וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר במסיכה על שיטור במגזר הערבי: "בשומר חומות 2 יהיה דם ברחובות"

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 18:20

שוטרים לא מוכנים להיכנס ליישובים ערביים מחשש שיהרגו אותם. במסגרת סדרת הכתבות של "הצינור", המאפשרת לשוטרים לדבר בגלוי על הקשיים בעבודתם בחסות מסכה, מספר שוטר על כך שנהג להגיע לתחנה ברכב פרטי ולחבוש כאפייה, "כי ניידת זו מטרה". הכתבה תשודר הערב ב"צינור"

בווידאו: תחקיר הצינור על הפשיעה במגזר הערבי/צילום: הצינור

"אני לשם לא נכנס", אומר שוטר במסכה לצוות "הצינור" על הסכנה שנשקפת לו ולחבריו ביישובי המגזר הערבי. "מפחדים - יירו על שוטרים, יזרקו עליהם אבנים". מבחינתו, זו לא סתם חרדה ממה שעלול לקרות. הוא חווה את זה בשטח, והוא לא מוכן לעבור את זה שוב. "למה שאני אכנס", הוא שואל. "שיהרגו אותי?". הריאיון המלאה הערב בצינור ברשת 13.

ניידות משטרה בוערות, מטחי אבנים ובקבוקי תבערה - זו המציאות שאיתה צריכים להתמודד שוטרים במשימות ביישובים שבשנה האחרונה היו בכותרות גם בגלל גל הפשיעה בהם, וגם בגלל מהומות על רקע לאומי.

מהומות בלוד 12 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מפחדים שיירו בהם או שיזרקו עליהם אבנים. מהומות בלוד, מאי 2021/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"שוטרים היו מגיעים עם האוטו הפרטי לתחנה, כי ניידת זו מטרה", מספר אחד השוטרים המרואיינים בסדרת הכתבות שמאפשרת לשוטרים לדבר בגלוי על הליקויים והקשיים שאיתם הם מתמודדים. לדבריו, כדי להקטין את מידת הסכנה, חבריו השוטרים נהגו "לשים כאפייה על הראש ומוזיקה בערבית".

השוטר במסכה בכתבה שתשודר הערב במסגרת התוכנית "הצינור" ברשת 13 לא אופטימי ביחס לעתיד. "אם המשטרה לא יכלה לתת מענה ב'שומר חומות', ב'שומר חומות 2' יהיה דם ברחובות".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך מבצע שומר החומות ולאחריו שוטרי משטרת ישראל חתרו למגע אל מול כל פורעי החוק ברחבי הארץ ועצרו למעלה מאלפיים מפרי סדר ופורעי חוק. מאז המבצע המשיכה המשטרה לחקור את האירועים ולפעול למיצוי הדין עם העבריינים. נמשיך לפעול ללא מורא, בכל הכלים העומדים לרשותנו ובכל מקום שבו נדרש, לשמירת שלום הציבור ובטחונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully