וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתם על הסדר הטיעון: דרעי יואשם בשתי עבירות מס, ללא קלון

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 15:35

במסגרת ההסכם עם היועמ"ש, יו"ר ש"ס יתפטר מתפקידו - אך יוכל להיבחר מחדש בכנסת הבאה. הוא יודה באשמה בעסקת גבעת שאול ובהכנסות מחברת גרין אושן וישלם קנס של 180 אלף שקלים. "החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, אמשיך להוביל את המפלגה", אמר דרעי

יו"ר ש"ס אריה דרעי חתם על הסדר טיעון ויואשם בשתי עבירות מס - כך הודיע היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. במסגרת ההסכם יתפטר דרעי מהכנסת ויחויב בקנס של 180 אלף שקלים. לכן, הסביר מנדלבליט, הוא לא ידרוש שיירשם לו קלון, ובכך יוכל לכהן מחדש בכנסת הבאה.

"אני מודה לבורא עולם על סיום של כמעט שבע שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא", אמר דרעי. "החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאד והסתיימה, כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה מנדבליט, במילים: 'מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון'".

הוא הבהיר כי "בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על מנת לשים את הפרשה מאחורי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין. אני מודה לעורך דיני עו"ד נבות תל צור על עבודתו המסורה. אמשיך להתמקד בפעילותי הציבורית ולהנהיג את תנועת ש"ס במלוא הכוח ובאמונה".

אריה דרעי בישיבת סיעה, 19 באפריל 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הסכמות עם הפרקליטות. דרעי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

דרעי סיכם עם הפרקליטות כי יודה בשתי עבירות. בראשונה, עסקת גבעת שאול, מכר לאחיו שלמה דרעי נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים ב-2013. על פי כתב האישום, הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים על העסקה, כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, לא שיקפו את מלוא פרטיה, לרבות גובה התמורה. צירוף פרטי העסקה החסרים היה מאפשר לרשויות המס לשום את העסקה כראוי, ולהעמיד את שווי התמורה על סך כ-5.8 מיליון שקל, ולא 4.25 מיליון שקל, כפי שדווח. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש האח לשלם הופחת שלא כדין. בגין כך נאשם דרעי בסיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה.

העבירה השנייה היא ההכנסות מקרן ההשקעות האמריקנית גרין אושן. לפי כתב האישום, ב-2011 החלה החברה לשלם לדרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן, והחל מינואר 2013, אז חזר לחיים הפוליטיים, הורה לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף שקלים כנגד חשבוניות ייעוץ.

דרעי לא כלל את ההכנסה, בסך 101,074 שקלים, בדוח שהגישה החברה בבעלותו לשנת 2013, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דוחות החברה שבבעלותו לרשויות המס לשנים 2015-2014, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה בסך כ-534 אלף שקל יםלשנים אלו. בגין פרשה זו הוא נאשם בעבירות של הכנת דוח וידיעות לא נכונים וכן אי-הגשת דוח ואי-ניהול פנקסי חשבונות.

עוד בוואלה!

ברקע עסקת הטיעון המתגבשת: דרעי לא מתכוון להרפות מהפעילות שלו כיו"ר ש"ס

לכתבה המלאה
אביחי מנדלבליט בהשקת ספרו של הפצ"ר לשעבר והשופט מנחם פינלשטיין, אוני' בר אילן
17.06.21. ראובן קסטרו
ספג ביקורת. מנדלבליט/ראובן קסטרו

לאחרונה מנדלבליט ספג ביקורת על הסדר הטיעון המקל שנחתם עם ח"כ חיים כץ, במסגרתו כץ הודה בעבירה פעוטה, ללא קלון. למרות שהוגש נגדו כתב אישום בעבירה של מרמה והפרת אמונים, הוא הודה לבסוף בעבירה נדירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים.

הסדר טיעון מקל בולט אחר שמנדלבליט חתום עליו הוא זה שנחתם עם שרה נתניהו בפרשת המעונות - גם במקרה זה נשלפה עבירה נידחת מספר החוקים: ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בהם מרמה.

התנועה לאיכות השלטון מסרה כי תעתור לבג"ץ נגד ההחלטה. "לא ייתכן שעבריין מורשע פעם אחר פעם ישוב בעתיד לזירה הציבורית, חייבים לדרוש קלון. היועמ"ש לא מחק לדרעי את הקלון - הוא פשוט העביר אותו מדרעי אליו. לא ייתכן שאיש ציבור שביצע עבירות מהסוג הזה יוכל לחזור בעתיד לתפקידים ציבוריים. העסקה מבישה, הזויה ומביכה. היא בלתי סבירה ובלתי מידתית, נעדרת תשתית מוסרית ותשתית משפטית".

פרקליטו של דרעי, עורך דין נבות תל-צור, בירך על הסדר הטיעון ואמר כי "ההסדר מגלם עבירות ללא כוונה פלילית, שהתרחשו במחדל וברשלנות, והמצויות ברף חומרה נמוך. דרעי לא מואשם בעבירה כלשהי של העלמת מיסים. הסדר הטיעון משקף נטילת אחריות ונכונות לשאת במחיר אישי וציבורי כבד על מנת לחסוך הליכי משפט סבוכים וממושכים, חרף העובדה שמדובר היה בשאלות מיסוי שבמקרים רבים אחרים התבררו ונידונו במישור האזרחי בלבד. עריכת הסדר הטיעון עונה באופן מלא על האינטרס הציבורי שבהפקת הלקחים הנדרשים, והגברת אמון הציבור בהליכי המשפט".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully