וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות להחלת ההגבלות בקניונים, בעלי עסקים זועמים: המתווה לא ברור, מדובר בבדיחה

26.12.2021 / 22:15

בקניון הגדול ביותר באזור הדרום שולחנות המסעדות כבר קופלו, ובעלי העסקים כועסים על איסור הישיבה במסעדות המזון המהיר והדרישה לבדוק את התו הירוק של הלקוחות. "במגבלות אין היגיון. אם אפשר לאכול במסעדות בחוץ, אז למה לא בקניון?"

בווידאו: הכנות לקראת הפעלת הקניונים במתכונת של תו סגול/צילום: שי מכלוף

פחות מיממה לכניסת תקנות הקורונה החדשות במרכזי הקניות, בעלי עסקים בקניון הגדול בדרום זועמים על הממשלה, אומרים כי הם כלל לא מבינים את המתווה החדש, וחוששים כי הוא יפגע קשות בעסקים.

עיקר הביקורת של בעלי העסקים מופנית להבדלים בדרישות בין החנויות השונות, לאיסור הישיבה במסעדות המזון המהיר, ולדרישה מבעלי החנויות לבדוק את התו הירוק - במקום מהשומרים בכניסה לקניון.

הכנות לקראת הפעלת הקניונים במתכונת של תו סגול. ללא, עיבוד תמונה
מנסים להיערך. הגראנד קניון בבאר שבע, היום/עיבוד תמונה, ללא

התקנות שהוכרזו בשבוע שעבר וייכנסו לתוקף החל מחצות, נועדו לסייע בבלימת התפשטות זן האומיקרון. במסגרת ההגבלות, מתחמי המסחר הסגורים יעבדו לפי תו סגול על פי יחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים, ובחנויות גדולות במיוחד, ששטחן גדול מ-100 מ"ר והן אינן מוגדרות כחנויות חיוניות, הכניסה תתאפשר רק לבעלי תו ירוק. גם דוכני מזון ומסעדות בקניונים יספקו שירות רק לבעלי תו ירוק, וגם זאת - באמצעות איסוף עצמי, ללא ישיבה במקום. גם עובדי העסקים האלה חייבים להיות בעלי תו ירוק.

מן התקנות החדשות יוחרגו מקומות המספקים שירותים חיוניים, כגון חנויות למוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה, חנויות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. התקנות החדשות באו לאחר הביקורת שנמתחה על ניסיונם הקודם של השרים להנהיג תו ירוק בקניונים, ולספק צמידים בכניסה.

עוד בוואלה!

איפה יידרש תו ירוק ואילו עסקים יוחרגו: ההגבלות החדשות בקניונים

לכתבה המלאה

"המתווה לא הגיוני"

בגראנד קניון שבבאר שבע החלו כבר היום בשעות הצהריים לקפל שולחנות בקומת האוכל המהיר, ובעלי המסעדות חוששים ממכה כלכלית.

"נותנים לנו את האחריות לבדוק תו ירוק, זה יפגע ב-50% מההכנסה שלנו. מה הטעם שאנחנו נבדוק תו ירוק? שבכניסה לקניון יבדקו", אומר אלכס אליאשוב, מנהל מסעדת "המקסיקני" בקניון, שסבור כי הממשלה צריכה לפצות את בעלי העסקים. "הממשלה לא רוצה לפצות. [אנחנו] משאירים עובדים, העלויות אותן עלויות - אבל לא מפצים. עושים כדי לצאת ידי חובה - זה לא בסדר. העיקר העבירו תקציב", הוא אומר.

הכנות לקראת הפעלת הקניונים במתכונת של תו סגול. ללא, עיבוד תמונה
"אנחנו ניפגע כלכלית". הגראנד קניון בבאר שבע, היום/עיבוד תמונה, ללא

גם אושרית אזרזר, בעלת השווארמה "בנדורה" בגרנד קניון, אומרת כי המתווה הזה יפגע במסעדות המזון המהיר. "הוא לא נראה הגיוני. אם אפשר לאכול במסעדות, אז מה הסיבה שבמזון המהיר בקניון לא ישבו לאכול. זה יותר רציני שהקניון יבדוק את התו הירוק. כשאנחנו נבדוק - זה ייצור עומס במקום" , היא אומרת.

לא רק בעלי המסעדות מוחים. דניאל גוזלן, בעל חנות "טו סי" בקניון, משוכנע כי "במגבלות אין היגיון", כלשונו, תוך שהוא מתייחס להבדל בין תנאי הכניסה לקניון, הדורשים תו סגול, לבין הכניסה לחנויות, שלעתים דורשת תו ירוק. "אנחנו כבר מרגישים את זה. אוטומטית אנשים לא ייכנסו אלינו. מדובר בבדיחה. מה הבדל בין הכניסה לחנויות לחנויות עצמן. אנחנו ניפגע כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully