וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה חושפים את מחיר המאבק בנשק לא-חוקי, ומאשימים: "סלחנות בתי המשפט עולה מיליארדים"

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 17:08

בכיר במשטרה מעריך בשיחה עם וואלה! כי עלות מבצע לאיתור נשק בלתי חוקי עשויה להגיע לרבע מיליון שקלים, ומאשים כי בגלל מדיניות הענישה המקלה של בתי המשפט - העבריינים שבים לרחובות במהירות ואינם מורתעים כלל. 4,732 נעצרו בחשד לעבירות נשק בלתי חוקי וירי מתחילת 2021

בווידאו: תיעוד מבצע לילי של יחידת יואב של המשטרה למיגור הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

במשטרה תוקפים היום (ראשון) את הענישה המקלה לעבריינים, וחושפים את מחיר המאבק לתפיסת נשק בלתי חוקי. גורם בכיר במשטרה העריך בשיחה עם וואלה! כי כל תפיסת רובה או אקדח עולה לתקציב המשטרה, שמגיע מקופת המדינה, כרבע מיליון שקל. בחישוב גס, השקיעה המשטרה כחצי מיליארד שקלים מתחילת 2021 על תפיסת נשקים.

"כל תפיסת רובה או אקדח עולה לתקציב המשטרה כרבע מיליון שקל הכוללים את שעות עבודת השוטרים, דלק, הפעלת אמצעים וטכנולוגיות, מודיעין ועוד", אמר הגורם הבכיר. "כשהציבור שומע שנתפס אקדח הוא לא מדמיין לעצמו את כמות המשאבים שאנו משקיעים מאיסוף המודיעין וההכנות למבצע החיפוש ועד הגשת כתב האישום".

כלי הנשק המאולתרים שנתפסו על-ידי המשטרה. דוברות משטרת ישראל
נשק שנתפס על ידי המשטרה/דוברות משטרת ישראל

"העלויות הגדולות ביותר הן העלויות של המבצעים עצמם שלעיתים משתתפים בכל אחד מהם מאות שוטרים כי צריך להיכנס ללב כפר ערבי עם כל ההשלכות והאיומים שעלולים להיות", הוסיף הגורם. "אנו מבצעים עשרות אלפי חיפושים בשנה, רובם ללא תוצאות חיוביות. העבריינים מאוד משתכללים ביכולות להסליק אמצעי לחימה ולא תמיד אנחנו מצליחים לאתר אותם".

במשטרה מאשימים כי גם במקרים שבהם המשטרה מצליחה לעצור חשוד ולקשר אותו ראייתית לנשק בלתי חוקי, בתי המשפט נוקטים בענישה מקלה, ולדברי הגורם ב-70% מהמקרים נגזרים על העבריינים עונשים של פחות משנת מאסר. במקרים רבים אחרים העבריינים נשלחים לעבודות שירות, מעצרי בית או שבועות בודדים בכלא. אחרי השקעה משטרתית נרחבת, הצבת כוחות גדולים, תכנון ארוך והוצאה כספית גדולה - עברייני האמל"ח חוזרים מהר מאוד שוב לרחובות, לא מורתעים, ושוב מחזיקים נשק. "הסלחנות של בתי המשפט מביאה לכך שהציבור משלם מיליארדים במאבק המשטרה נגד החזקת אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים", אומרים במשטרה.

עוד בוואלה!

מאות שוטרים, מסוקים וכלבים, מבית לבית: המבצע הענק למיגור הפשיעה בנגב

לכתבה המלאה

במשטרה מביעים לאחרונה תסכול רב בהקשר זה, ובהצהרתו האחרונה של המפכ"ל יעקב שבתאי הוא אמר שיש לחייב ענישת מינימום של שנת מאסר ולהשית על העבריינים קנס כספי גבוה של עשרות אלפי שקלים. מבחינת המשטרה, הרחקת העבריינים מהרחובות לשנים בכלא והשתת קנסות כספיים כבדים הם כלים שיכולים לסייע במיגור הפשיעה בחברה הערבית.

מנתוני המשטרה עולה כי בשנת 2021 יש עלייה של 32% במספר כתבי האישום בגין עבירות אמל"ח, כמו גם עלייה של 30% במעצרים עד תום ההליכים ביחס לתקופה המקילה אשתקד. בסך הכל, לאורך תקופה זו נעצרו 4,732 בחשד לעבירות נשק בלתי חוקי וירי, ונתפסו לפחות 430 אקדחים, 120 תתי-מקלעים, 400 רובים מסוגים שונים, מאות רימונים, חלקי נשק, חומרי נפץ וחבלה ואלפי פריטי תחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully