וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לזום: מתווה מערכת החינוך נכנס מחר לתוקף - 2,000 כיתות יושפעו

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 1:08

ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף בבוקר, ובמסגרתן תלמידים בכיתות ז'-י"ב עם שיעור התחסנות נמוך ביישובים אדומים וכתומים יעברו ללמידה מרחוק או ללמידה בשטח פתוח, בהתאם להחלטת המנהל. בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות יבוצע "צמצום מגעים". אז איפה זה יקרה? מה שצריך לדעת

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ויואב איתיאל

ההגבלות על בתי הספר ביישובים הכתומים והאדומים ייכנסו מחר (שני) בבוקר לתוקפן, ותלמידים ביותר מ-2,000 כיתות ברחבי הארץ יושפעו מהמהלך. חלק מהתלמידים בהן לא יגיעו למוסדות החינוך וילמדו מרחוק, ואחרים, לפי החלטת בתי הספר, ילמדו בתנאים שיצמצמו סכנה לתחלואה.

המוקדים האדומים הנוכחיים הם מעלה אדומים ורובע קריות בראשון לציון. הרשויות הכתומות הן ראשון לציון, סכנין, קדומים, גבעת זאב, אלעד, מעיליא, כפר יאסיף ובאר יעקב. הרובעים הכתומים בירושלים הם בקעה, תלפיות, ארנונה, מקור חיים, גבעת חנניה ושועפט. בפתח תקווה מוגדר ככתום רובע 7, בראשון לציון רמז-כצנלסון, ובתל אביב רובע 3 צפון, רובע 4 ורובע 5.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
בעוד כשלושה שבועות - גם כיתות א'-ו' ברשויות אדומות יפעלו לפי עקרון ה-70%/ראובן קסטרו

על פי המתווה, הלימודים לתלמידי ז'-י"ב ברשויות אדומות וכתומות לא יתקיימו בכיתות בהן יש פחות מ-70% מחוסנים. בכיתות אלו הלימודים יתקיימו מרחוק באמצעות זום או בשטח פתוח. יש לציין כי עד 9.1 תלמיד שחוסן במנה אחת ייחשב מחוסן לצורך ספירה זו.

בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות יבוצע "צמצום מגעים" שיתקיים באחת מהאפשרויות הבאות לפי בחירת מנהל בית הספר. האפשרויות הן עבודה בקבוצות קטנות בשעות רוחב ובשעות פרטניות; פעילות במרחב הפתוח בבית הספר ומחוצה לו על פי מסמך הנחיות משרד החינוך; פעילות במרחבי למידה נוספים בבית הספר ומחוצה לו בהתאם לנוהל המשרדי; למידה המשלבת פנים אל פנים עם למידה מרחוק - תוך מתן עדיפות ללמידה פיזית. למידה מרחוק היא האפשרות האחרונה. "מעבר של כלל הכיתה ללמידה מרחוק תיעשה כמוצא אחרון ובתיאום עם הפיקוח", נמסר ממשרד החינוך.

גשם בפתח תקווה, 31 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
מתווה הכיתה הירוקה ימשיך כרגיל באזורים ירוקים וצהובים/ראובן קסטרו

לפי סיכום קבינט הקורונה, בעוד כשלושה שבועות גם הלמידה בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות צפויה להיות לפי עקרון ה-70%. כלומר, אם שיעור פטורי הבידוד בכיתה הוא 70% ומעלה - הכיתה תוכל להמשיך ללמוד כרגיל, באופן פיזי. אם שיעור פטורי הבידוד בכיתה יהיה מתחת ל-70%, תתאפשר למידה מרחוק או בהוראה מקוונת או בשטח פתוח.

על פי התקנות, פעילות חינוכית בלתי-פורמאלית ברשות אדומה, ברובע אדום וברשות כתומה תתקיים בשטח פתוח. אם האחראי על הפעילות קבע כי לא ניתן לקיימה בשטח פתוח - הוא יהיה רשאי לקיימה במבנה, בתנאי שכלל המשתתפים יציגו אישור תו ירוק, אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מידית או אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה במסגרת "מגן חינוך". כמו כן, על בני 16 ומעלה להציג את האישורים בצירוף תעודה מזהה.

תלמידי כיתה א' לומדים בזום, 19 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
למידה מרחוק - המוצא האחרון/ראובן קסטרו

התלמידים בשילוב אישי בחינוך הרגיל ילמדו כפי יתר תלמידי הכיתה, ויקבלו מענה בהתאם לתכנית האישית שגובשה עבורם. אם הכיתה עוברת ללמידה מרחוק - הלמידה מרחוק תותאם ותונגש לצרכיהם. מסגרות חינוך מיוחד ונוער נושר ובסיכון, כיתות של תלמידים עולים ללימוד השפה העברית וכיתות בגני ילדים ובצהרונים ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות.

מתווה הכיתה הירוקה ימשיך כרגיל באזורים ירוקים וצהובים. באזורים אדומים וכתומים בהם מתקיימת למידה פיזית - המתווה ימשיך לפעול בשילוב "מגן חינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully