וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד האחיות: "אם לא יגנו עלינו מאלימות, נפסיק לחסן. חד וחלק"

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 11:34

אחרי עוד מקרה של אלימות, הפעם בתחומי בית ספר, אילנה כהן דרשה בריאיון ל-103FM אבטחה שתגן על האחים והאחיות בזמן שהם עושים את עבודתם. "לוקחים אחיות שנמצאת תמיד בחזית, שולחים אותן לחסן וכולנו רואים מה קורה. מי שבא לעבודה צריך לבוא ולחזור בשלום"

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה קורא לשרים ולכולם לחסן את ילדיהם לקורונה/צילום: רוני כנפו

יו"ר איגוד האחים והאחיות בישראל, אילנה כהן, אמרה היום (ראשון) בריאיון ל-103FM כי תורה לחברות וחברי האיגוד שלא להמשיך לחסן בבתי הספר, אם לא תסופק להם אבטחה שתמנע אלימות כלפיהם. "אם לא יגנו על האחים והאחיות, אנחנו נורה להם לא לחסן - באופן חד וחלק", אמרה כהן. זאת, על רקע מבצע חיסוני השפעת ותקיפת אחות שחיסנה ילדים בבית ספר בשבוע שעבר, על ידי מתנגד חיסונים.

"כשהתוקף התחיל לצעוק, אמרו לאחיות להיכנס פנימה ולהוציא כל דבר שיכול לזהות אותן. הוא עקב אחרי הקורבן וגידף אותה. אם אחות נוספת לא הייתה מצלמת את התוקף ומלווה את הקורבן, הוא היה ממשיך לעקוב אחריה. למה זה צריך להיות", אמרה כהן. היא הוסיפה כי גם פנתה למנכ"ל משרד הבריאות בנושאץ "אתם שולחים צוותים לחסן? - תגנו עליהם", הדגישה.

אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות בדיון בבית העבודה בנושא שביתת האחיות, דצמבר 2012. עומר מירון
"תגנו עליהם". יו"ר איגוד האחים והאחים, אילנה כהן/עומר מירון

כהן גינתה את האלימות כלפי אחים ואחיות, וציינה כי הם סובלים גם מאלימות מילולית. "זה יום עצוב למדינת ישראל, לוקחים אחיות שנמצאות תמיד בחזית, שולחים אותן לחסן וכולנו רואים מה קורה", אמרה. "במקרה של טובה קררו, האחות שנשרפה, הכל התחיל ממטופל שגידף אותה כל יום. מה זה הדבר הזה? אתם שולחים אחיות לשם? תשימו אבטחה".

יו"ר איגוד האחים והאחיות הבהירה כי מבחינתה הפיתרון היחיד הוא אבטחה לאחים והאחיות. "אנחנו דורשים אבטחה, אין ספק. כיום, גם בבתי החולים הפסיכיאטריים, לאור זה שלא נתנו מאבטחים - אנחנו נתנו שורה של פעולות שהאחים והאחיות יגנו על עצמם. חד וחלק. אם לא יגנו, אנחנו נורה לאחיות לא לחסן".

לפני עשרה ימים התקיים יום שביתה בגלל כמה מקרי אלימות כלפי הצוות הרפואי, ולדברי כהן האיגוד לא יהסס לנקוט בצעדים נוספים עד למציאת פתרון לסוגיה. "אנחנו מתריעים ומתריעים אבל לצערי הרב עד שלא יהיה אסון שאחות או אח יירצח, לא יגרמו לזה לקרות. מי שבא לעבודה צריך לבוא ולחזור בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully