וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות חפץ הסתיימה: "לעמוד מול נתניהו היה קשה כמו קריעת ים סוף"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 9:06

בבית המשפט המחוזי בירושלים הסתיימה חקירתו הנגדית של עד המדינה לאחר כחמישה שבועות. "אני מרגיש הקלה, לא קל לעמוד מול סוללה של עורכי הדין", אמר חפץ. "קשה לי להעביר במילים כמה שזה היה קשה, אבל הלכתי רק עם האמת". בהמשך המשפט: עדות שלמה פילבר

בווידאו: היום האחרון לעדות עד המדינה ניר חפץ ותגובת חפץ לעדות מול נתניהו/צילום: יעל פרידסון ומערכת וואלה!

חקירתו של ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, הסתיימה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, וזאת לאחר חמישה שבועות. "קשה לי להעביר במילים כמה שזה היה קשה", סיכם בסוף העדות היום, שהיה היום ה-17 לחקירתו.

"אני מרגיש הקלה, לא קל לעמוד מול סוללה של עורכי הדין", סיפר עד המדינה בסוף חקירתו. "לעמוד מול נתניהו היה קשה כמו קריעת ים סוף, אך השתדלתי להסתכל בעיניים של השופטים ושל מי שחקר אותי, ולהיות צמוד לאמת". עוד טען שהיה "נטול אג'נדות, הלכתי רק עם האמת". לבסוף ציין כי הוא מקווה שייפרד מהמאבטחים "לשארית ימיו".

בחקירה הבוקר הוזכרה בין היתר אסטרטגיית הבחירות של 2015, בה הושקעו מאמצים רבים לתקוף את נפתלי בנט. חפץ סיפר כי הייתה מחלוקת בין היועצים האסטרטגים של נתניהו לבין יאיר ושרה נתניהו, בנוגע לגישה שיש לנקוט בתקיפת היריב הפוליטי.

"בתחילת מערכת הבחירות העמדה של היועצים האסטרטגים שלי ושל נתניהו היתה: 'כשמחבקים אחד את השני, אי אפשר לתת חיבוק - זה חיבוק בין שני מתאגרפים", אמר. "לכל אורך התקופה הזו שרה נתניהו ויאיר נתניהו חלקו על הגישה הזו, והם השתתפו לעיתים בישיבות אסטרטגיות".

עוד סיפר כי ההתקפה ברשתות החברתיות על בנט היתה כדי "להרגיע את שרה ויאיר, שיוציאו קיטור בערוצים אנונימיים ברשתות".

עוד בוואלה!

חפץ העיד: נתן אשל איים על מוזס - "תרד" מנתניהו או שיחסלו את ידיעות אחרונות

לכתבה המלאה
ניר חפץ בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 28 בדצמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"לעמוד מול נתניהו היה קשה כמו קריעת ים סוף". חפץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לשני הצדדים היתה סיבה טובה לקיום המגעים הללו. נתניהו העריך שמנדלבליט מעוניין לסיים את כהונתו עם "שולחן נקי" והאמין כי יהיה אפשר לנצל את חלון הזמנים הצר בטרם הפרישה, על מנת לסגור עסקה מהירה בתנאי לחץ.

מנדלבליט היה מוכן לשמוע ואף לבדוק, אך תנאי הכניסה שלו למו"מ, ככל הידוע, היה הודאה מלאה של נתניהו, ענישה שתכלול מאסר על תנאי וקנס משמעותי וקלון.

כשהתברר שנתניהו לא מוכן לשקול קלון, המו"מ התפוצץ. מסתמן כי אלו היו המגעים הראשונים לעסקת טיעון בין הצדדים. בתקופה מוקדמת יותר, סביב הגשת כתב האישום, גישש נתניהו באמצעות שליחים ובדק אפשרות לנהל מו"מ, בו התכוון להשיג חנינה. על זה, בצד השני לא הסכימו לדבר כלל.

במה נאשם נתניהו

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully