וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי קטלני בחתונה: הרוג וחמישה פצועים בתקרית חמורה בטייבה

עודכן לאחרונה: 21.9.2021 / 10:13

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התקרית מאמש, במסגרתה נפתחה אש באירוע לעבר אורחי החתונה. הרקע לאירוע פלילי. מוקדם יותר נורה למוות צעיר בן 24 מהיישוב זרזיר על רקע סכסוך בין עבריינים. ראשי הרשויות הערביות: "אנו נמצאים תחת מתקפה אלימה וברברית של ארגוני פשיעה"

בווידאו: זירת אירוע הירי בטייבה/מערכת וואלה!

אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו אמש (שני) כתוצאה מירי במהלך חתונה בעיר טייבה. נסיבות האירוע עדיין לא התבהרו, אך הרקע לאירוע הוא פלילי. ההרוג הוא עלאא סרסור בן ה-25, ומבין הפצועים - אדם אחד באורח אנוש.

סרסור פונה במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא שם בוצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. צעיר נוסף כבן 20 פונה גם כן לבית החולים מאיר כשהוא במצב בינוני.

חובש בכיר במד"א, עוביידה עאזם, הוזעק למקום האירוע עם הישמע קולות הירי. עאזם סיפר: "הייתי מחוץ לנקודת ההזנקה של מד"א בטייבה כשרכב פרטי הגיע למקום וסימן לי שהם זקוקים לעזרה. שני פצועים מירי שכבו ברכב כשאחד במצב אנוש מחוסר הכרה והשני במצב בינוני. מיד העברתי את הפצועים לאמבולנס והתחלתי בטיפול רפואי מציל חיים", סיפר. "הפצוע שהיה במצב אנוש הועבר לניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ואני פיניתי את הפצוע שנפגע באורח בינוני כשמצבו יציב. פצועים נוספים שנפצעו מהירי טופלו במרפאה מקומית ופונו גם כן לבית החולים".

עלאא סרסור, ההרוג באירוע הירי בחתונה בטייבה, 20 בספטמבר 2021. ., אתר רשמי
ההרוג, עלאא סרסור בן ה-25/אתר רשמי, .
אירוע ירי בחתונה בטייבה. 20 בספטמבר 2021. ., פאנט
זירת אירוע הירי בטייבה, הערב/פאנט, .

מוקדם יותר נורה למוות צעיר בן 24 ביישוב זרזיר, ככל הנראה במהלך קטטה. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום האירוע, ופתחו בחקירת חשד לרצח. במשטרה מעריכים כי הרקע לירי הוא סכסוך בין עבריינים.

הצעיר, פאדי גריפאת, נפגע קשה מהירי, ופונה לבית החולים העמק בעפולה - שם נקבע מותו. הוא הקורבן ה-86 בתקריות אלימות בחברה הערבית בשנת 2021.

רק בחודש שעבר השיקו ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי את האגף החדש למיגור הפשיעה בחברה הערבית של משטרת ישראל. באירוע ההשקה אמר בנט כי "כמו שגרים בכפר סבא - כך באותה רמת ביטחון צריכים לגור בטייבה". מאז השקת האגף, נרצחו עוד 16 מהחברה הערבית.

על פי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית, סרסור הוא קורבן הרצח ה-86 בחברה הערבית מתחילת שנת 2021. לשם השוואה, בשנה שעברה כולה נרצחו 113. מנהל מרכז אמאן, עו"ד רדא ג'אבר, סבור כי בקצב הזה השנה ייקבע למרבה הצער שיא חדש במספר הנרצחים.

אירוע ירי בחתונה בטייבה. 20 בספטמבר 2021. ., פאנט
בין הנפגעים - שניים באורח אנוש. זירת הירי בטייבה, הערב/פאנט, .

ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל מסר כי "הירי המזעזע בטייבה מצטרף לרצח הנורא בזרזיר. לצערנו זאת תזכורת לעובדה שהחברה הערבית עדיין נמצאת תחת מתקפה אלימה וברברית של ארגוני פשיעה. אנחנו קוראים לציבור הישראלי כולו להתעורר, זה לא מאבק ערבי, זה מאבק של אזרחי המדינה כולה למען החזרת השפיות לרחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully