וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיעה בחברה הערבית: 3 נעצרו בחשד למעורבות ברצח בחתונה, 2 פלוגות מג"ב יגויסו למאבק

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 11:46

המשטרה סיימה את חקירת הירי הקטלני בחתונה לפני כחודש, במהלכו נהרג תושב טייבה ונפצעו חמישה בני אדם. מחקירת המשטרה עולה כי הירי בוצע כנקמה של החשוד בשניים מהפצועים על כך שירו ופצעו אותו בתחילת השנה. בכנסת נערכה ישיבה להצגת התוכנית להתמודדות עם הפשיעה

בווידאו: תיעוד רצח במהלך חתונה בטייבה ב-20.9.21/דוברות משטרת ישראל

המשטרה סיימה היום (רביעי) את חקירת הירי הקטלני בחתונה לפני כחודש, במהלכו נהרג תושב טייבה עלא צרצור ונפצעו חמישה בני אדם. היום יוגשו כתבי אישום נגד שלושה חשודים במעורבות ברצח.

החשוד המרכזי, תושב טייבה בן 21, ירה לעבר חבורת צעירים במהלך מסיבת החתונה. מחקירת המשטרה עולה כי הירי בוצע כנקמה של החשוד בשניים מהפצועים על כך שירו ופצעו אותו בתחילת השנה.

החשוד הסתתר מהמשטרה בבית נטוש בטייבה. בכך, שני תושבי העיר בני 23 ו-39 נעצרו בחשד שסייעו לו להימלט ולהסתתר לאחר הרצח.

היום יוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד שלושת החשודים.

מוקדם יותר היום, נערכה ישיבה להצגת התוכנית להתמודדות עם הפשיעה בחברה הערבית, בהשתתפות יו"ר ועדת הפנים מירב בין ארי וסגן השר לביטחון הפנים, יואב סגלוביץ'.

"הממשלה הזו מגויסת כדי לטפל ולמגר את הפשיעה בחברה הערבית. זה הדבר הכי חשוב במדינת ישראל: הזכות לחיים והזכות לביטחון", פתחה ואמרה יו"ר הוועדה. "לצערי הזכות הזו נפגעה בצורה קטלנית. יש לנו אסון שמטלטל את המדינה". סגן השר סגלוביץ' הסכים והוסיף כי "אנחנו באיחור של מספר שנים בטיפול". עוד אמר כי שב"כ יהיה חלק מהתוכנית: "שב"כ יעסוק בייעודו. בכל מקום שיש מקום במסגרת זו לסייע הוא יסייע".

מהומה החלה בדיון כאשר ח"כ מופיד מרעי (כחול לבן) הזכיר את העימות שאירע אתמול בין ח"כ איתמר בן גביר וח"כ איימן עודה: "ח"כים ערבים בשבועות האחרונים לא תורמים לדוגמא אישית". ח"כ אחמד טיבי מחה והורחק מהמליאה. ח"כ יסמין סקס-פרידמן (יש עתיד) ביקרה את חברי הכנסת: "מנסים לעשות סיבוב פוליטי על גב התושבים שלנו". בתגובה בן גביר צעק לעברה: "גברת מאכילת חתולים, תני לי לדבר".

ח"כ איימן עודה מחה נגד התוכנית: "מדוע חיפה לא נכללת? המשטרה מנצלת את המשבר כדי לחזק את עצמה". יו"ר הוועדה סיכם: "המקום הזה מפעים מרגש ומטורלל. הצגתי מצגת. בא כל אחד פה, סיפר את סיפור חייו, ולא התייחסתם לתוכנית כלל".

עצרת להחזרת הביטחון לתושבי הדרום בבאר שבע 13 באוקטובר 2021. שי מכלוף
"הנגב מדמם". מחאת תושבי הדרום בשבוע שעבר/שי מכלוף

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה כי שתי פלוגות מג"ב יגויסו למאבק בפשיעה בחברה הערבית ויוסטו מגזרת עוטף ירושלים. בהודעת לשכת רה"מ נכתב כי "תגבור וצעדים נוספים ייבחנו בהמשך", בהתאם להערכת המצב.

הנחיית ראש הממשלה מגיעה בהמלצת השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולאחר הפגנת תושבי הדרום שקראו להשיב את הביטחון לאזור. מדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עולה כי כמעט רבע מעבירות האלימות במדינה מתרחשות בדרום, וכן כי בשנה שעברה נפתחו במחוז יותר חקירות מבכל מחוז אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully