וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מיציע המבודדים: "האופוזיציה איבדה את זה"; נתניהו: "תפסיק להתבכיין"

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 23:12

רה"מ, שתכנן להישאר בבידוד, התייצב במליאה לאחר שהאופוזיציה דרשה לקיים דיון 40 חתימות ואיימה למנוע הצבעות אחרות. הוא תקף את חברי האופוזיציה: "מביאים הדבקה מסיבית לכנסת, הציבור צופה ונבוך". נתניהו הגיב: "בנט - גדול גונבי הקרדיט, אתם חלשים ולא רלוונטיים"

בווידאו: בנט מיציע המבודדים בכנסת: "האופוזיציה מסכנת חיים, איבדתם את זה"/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הערב (שני) לדיון במליאה, אף שתכנן להישאר בבידוד בשל החשש שבתו נדבקה בזן האומיקרון של נגיף הקורונה. זאת, לאחר שהאופוזיציה דרשה לקיים בכל זאת דיון 40 חתימות בנוכחותו, ואיימה שלא לאפשר העלאת חוקים להצבעה עד לקיומו.

בנט נאם מיציע המבודדים בכנסת ותקף את חברי האופוזיציה, שלדבריו "העובדה שאנחנו נמצאים במגפה של וריאנט אחד המהירים בתולדות האנושות בקצב ההידבקות - לא מעניינת אותם". הוא המשיך וטען כי "הם עסוקים בהכל חוץ משלומם ובריאותם של אזרחי ישראל, האופוזיציה התנתקה לגמרי מהמדינה, לא נשאר שום שיקול ממלכתי, הכל פוליטיקה קטנה. איבדתם את זה לגמרי". כמה חברי כנסת מהליכוד הוצאו מהמליאה לאחר שמחו בזמן נאומיהם של חברי הקואליציה ושל ראש הממשלה.

ראש הממשלה האשים את חברי האופוזיציה בכך שהם מביאים "הדבקה מסיבית לכנסת", בשל הגעתו לכנסת למרות שבתו חשודה שנדבקה באומיקרון. "זה מעשה חסר אחריות, הציבור צופה בכם ונבוך", אמר. "מחר, מחרתיים או עוד עשרה ימים, כשיהיו מבודדים מהליכוד - אנחנו נמשיך להיות המבוגר האחראי ואתם תמשיכו במשחקים הילדותיים שלכם".

רה"מ נפתלי בנט ביציע מבודדים בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 27 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הגיע למליאה בכל זאת. בנט, הערב/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ביחס לקונסוליה הפלסטינית בירושלים, שלשמה התכנס הדיון, הבהיר בנט כי "הממשלה בראשותי הבהירה שוב ושוב את עמדתה לפיה אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. ירושלים היא בירתה של מדינה אחת, מדינת ישראל". את נתניהו תקף ואמר כי "בשביל תמונה באינסטגרם ישראל איבדה את נהריים וצופר, בין רעש ומהות אתם בוחרים פעם אחר פעם ברעש".

בנט תקף גם את ניר ברקת, שלדבריו "מתנהג בדיוק כמו ביבי, יעדיף לעשות סיבוב קטן בבייס על פני האינטרס של המדינה, הליכוד והאופוזיציה. את הפריימריז בליכוד אני ממליץ שתנהלו מישראל ולא מוושינגטון".

"בכל המערכות שהייתי בקואליציה וגם באופוזיציה, יצאתי לתקשורת הבינלאומית כדי להגן על מדינת ישראל, לא כדי ללכלך על מדינת ישראל", הוסיף בנט. "חבר הכנסת נתניהו מפיץ סרטונים באנגלית לתקשורת הבינלאומית נגד מדינת ישראל - זה כל ההבדל".

ניר ברקת מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
"מתנהג בדיוק כמו ביבי". ברקת/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן הנואמים בכנסת תקף את בנט על כך שנשאר בבידוד: "תפסיק להתבכיין, לפי הנחיות משרד הבריאות אתה יכול להיות פה ולפי תקנון הכנסת אתה חייב להיות פה. תתייצב, בלי בכי ובלי נהי". הוא טען כי בזמן הלחימה בעזה, בנט "יצא החוצה ותקף את הממשלה והעומד בראשה בעברית, לטינית וטיבטית".

"בנט נותן הרבה פרשנויות ואפס החלטות ומעשים", טען נתניהו. "יש לו הישג אחד גדול, הוא גדול גונבי הקרדיט בתקופה החדשה. הוא כישלון מוחלט בעשייה וקבלת החלטות. בכל מהלך חיוני נגד הקורונה, בנט מזגזג", אמר והתייחס לאיכוני השב"כ, לצמידים בכניסה לקניונים ולקריאת בנט לא לטוס לחו"ל - "השרים מעופפים, ולא רק הם".

נתניהו תקף גם את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון וקרא לה "מכחישת קורונה סדרתית". "היא חיבלה במכוון במבצע החיסונים לילדים בבתי הספר", אמר. "טענו שהיא הסתירה נתונים מהממשלה והציבור, אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני יודע שאם היתה מושמעת טענה חמורה כזו נגד הממשלה שלנו כבר היתה נפתחת חקירה פלילית מזמן".

שרת החינוך אמרה בתגובה כי "הקמפיין השקרי שמוביל נתניהו נגדי, לא הרתיע אותי בעבר ולא ירתיע אותי. הציבור יודע את האמת ונתניהו יודע בגלל מי הוא לא בשלטון".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות, כנסת, 27 בדצמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"תפסיק להתבכיין". נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

נתניהו התייחס לאמירתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שקרא למורי הדרך "להחליף מקצוע", ואמר כי "שרי ממשלת ההונאה, הבלבול והכישלון, אתם אלה שצריכים להחליף מקצוע". לגבי גל הטרור, נתניהו טען כי "הממשלה הרופסת יושבת באפס מעשה, לא מגיבה ולא יוזמת ולא עושה כלום, כי רע"מ והתנועה האיסלמית אוסרות על בנט לפעול בתקיפות נגד הטרור, אחרת יפילו לו את הממשלה".

"במקום להילחם באיראן הם מתקפלים מול איראן, גם מדינית וגם מבצעית", המשיך נתניהו. "במישור המדיני אף אחד לא סופר אתכם, אתם חלשים, אתם לא רלוונטיים, אתם לא מעניינים אף אחד, אין לכם שום מעמד בינלאומי. כדי להצדיק את אוזלת היד שלכם מול איראן והממשל האמריקאי אתם עסוקים בתירוצים שקריים וספינים".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נואם בהפגנת הימין הגדולה בכיכר הבימה. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"באמת חשבת שמישהו מהשותפים שלך יספור אותך?". סמוטריץ'/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בלשכת בנט האשימו את האופוזיציה בזלזול בבריאות הציבור. "האופוזיציה בראשות נתניהו מסרבת לאפשר קיזוז, למרות שנאמר להם שהאומיקרון מדבק מאוד ומחייב היערכות שונה של המבודדים בכנסת", נמסר. בנט הוסיף על כך כי "הזילזול של האופוזיציה בבריאות הציבור חמור ביותר. בעוד אנחנו עושים הכל כדי להעלות את תחושת האחריות של כל אזרח ואזרח נוכח העלייה בתחלואה, נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי קטנטן. נתניהו איבד כל שמץ אחריות לאומית". לאחר מכן צייץ כי "בריאות הציבור בזמן מגיפה צריכה להיות מעל למשחק הפוליטי הקטנוני. נתניהו, אתה נושא באחריות להשלכות התרגילים שלך".

מנגד, בליכוד תקפו והאשימו כי "בניגוד לתקנון הכנסת ובאופן חסר תקדים, בנט ניסה לברוח מלמסור דין וחשבון לציבור". מהמפלגה נמסר כי "בשיא משבר הקורונה אנחנו לא סגרנו את הכנסת ולא ברחנו מדיונים כמו בנט. על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי כללי הכנסת, בנט חייב להתייצב לדיון ולהשתתף בו ביציע המבודדים. לכן הספין של בנט הוא קשקוש - לא אכפת לו מבריאות הציבור אלא מהבריאות הפוליטית שלו, והיא אכן בסכנה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף את בנט במהלך הדיון: "יש משהו שכולם סביבך מבינים אבל רק אתה לא מפנים - הדיל שביסוד ממשלת השמאל ועבאס שהקמת", אמר. "אתה מקבל עבור הפרת כל הפרות הבחירות ועריקה ממחנה הימין אל השמאל עם שישה מנדטים תואר, השמאל מקבל את נהגת המדינה דה-פקטו, הכול בידי השמאל, כך הם מחזיקים את ההגה ומכוונים את פעולות הממשלה".

לדבריו, "אנחנו מקבלים מדיניות שמאל רופסת ומסוכנת שמיושמת בכל ענייני המדינה, חינוך, ביטחון, ניהול. אתה רצית כיסא של ראש ממשלה וקיבלת, ועכשיו תורם של השותפים שלך לקבוע את חלקם. באמת חשבת שעם שישה מנדטים מישהו מהשותפים שלך יספור אותך? אף אחד בממשלה שלך לא סופר אותך ואין לך שום זכות ויכולת לנהל. הממשלה שהקמת מתנהלת בהפקרות מוחלטת מעל הראש שלך, יש בה מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים".

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הורה תחילה לבטל את דיון 40 החתימות של האופוזיציה, בשל החשש לאומיקרון בקרב בתו של ראש הממשלה. הבידוד של בנט סיכן גם את הרוב הקואליציוני הדרוש למרתון החקיקה של סוף השנה במליאת הכנסת, כשעד סוף השבוע בקואליציה צריכים להעביר מספר הוראות שעה והצעות חוק שתוקפן יפוג בסוף השנה האזרחית.

ביטול הישיבה עורר זעם באופוזיציה, שאיימה לא לאפשר העלאת חוקים אחרים עד לקיום הדיון. סמוטריץ' תקף את ההחלטה בפתח ישיבת הסיעה היום. "אנחנו רואים שיו"ר הכנסת באופן חד צדדי, בניגוד לתקנון וסמכותו, הסיר מסדר היום את דיון ה-40 חתימות כדי שרה"מ לא יצטרך לבוא למליאה. אנחנו לא מקבלים את זה בשום צורה ואופן", אמר. "לא ייתכן שראש ממשלה שלא נוקט בשום צעד אזרחי מתבקש כדי לצמצם תחלואה ישים לצחוק את הכנסת, אם אשתו יכולה לטוס לארץ אחרי התפרצות האומיקרון הוא יכול לבוא ליציע המבודדים, להקשיב לח"כים ולתת תשובות. זו דמוקרטיה. נדרוש מהיו"ר לא לפתוח את דיוני המליאה עד שראש הממשלה יגיע וכפי שקובע התקנון".

גם יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, פנה ליו"ר הכנסת במכתב במחאה על ההחלטה. "אבקשך לפעול על מנת להבטיח שראש הממשלה יתייצב לדיון היום בשעה שנקבעה לו על פי התקנון והחלטת הנשיאות", כתב לוין. "עמידה על כך הכרחית לשם שמירת המעט שעוד נותר מכבוד הכנסת, הנרמסת תדיר על ידי הממשלה. עוד אבקשך, למנוע קיום דיונים בנושאים אחרים במליאה, עד להגעת ראש הממשלה לדיון, באופן שיובטח כי הדיון יתקיים במועדו ומיד לאחר נאומים בני דקה". גם לוין איים כי אם בנט לא יגיע לדיון האופוזיציה תמנע העלאת נושאים אחרים לדיון. "ככל שראש הממשלה יבחר לפעול על דעת עצמו, בניגוד לתקנון ובניגוד לחובתו כלפי הכנסת, הרי מובן שלא ניתן יהיה לקיים דיונים בנושאים אחרים ולאפשר את השתתפותו והצבעתו בעניינם, כל עוד לא יתייצב ראש הממשלה לדיון 40 חתימות והדיון יתקיים ויסתיים", כתב ליו"ר הכנסת.

בעקבות זאת, יו"ר הכנסת הודיע במליאה כי סדר היום יתקיים כמתוכנן. גם חברת מפלגתו, ח"כ שירלי פינטו, שילדה רק לפני שבועות בודדים, נאלצה להגיע פעם נוספת למליאה כדי שיהיה לקואליציה רוב בהצבעות. ללא השתתפות בנט ופינטו לא היה לה רוב, שכן שניים מחברי רע"מ נעדרים מהכנסת: ח"כ אימאן חטיב שנמצאת באבל על מות אמה, וח"כ מאזן גנאים שנמצא בחו"ל, ללא קיזוז מהאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully