וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד ח"כ חיים כץ: יודה במעשים ויקבל מאסר על תנאי וקנס כספי

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 14:07

האישום מייחס לחבר הכנסת עבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים. לא יוטל עליו קלון. כץ עמד בראש ועדת הרווחה וזימן אליה כמומחה סוחר שוק ההון לקידום הצעת חוק, אך לא גילה על קשריו עמו. כץ: "שילמתי מחיר אישי וציבורי יקר, לוקח אחריות מלאה"

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד חבר הכנסת חיים כץ מהליכוד בגין קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים. במסגרת הסדר הטיעון עמו, הוא יודה ויורשע במעשים, אך לא יוטל עליו קלון. בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה ייגזר עליו עונש של מאסר על תנאי וקנס כספי.

כץ מואשם כי בעת שכיהן כיו"ר ועדת הרווחה, הוא זימן אליה כמומחה סוחר בשוק ההון בשם מוטי בן ארי, כדי לקדם הצעת חוק בנוגע לפירעון אגרות חוב לחברות שנמצאות בקשיים. אולם, הוא לא חשף בפני חברי הוועדה את קשריו האישיים והכלכליים עם בן ארי, ואת האינטרס הכלכלי של הסוחר.

חיים כץ. ראובן קסטרו
"לוקח אחריות מלאה", חיים כץ/ראובן קסטרו

חיים כץ, שיוצג ע"י עורכת הדין נוית נגב, הגיב להסדר ומסר כי "לאחר שהבאנו את הדברים במלואם בפני היועץ המשפטי לממשלה, הוא הכיר בכך שהתיקון נעשה במטרה להיטיב עם הציבור הרחב, שלא היה כל דופי בעצם קידומו בכנסת ובכך שלא צמח לי רווח אישי".

"האישום נגדי הוא לגבי המידע שהיה עליי להביא בנסיבות העניין בפני חברי הוועדה בכנסת", הוסיף כץ. "אני לוקח על כך אחריות מלאה. בחמש השנים האחרונות שילמתי מחיר אישי וציבורי יקר, כי התהליך הוא העונש, ומצאתי לנכון להגיע להסדר ולשים את הפרשה מאחורי".

היועמ"ש החליט כי הפרקליטות לא תבקש להטיל על כץ קלון. בכך, נסללה בפניו הדרך להתמנות לתפקיד יו"ר קק"ל בשנה הבאה. לפי ההסכם הקואליציוני במוסדות הלאומיים, כץ אמור להתמנות לתפקיד במהלך 2022.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים כץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully