וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמת לשעבר וחובב הנשקים: הח"כים שקיבלו אקדח מקצין הכנסת

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 11:52

ח"כ איתמר בן גביר אינו היחיד. בדיקת וואלה! מעלה כי חברי כנסת נוספים במשכן קיבלו נשק מקצין הכנסת ברישיון מיוחד, בהתאם לחוק החסינות. ח"כים נוספים נושאים נשק ברישיון, אולם זה ניתן להם על ידי הרשויות במסגרת אזרחית. הכנסת: לא מפרטים את שיקולי הביטחון

בווידאו: ח"כ בן גביר אוים על ידי שני מאבטחים ערבים/מערכת וואלה!

חברי הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה, אמיר אוחנה מהליכוד ואיתמר בן גביר מהציונות הדתית, הם הח"כים היחידים שניתן להם רישיון מיוחד מקצין הכנסת לנשיאת נשק, בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת - כך נודע לוואלה! השלושה נושאים אקדח שאותו קיבלו מהנשקייה בכנסת, ולעתים הם מפקידים אותו שם לתקופות ממושכות. השכל, למשל, הפקידה את הנשק בתקופה שבה היתה בהריון, שבמהלכה, לדבריה, לא היה לו בו צורך.

מלבד השלושה, בשש השנים האחרונות קיבלו רישיון דומה חמישה חברי כנסת נוספים שאינם מכהנים כיום בתפקידם, ובהם השר יועז הנדל, שהתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. עם זאת, חברי כנסת נוספים כמו ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית וח"כ ניר ברקת מהליכוד נושאים גם הם נשק, אך זה ניתן להם ברישיון אזרחי פרטי.

ח"כ שרן השכל ומנסור עבאס לאחר אישור בקריאה טרומית של חוק  הקנאביס, 13 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מסיירת תכופות בעיר העתיקה. שרן השכל/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ השכל, שעשתה את שירותה הצבאי במג"ב, אמרה כי לרוב "האקדח נמצא אצלי", והיא זקוקה לו בגלל סיורים תכופים שהיא עורכת בעיר העתיקה, בחברון, ובאזורים אחרים ביהודה ושומרון. השכל אמרה כי "ברגע שנכנסתי לכנסת יש לך סוג של מטרה על הגב. אם מישהו יפגע בך, הוא פוגע בנכס לאומי וזאת אחריות. צריך להיות מוכן לכל תרחיש".

השכל הסכימה כי היא לא נתונה לאיומים חריגים. לעומתה, בן גביר טען כי הנשק ניתן לו לאחר שיחה עם קצין הכנסת לפני כחצי שנה, שבה הובהר לו שהאיומים עליו התגברו "וחייבים לעשות משהו כדי לשמור על חייו". לדבריו, האירוע בשבוע שעבר, שבו התעמת עם שני מאבטחים ערבים, מעיד כמה "הרישיון הזה נחוץ וכמה היה חשוב שקצין הכנסת ייתן לי נשק". בן גביר אמר עוד כי לא הייתה לו כל בעיה להשיג רישיון פרטי באמצעות המשרד לביטחון הפנים, בדומה לכל אזרח שעובר הליך דומה.

אמיר אוחנה מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
הכנסת לא מפרטת את שיקולי הביטחון שלה. ח"כ אמיר אוחנה/ראובן קסטרו

מהכנסת נמסר בתגובה כי "בהתאם לסעיף 12 א' לחוק חסינות חברי הכנסת ובהתאם לשיקול דעתו המקצועית רשאי קצין הכנסת לתת לח"כ רישיון לנשיאת נשק. ככלל אין הכנסת מפרטת באשר לשיקולי הביטחון שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully