וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש החליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד דרעי בגין עבירות מס

עודכן לאחרונה: 8.1.2021 / 13:42

חמש שנים אחרי תחילת החקירה ויותר משנתיים מאז המשטרה המליצה להעמיד לדין את שר הפנים גם בעבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים במסגרת חקירת שלוש פרשות, מנדלבליט הודיע כי ישקול את העמדתו לדין רק בגין עבירות המס. פרקליטו: "הוא נוקה מכל חשד לשחיתות שלטונית"

שר הפנים אריה דרעי: "יש לי יסוד להניח שהכנסת לא תתפזר השבוע"/רוני כנפו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום נגד שר הפנים אריה דרעי בגין עבירות מס, בכפוף לשימוע - כך נודע היום (שישי). מנדלבליט הדגיש כי לא נמצא בסיס ראייתי להוכחת החשד לעבירות שחיתות שלטונית נגד דרעי. כל זאת, יותר משנתיים לאחר שהמשטרה הגישה את המלצותיה בפרשה. יחד איתו יזומן לשימוע לפני הגשת כתב האישום גם אחיו, שלמה דרעי, שגם לו מיוחסות עבירות מס במספר פרשיות.

השר דרעי נחקר בתחילה בחשד לשוחד, בשל העברות כספיות שקיבל מאנשי עסקים שונים. בנובמבר 2018 הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירות של מרמה והפרת אמונים, עבירות מס, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו. התיק הועבר לפרקליטות, והיום החליט היועמ"ש מנדלבליט לזמן את דרעי לשימוע שלפני הגשת כתב אישום בנוגע לעבירות המס בלבד.

דרעי בירך על צמצום התיק. "‏לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי", אמר דרעי.‏ "אני מתכוון להמשיך להתמקד בתפקידי כשר הפנים והדאגה לחלשים שזקוקים לסיוע, בעיקר בתקופת הקורונה ושמירה על זהותה היהודית של המדינה".

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנסת. 3 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"בטוח שיוחלט על סגירת התיק". דרעי בכנסת, מרץ 2020/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

דרעי זומן לשימוע בשל שלוש פרשות. הראשונה, "עסקת גבעת שאול", עוסקת בעסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר דרעי לאחיו שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים, שבו החלה בניית בניין מגורים בן חמש דירות. "בהתאם לחומר הראיות שנאסף", מסרו בפרקליטות, "הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת הדיווח על העסקה, כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, כללו מצגים כוזבים לכאורה, לרבות גובה התמורה שבעסקה, תיארוך העסקה לאחור, והצגת המגרש הנמכר כמגרש ריק במקום מצבו האמיתי כבניין מגורים מתהווה".

חשד נוסף נוגע להכנסותיו של דרעי מחברה בשם "גרין אושן", קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. על-פי החשד, בשנת 2011 החלה החברה לשלם לדרעי עמלה בגין גיוס משקיע לקרן. בינואר 2013 כאשר חזר לחיים הפוליטיים, הורה דרעי לחברה, על פי החשד, להעביר את סכומי העמלות לאחיו שלמה. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף שקלים כנגד חשבוניות "ייעוץ" כוזבות לכאורה שהפיק משרד עורכי הדין של אחיו.

עוד בוואלה!

מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים: המלצה להעמיד לדין את השר דרעי

לכתבה המלאה

הפרשה השלישית נגעה להכנסות מחברת בת של "אגד" ומאיש עסקים בשם משה הבא. על פי החשד, ב-2012 העניק דרעי שירותי ייעוץ ושיווק למיזם משותף של איש העסקים ושל החברה. הוא ביקש לכאורה לקבל את שכרו בדמות תרומה בגובה 180 אלף ש"ח שתשולם לעמותת "כרמי העיר", של מקורב שסייע לו במשך שנים. "שכר זה, אשר חייב במס, לא דווח בדוחותיו האישיים של השר דרעי או של החברה שבבעלותו למס הכנסה", טוענים בפרקליטות. "בנוסף, באותם ימים שילם הבא מחשבונו הפרטי לחשבונו הפרטי של השר דרעי סך 100 אלף שקלים נוספים, המהווים הכנסה שלא דווחה למס הכנסה".

"לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועץ המשפטי לממשלה בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית", מסר פרקליטו של דרעי, עו"ד נבות תל-צור, "היועץ המשפטי הדגיש שהחלטתו אינה סופית והוא שוקל העמדה לדין בעבירות מס בלבד וגם להן בעזרת השם, תינתנה בשימוע תשובות הולמות".

פרקליטו של שלמה דרעי, עו"ד ירון קוסטליץ, מסר כי "מדובר במחלוקות אזרחיות מיסויות, שאין מקומן במסגרת הליך פלילי. בהתאם, אני מאמין כי לאחר השמעת הטענות בשימוע, תסגור הפרקליטות את תיק החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully