וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באקדח שלוף: ח"כ בן גביר התעמת עם מאבטח ערבי בתל אביב

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 13:44

התקרית שהתרחשה בגני התערוכה החלה לאחר שהמאבטחים ביקשו מחבר הכנסת להחנות במקום אחר מזה שחנה בו. בן גביר טען כי הוא זה שאוים בתקרית: "זה היה עלול להיגמר באסון". בעקבות התקרית, קצין הכנסת - שנתן לח"כ אישור חריג להחזיק בנשק - זימן אותו לשיחה

בווידאו: חבר הכנסת בן גביר שלף נשק במהלך ויכוח עם מאבטחים/ידיעות מהשטח

עימות חריג התרחש אתמול (שלישי) בין ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) ומאבטחים ערבים באירוע בגני התערוכה, שבשיאו צולם חבר הכנסת מתקרב אל המאבטחים באקדח שלוף.

המהומה החלה לאחר שהמאבטחים ביקשו מח"כ בן גביר להחנות את רכבו במקום אחר, ואז פרץ העימות ביניהם. "אתה תאיים עליי - אני אטפל בך", אמר חבר הכנסת. בתום התקרית, המשטרה תשאלה את שני המאבטחים ואת ח"כ בן גביר.

האקדח שנמצא ברשותו של בן גביר ניתן לו באופן חריג על ידי קצין הכנסת, ולא על ידי המשרד לביטחון פנים המנפיק רישיונות נשיאת נשק לאזרחים. חוק חסינות חברי כנסת קובע כי קצין הכנסת רשאי לתת לח"כ "לשאת כלי ירייה של הכנסת", אך עליו גם לוודא כי הח"כ כשיר לעשות בו שימוש ועבר הכשרה מתאימה כמו ירי במטווח. בכנסת סרבו למסור את שמותיהם של חברי הכנסת שמחזיקים בנשק בשל אישור מקצין הכנסת או לפרט כמה ח"כים כאלה ישנם: "מדובר בבודדים. פחות מחמישה חברי כנסת", אמרו. לפי דוברות הכנסת, ח"כ בן גביר הוא לא האחרון שקיבל את האישור המדובר.

בעקבות התקרית, קצין הכנסת זימן את חבר הכנסת לשיחה. בסביבת בן גביר אמרו לוואלה! כי "מדובר בשיחת רענון נהלים בלבד".

ח"כ בן גביר שולף נשק מול מאבטחים. באדיבות ידיעות מהשטח, אתר רשמי
תקרית חמורה. מתוך תיעוד הסרטון/אתר רשמי, באדיבות ידיעות מהשטח

בעוד המאבטח אמר לבן גביר כי הוא מצולם, בן גביר טען כי הוא זה שחש מאוים במהלך התקרית. "האירוע היה עלול להיגמר ברצח", מסר. "בשלב זה הרגשתי מאויים ושלפתי את הנשק, כיוונתי כלפי מטה, זה הרגיע אותם לזמן מה. ראיתי מולי שני ערבים שהיו אמורים לאבטח, עם שנאה בעיניים שקיללו ואיימו לפגוע בי ולרצוח אותי. אני מצפה שהמשטרה תחקור את השניים ותגיש כתב אישום. מקומם בכלא יהיה בטוח יותר עבור הציבור", מסר חבר הכנסת.

"הם טענו שאנחנו חונים במקום שאסור. אמרתי להם 'חבר'ה תירגעו', הם ממשיכים לקלל ולקלל באיזשהו שלב שאני אומר להם 'שקט תירגעו'. הם מתחילים ללכת לעברי ואומרים לי 'אנחנו נהרוג אותך, אנחנו נזיין אותך, אנחנו נרביץ לך'. הולכים לעברי באווירה מאיימת, הוצאתי את הנשק, שלפתי אותו כלפי מטה, זה הציל אותנו כי הם התרחקו קצת למרות שבאיזשהו שלב הם לא פחדו גם מהנשק", הסביר חבר הכנסת בריאיון ל-103fm. "הגנתי על עצמי, הוצאתי את הנשק, כיוונתי לרצפה. הם ראו את הנשק וזה עצר אותם מלבוא אליי".

עוד בוואלה!

עימות בין בן גביר ליו"ר הרשימה המשותפת עודה: "מחבל, חולה נפש"

לכתבה המלאה

תיעוד נוסף של התקרית

בווידאו: ח"כ בן גביר אוים על ידי שני מאבטחים ערבים/מערכת וואלה!

המאבטחים הציגו גרסה אחרת. "עבדנו בחניון בתל אביב בגני התערוכה, ראינו אדם שחונה על הכביש במקום שאסור לעמוד עליו, באדום לבן. אמרתי לו שהחניה כאן אסורה והוא יכול לשים את הרכב בפנים, ולא ידעתי בהתחלה מי הוא", סיפר אחד מהם, מוחמד שוויכי, לאתר "כל אל ערב".

"פתאום הוא כעס, הוא אמר לנו 'אתם ערבים וגזענים, ועכשיו אני אעשה מה שאני אעשה'. ואז הוא התחיל לדבר בצורה מגונה. אמרתי לו 'אני רוצה לעזור לך, מה הבעיה שלך, אני אעזור לך עד שאני אבין מה אתה רוצה', ואז הוא אמר לחבר שהיה איתו: 'תן לי את האקדח ואני אראה לכם'. הוא לקח את הנשק ונופף עלינו, ורצה לירות עלינו ולהרוג אותנו, והוא המשיך לאיים: 'אני אראה לכם ואני אביא משטרה'. אז הגיע האחראי על החניון והמשטרה שבן גביר הזמין, וחקרו אותנו במשרדים של החניון. לא עצרו אותנו כמו שהוא סיפר".

יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), אמר הבוקר בנוגע לתיעוד כי "אסור לאף אחד להתנהג ככה, ודאי שלא לנבחרי ציבור". לדבריו, ‏"אין ועדת אתיקה שתוכל לטפל בתקרית האלימה אתמול עם ח"כ איתמר בן גביר בשל התעקשות האופוזיציה. אין מדובר רק באירוע בעייתי ברמה האתית, זהו בעיקר אירוע פלילי שצריך להיות מטופל על ידי רשויות החוק ובמהרה".

גם ח"כ נעמה לזימי (העבודה), העומדת בראש השדולה למיגור הנשק מהמרחב הציבורי, הביעה כעס על התקרית. "תוהה אם אחרי הסרטון בו חבר הכנסת איתמר בן גביר מאיים באקדח על שני מאבטחים, עדיין הוא יקבל את זמן הבמה התקשורתי, יותר מכל נבחר ציבור אחר, כדי להפיץ את תורתו המסוכנת. או שעכשיו, לפחות מול האיש הזה ימתחו גבולות - קו אדום לטובת הציבור. לא פלא שהוא נגד ועדת אתיקה", מסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully