מהשינוי בהנחיות. לדוגמה, ברביעי בלילה קיבלנו הודעה על ילדה מהכיתה שנמצאה מאומתת. הילדה שלי מחוסנת אבל לקחנו אותה לבדיקת PCR כדי לוודא שלא נדבקה, לא ידענו שהיא צריכה בידוד - עשינו את זה רק ליתר ביטחון. בהמשך היום קיבלנו הודעה ממשרד הבריאות שהיא צריכה להיכנס לבידוד ולא הבנו למה. מתברר שבאותו יום השתנו ההנחיות וגם מי שמחוסן צריך לעשות בדיקה דרך מד"א או הקופות כדי לקבל פטור מבידוד. אם היינו יודעים, היינו עושים לה בדיקה מהירה של מד"א ומוציאים אותה מהר מבידוד, במקום לחכות יום לתשובה של בדיקת ה-PCR".

"יש תלמידים אחרים שעשו בדיקות ביתיות, כי התורים נוראיים בכל מתחמי הבדיקות - והיום בבוקר לא נתנו לילדים שלא הביאו תוצאת בדיקת אנטיגן שלילית ממד"א או PCR להיכנס לבית הספר, אמרו שהבדיקה הביתית לא תקפה - וחלק מההורים זעמו. בית הספר ממש משתדל לתת מענה ברור, פשוט לנו כהורים לא תמיד קל לעקוב".

תקנות הקורונה במערכת החינוך

ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב בהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת. בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות, תחול מדיניות צמצום מגעים (תוך מתן עדיפות ללמידה פרונטאלית), אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים.

בנוסף לכך, תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully