וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זרע הרס רב": צעיר יהודי נאשם בהתפרעות בעסק בבעלות ערבי בבת ים בזמן המהומות

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 14:31

פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתב אישום נגד אביאור פרטוש, תושב ראשון לציון, בגין יצירת הנזק המוערך במאות אלפי שקלים שגרם לבית העסק, לאחר שניפץ חלונותיו ויידה לתוכו חפצים. התקרית התרחשה בזמן המהומות בערים המעורבות בחודש שעבר, דקות לפני הלינץ' שביצעו יהודים בער

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושב ראשון לציון בן 24, בגין התפרעות ויצירת נזק המוערך במאות אלפי שקלים בגלידריית "ויקטורי" בטיילת בבת ים ממניע גזעני. הצעיר, אביאור פרטוש, הואשם כי היה מעורב בניפוץ חלונות העסק ויידוי חפצים לתוכו. התקרית קרתה בחודש שעבר בזמן המהומות בערים המעורבות במהלך מבצע "שומר החומות", ודקות ספורות אחרי בסמוך לשם, אירע הלינץ' שביצעו פורעים יהודים באזרח ערבי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דרור לוי ב-12 במאי, "התרחשו התפרעויות בבת ים, אשר כללו, בין היתר, הפרות סדר, השחתת רכוש, עימותים וידויי חפצים המכוונים כלפי אנשים ממוצא ערבי וכוחות הביטחון". במהלך אותם אירועים, הגיע פרטוש ל"ויקטורי", הנמצאת בבעלותו של אדם ערבי, יחד עם אנשים נוספים, כשבידם כלי תקיפה שונים. "הם ניפצו את חלונות הזכוכית של הגלידריה, עקרו את הגדרות המקיפות אותה ויידו אותן יחד עם חפצים שונים לתוך הגלידריה, בשל מוצאו הלאומי-אתני של בעל הגלידריה".

הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים. בבקשה ציין עו"ד לוי כי: "לאור כל האמור לעיל, בדגש על חומרת המעשים, נסיבות ביצועם, לרבות העובדה כי בוצעו על רקע גזעני, תטען המבקשת כי לשם הגנה על הציבור מפני המשיב, יש הכרח להרחיקו מהציבור בדרך של מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים".

הריסות סניף גלידת ויקטורי בבת ים לאחר הפרעות בעיר, 13 במאי 2021. ניב אהרונסון
הריסת גלידריית "ויקטורי" בבת ים, מאי/ניב אהרונסון

הנרי סאסין, תושב יפו ערבי-נוצרי שסניף ה"ויקטורי" בבעלותו, הגיע ביום שאחרי התקרית האלימה לאסוף את השברים. הוא סיפר לוואלה!: "אני 21 שנה בבת ים, כל חיי ניסיתי לעזור ולתת, לעשות טוב לכולם, אף פעם לא פגעתי באף אחד. ראיתי בחדשות ששוברים לי את המקום, זה היה מאוד מאוד עצוב".

"לא חשבתי שזה יקרה לי, הייתי עם ביטחון שאני 21 שנה פה וכולם חברים שלי ואחים שלי. הזדעזעתי. אני חושב לחזור לשפץ, לסדר את המקום ולהמשיך הלאה. גרתי פה, נולדתי פה, אני ישראלי לכל דבר. עצוב לי מאוד על מה שקורה בכלל במדינה והמדינה צריכה לקחת אחריות - היא מסכסכת ועושה את הבלגן ואנחנו משלמים על זה. זה עצוב", סאסין אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully