וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין צורך שידעו": קצין מחוז חוף מואשם בהטרדה מינית של שוטרות

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 20:35

בכתב האישום שהגישה מח"ש נגד רב-פקד חיים שרגא מתוארות הטרדות בלתי פוסקות מצדו כלפי שוטרות באפליקציות שונות - חרף בקשתן שיפסיק. בחלק מהפעמים רמז שהוא מעוניין ביחסים אינטימיים. התיק, שנסגר בעבר מחוסר שיתוף פעולה, נפתח שוב לאחר פניה לנציב תלונות הציבור

רב-פקד חיים שרגא. -, אתר רשמי
מואשם בהטרדה מינית של שוטרות, רב-פקד חיים שרגא/אתר רשמי, -

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים הגישה היום (שני) כתב אישום נגד רב-פקד חיים שרגא, קצין במחוז חוף של המשטרה, בגין הטרדה מינית של שוטרות. מח"ש סגרה את תיק החקירה בעבר בטענה לחוסר שיתוף פעולה של מתלוננת כנגדו, אבל פתחה אותו מחדש לאחר פניה לנציב תלונות הציבור, השופט בדימוס דוד רוזן. הפרשה נחקרה על ידי צוות חיפה במחלקה לחקירות שוטרים וכתב האישום הוגש על ידי עו"ד בת שבע אבגז.

על פי כתב האישום, המקרים החלו בעת ששרגא, תושב קיבוץ מצובה בן 44, היה מפקד מרכז השליטה במחוז ב-2018. אחת הנפגעות לכאורה היא סטודנטית שהיתה אז בת 24 והתראיינה לתפקיד בלשכתו. ממועד הראיון ועד תחילת עבודתה במרכז השליטה שרגא הביע בה התעניינות מינית, הציע לה להיפגש עמו וכן השמיע באזניה הערות מיניות ביחס למראה החיצוני שלה ושיגר לה התייחסויות המתמקדות במיניותה. פעם אחר פעם היא ניסתה לדחות אותו. "קצת חוצפה", "אתה תהיה המפקד שלי.... קצת מביך", כתבה לו.

שעות לאחר הראיון, כך לפי כתב האישום, שרגא פנה לסטודנטית באמצעות מסנג'ר בפייסבוק, החמיא לה והציע לה לצאת איתו "לשתות איתו". היא הודיעה לו שאינה נוהגת לשתות. למחרת הוא פנה אליה שוב בנוסח "בוקר טוב למועמדת הכי יפה למשרת סטודנט". כך זה המשיך, כשהוא פונה אליה פעם אחר פעם, כשהוא ממשיך לנסות ולשכנע אותה כי אין מניעה שיעמדו בקשר למרות שהוא עתיד להיות מפקדה. הוא אמר כי "אין צורך שיידעו על הקשר ביניהם".

מכתב האישום עולה שבפעם אחרת הוא הסיע אותה למכללה בה למדה, וכשהודתה לו במסרון הוא העיר על מראה רגליה וכתב: "עשה לי חשק לצבוט אותך". הוא פנה אליה גם בהודעות פרטיות באינסטגרם, ובין היתר שלח הודעות בהן נכתב "הכי כיף לעשות סקס ואז להירדם. ואז להתעורר באמצע הלילה ולעשות שוב ואז לקום בבוקר, לעשות שוב ואז להתקלח ללכת לעבודה". כשענתה לו שאינה מסוגלת לישון עם אנשים במיטה הוא לא הרפה וענה, "הפסד שלך, אין כמו סקס בבוקר".

עוד בוואלה!

בגד באשתו ואיים על המאהבת: קצין משטרה מהצפון מואשם בסחיטה באיומים

לכתבה המלאה
משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
משרדי המחלקה לחקירות שוטרים/ראובן קסטרו

ההתכתבויות, שעל פי הנטען החלו אחרי הראיון בחודש נובמבר, החלו סמוך למועד בו שוטרת אחרת ששירתה תחת פיקודו במשל"ט חסמה אותו באינסטגרם בשל תגובותיו הבלתי פוסקות באפליקציה. רק אז, על פי האישום השני, הוא חדל להטריד אותה.

על פי מח"ש, שרגא שלח לשוטרת הודעות באמצעות האינסטגרם, המסנג'ר והטלגרם. בכתב האישום נכתב כי הוא העיר לה על מראה גופה, נהג לבקש ממנה שתשלח לו תמונות שלה בטלגרם, וכאשר פרסמה תמונה שלה לובשת מדים - הוא ביקש שתשלח לו "תמונה יותר מעניינת שלה".

מפקד תחנת זבולון במחוז חוף של המשטרה, ניצב-משנה אילן סרדל, נחשד בקבלת שוחד. חטיבת דובר המשטרה
תחנת זבולון בה ממשיך לשרת שרגא/חטיבת דובר המשטרה

בכתב האישום הוזכר גם כי הוא ביקש שתשלח לו גם תמונה משותפת עם שוטרת אחרת, וציין כי "לא רק השוטרת האחרת מהממת, אלא גם הוא עצמו מהמם". עוד עולה מכתב האישום שהוא התריע בפני השוטרת שאחרים לא ייחשפו להתכתבויות ביניהם, וכן ביקש שתעבור להתכתב איתו בטלגרם.

מאז האירועים הנטענים הועבר שרגא לתפקיד אחר במחוז, והוא ממשיך לשרת כקצין מבצעים בתחנת זבולון. עו"ד תמי אולמן המייצגת את הקצין עם עו"ד יעקב שלומוביץ מסרה לוואלה! כי הוא מכחיש מכל וכל את העבירות המיוחסות לו.

ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. כתב האישום וחומרי החקירה טרם התקבלו במחלקת משמעת, לאחר קבלת החומרים ובחינת חומר הראיות, יישקלו אמצעים מנהליים נגד הקצין כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully