וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסדר טיעון: חיים כץ הודה והורשע בעבירה המיוחסת לו בתמורה לעונש מופחת

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 20:57

על פי החלטת היועמ"ש מנדלבליט על ההסדר, כץ הודה בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, והוענש במאסר על תנאי וקנס כספי - ללא קלון. כך, יוכל להתמנות ליו"ר קק"ל בשנה הבאה. השבוע חתם דרעי על הסדר טיעון, וגם עליו החליט מנדלבליט לא להטיל קלון

בווידאו: דיון בבג"ץ על עתירות נגד מתן חסינות לכץ/צילום:ר וני כנפו, עריכה: ניר חן

חבר הכנסת חיים כץ הודה היום (שני) בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים. בתמורה, כך הוחלט במסגרת הסדר טיעון שאושר בידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כץ יוענש במאסר על תנאי וקנס כספי בלבד - ולא יוטל עליו קלון.

על פי כתב האישום שהוגש נגד כץ בחודש שעבר, בעת שכיהן כיו"ר ועדת הרווחה הוא זימן אליה כמומחה סוחר בשוק ההון בשם מוטי בן ארי, כדי לקדם הצעת חוק בנוגע לפירעון אגרות חוב לחברות שנמצאות בקשיים. אולם, הוא לא חשף בפני חברי הוועדה את קשריו האישיים והכלכליים עם בן ארי, ואת האינטרס הכלכלי של הסוחר.

פרקליטתו של כץ, עו"ד נוית נגב, מסרה בטיעונים לעונש כי "ח"כ חיים כץ מכהן 22 שנים בכנסת ויש לו הבנה מעמיקה בתחומי הרווחה, העבודה, הפנסיה ושוק ההון. הוא ראה בהצעת החוק תיקון חברתי חשוב. ועדת השרים תמכה בהצעת החוק וכך גם חברי הוועדה. יש כאן דיון בנורמה ראשונית תקדימית לגבי היקף חובת הגילוי של חברי הכנסת".

חיים כץ. ראובן קסטרו
לא חשף אינטרסים כלכליים. כץ/ראובן קסטרו

כץ הגיב בעבר להסדר שנחתם מול מנדלבליט. "לאחר שהבאנו את הדברים במלואם בפני היועץ המשפטי לממשלה, הוא הכיר בכך שהתיקון נעשה במטרה להיטיב עם הציבור הרחב, שלא היה כל דופי בעצם קידומו בכנסת ובכך שלא צמח לי רווח אישי", אמר.

"האישום נגדי הוא לגבי המידע שהיה עליי להביא בנסיבות העניין בפני חברי הוועדה בכנסת", הוסיף כץ. "אני לוקח על כך אחריות מלאה. בחמש השנים האחרונות שילמתי מחיר אישי וציבורי יקר, כי התהליך הוא העונש, ומצאתי לנכון להגיע להסדר ולשים את הפרשה מאחורי".

עם החלטת היועמ"ש לא להטיל על כץ קלון נסללה בפניו הדרך להתמנות לתפקיד יו"ר קק"ל בשנה הבאה. לפי ההסכם הקואליציוני במוסדות הלאומיים, כץ אמור להתמנות לתפקיד במהלך 2022.

יו"ר סייעת ש"ס, אריה דרעי במהלך ישיבת מפלגתו בכנסת 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חתם גם על הסדר טיעון. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

מלבד כץ חתם לאחרונה על הסכם טיעון גם ח"כ אריה דרעי. במסגרת ההסכם עם היועמ"ש, יו"ר ש"ס יתפטר מתפקידו - אך יוכל להיבחר מחדש בכנסת הבאה. הוא יודה באשמה בעסקת גבעת שאול ובהכנסות מחברת גרין אושן וישלם קנס של 180 אלף שקלים. "החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, אמשיך להוביל את המפלגה", אמר דרעי.

ברקע הדברים, ח"כ יעקב ליצמן אמר אמש כי לא יתמודד בבחירות לכנסת הבאה. לדבריו, ההחלטה לא קשורה בהסדר טיעון כלשהו המתגבש עמו בעקבות כתב האישום העומד נגדו בכפוף לשימוע בגין שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully