וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסדר טיעון: דרעי יודה בעבירות מס ויתפטר מהכנסת

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 23:51

יו"ר ש"ס הגיע לסיכום עם הפרלקיטות לפיו הוא יורשע בשתי עבירות מס קלות וישלם קנס על סך 180 אלף שקל. הפרקליטות לא דרשה להשית עליו קלון, והשר לשעבר צפוי להוביל את המפלגה גם לאחר שיתפטר מהכנסת

בווידאו: דרעי, גפני וליצמן תוקפים את בנט - רשע, נרעיש נגדו שמים וארץ/צילום סטילס: יונתן זינדל/פלאש 90, צילום וידאו: ערוץ הכנסת

‏הפרקליטות ויו"ר ש"ס אריה דרעי הגיעו היום (רביעי) להסדר טיעון, במסגרתו סוכם כי דרעי יודה ויורשע בשתי עבירות מס קלות וישלם כ-180 אלף שקל קנס. דרעי יתפטר מהכנסת, והפרקליטות לא דרשה להשית עליו קלון. בעקבות החתימה, בש"ס העריכו כי דרעי ימשיך "לשלוט ולהוביל" את המפלגה גם מחוץ לכנסת.

אריה דרעי. ראובן קסטרו
ימשיך להוביל את המפלגה מבחוץ? דרעי/ראובן קסטרו

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הסדר הטיעון המקל לטענתם שנחתם עם דרעי. "שעות לאחר שפנינו ליועמ"ש בבקשה לשקול שוב את פרטי ההסדר המקל שפורסמו בתקשורת, התבשרנו על חתימת ההסדר. מדובר בהסדר טיעון מביש אך טרם מאוחר מדי לדרוש קלון על מעשיו של דרעי כך שלא יוכל לשוב לזירה הציבורית", אמרו. "מספיק עם הנחות הסלב. דווקא בשל כך שדרעי הוא נבחר ציבור - גם מבחינת ערכית חייבים להחמיר איתו ולוודא שלא יוכל לשוב לכהן בכנסת בעתיד. חייבים להטיל קלון".

עוד בוואלה!

ברקע עסקת הטיעון המתגבשת: דרעי לא מתכוון להרפות מהפעילות שלו כיו"ר ש"ס

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021/ראובן קסטרו

לאחרונה היועמ"ש מנדלבליט ספג ביקורת על הסדר הטיעון המקל שנחתם עם ח"כ חיים כץ, במסגרתו כץ הודה בעבירה פעוטה, ללא קלון. חקירתו של כץ החלה בחשד לשוחד, לאחר שבתקופת כהונתו כיו"ר ועדת הרווחה, הוא זימן אליה כמומחה סוחר בשוק ההון בשם מוטי בן ארי, כדי לקדם הצעת חוק בנוגע לפירעון אגרות חוב לחברות שנמצאות בקשיים. כץ לא חשף בפני חברי הוועדה את קשריו האישיים והכלכליים עם בן ארי, ואת האינטרס הכלכלי של הסוחר.

נגד כץ כבר הוגש כתב אישום בעבירה של מרמה והפרת אמונים, והוא ניהל מאבק נגד הסרת החסינות שלו. בסופו של דבר, בחודש נובמבר האחרון הוגש הסדר טיעון לבית המשפט, במסגרתו כץ הודה בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים - עבירה נדירה שכמעט ולא נעשה בה שימוש. ההישג המשמעותי של כץ, מלבד העבירה הקלה, היה סיכום עם היועמ"ש כי הפרקליטות לא תבקש להטיל עליו קלון, וכי ייגזר עליו עונש של מאסר על תנאי וקנס כספי בלבד.

הסדר טיעון מקל בולט אחר שמנדלבליט חתום עליו הוא הסדר הטיעון שנחתם עם שרה נתניהו בפרשת המעונות - גם במקרה זה נשלפה עבירה נידחת מספר החוקים: ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בהם מרמה. עוד סוכם כי נתניהו תשלם 55 אלף שקלים - סכום נמוך ביחס לעלויות הארוחות שלטענת המדינה הוזמנו במרמה - 175 אלף שקלים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully