וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לתושב חולון שהצית למוות את האחות טובה קררו

26.9.2019 / 13:28

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונש מירבי על אשר פרג' בן ה-79 שהורשע ברצח האחות כשהצית אותה למוות בסניף קופת חולים בחולון לפני כשנתיים. הרכב השופטים דחה את טענתו כי בשל מצבו הנפשי והרפואי יש להטיל עליו עונש מופחת. "שום עונש לא ירגיש מספיק חמור", אמרה בתה

צילום: חדשות 13, עריכה: שאול אדם

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) עונש מאסר עולם על אשר פרג' בן 79 ברצח האחות טובה קררו כשהצית אותה למוות בקופת חולים כללית בחולון לפני כשנתיים. הרכב השופטים בראשות רענן בן יוסף דחה את טענתו כי בשל מצבו הנפשי והרפואי יש להטיל עליו עונש מופחת. בנוסף, הוטל עליו לפצות את משפחתה של קררו בסכום המירבי האפשרי על פי החוק - 258 אלף שקלים.

פרג', מטופל במרפאה שבה עבדה קררו, נהג לפקוד אותה בתדירות גבוהה בשל עניינים רפואיים שונים ומשכך הכיר היטב את צוות המרפאה בכללותו ואת קררו בפרט. ב-3 בינואר 2017 הגיע למרפאה וקיבל חיסון נגד שפעת מהאחות. פרג', תושב העיר, הסביר בחקירתו כי "היא הרסה לי את החיים ואני שרפתי אותה - והרסתי לה את החיים. היא הרגה אותי עם הזריקה שנתנה לי לפני חודשיים לשפעת. הדלקתי אותה כמו שהיא הרגה אותי".

בנותיה של טובה קררו, נופר ורינת, אמרו לאחר גזר הדין כי "כבר שנתיים וחצי אנחנו מחכות ליום הזה. אלו היו שנים מורכבות ועמוסות ומלאות געגועים וכאב, ואין ספק שזו תחושת הקלה מאוד גדולה. היו ימים שלא חשבנו שהיום הזה יגיע: בכל זאת, מדובר באדם מאוד מבוגר שהיתה שאלה גדולה לגבי כשירותו הנפשי. שום דבר לא יחזיר את אמא שלי ושום עונש לא ירגיש מספיק חמור, אבל אנחנו מברכות על זה שבית המשפט גזר עליו את העונש המקסימלי".

הארכת מעצר אשר פרג' החשוד בהצתת האחות טובה קררו, בית משפט השלום תל אביב. 15 במרץ 2017. מגד גוזני
פרג'/מגד גוזני

בתה של קררו קראה להמשיך במאבק נגד האלימות כלפי צוותים רפואיים. "אני קוראת לסגן שר הבריאות, לשר החינוך ולאש הממשלה ברגע שיחליטו מי זה, לשבת ולפתור את סוגיית האלימות. אנשים נרצחים על ימין ועל שמאל. אנשים הולכים לעבודה ומפחדים שיגמרו את היום במקרה הטוב בחדר מיון. זו הבעיה החברתית הכי חמורה היום".


התובעת, עו"ד כנרת מור מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה כי "בית המשפט גזר מאסר עולם על הנאשם, ובכך קיבל את עמדתנו. הנאשם ביצע רצח אכזרי במיוחד של אחות בקופת חולים, בעת שטיפלה בו. הפרקליטות רואה בחומרה כל אלימות כלפי צוותים רפואיים, ונמשיך להיאבק למיגור התופעה הזו".

עו"ד דוד מועלם, שייצג את אשר פרג' אמר לאחר מתן גזר הדין כי "אנחנו טענו שהנאשם ביצע את העבירה החמורה מאוד הזו בגלל שהיה מוצף בתכנים חולניים שהשפיעו על שיקול דעתו ולא הותירו לו ברירה. בית המשפט לא קיבל את דעתנו, ואנחנו נשקול את המשך צעדנו בתיק. אם הפיקוח והמעקב אחרי האי שהיה יותר רציני ומעמיק - ניתן היה למנוע את הרצח הזה".

עוד בוואלה!

"שיישב בכלא לשארית חייו": הגבר ששרף למוות אחות בחולון הורשע ברצח

לכתבה המלאה
טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
הנרצחת, טובה קררו/צילום מסך, פייסבוק

אשתו סיפרה במשטרה כי הנאשם היה מקלל את האחות כל יום. "הוא היה אומר שהיא גרמה לו לכאבים ברגליים ולשיתוק, אבל הוא לא היה משותק", אמרה. "היא עצמה התקשרה אליי וביקשה שאגיד לו שיפסיק לקלל אותה. השיחה הייתה לפני שלושה שבועות והוא היה לידי. אני אמרתי לו, הזהרתי אותו וביקשתי ממנו שיפסיק. היא אמרה שאם הוא לא יפסיק היא תלך למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully