וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניוון שמוביל לדם ברחובות": שוטרים חושפים את התנהלות המשטרה מבפנים

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 18:34

בפרויקט המסיכה של תכנית "הצינור", שוטרים מספרים על האמת מאחורי אירועי האלימות, וכיצד במשטרה מסווגים אותם, כדי לרשום הצלחות. לדברי אחד מהם "אם יש קטטה עם ירי, אז כותבים סכסוך שכנים ואז זה לא נמדד ומראים את זה לתקשורת"

בווידאו: פרומו לתחקיר הצינור, על שוטרים שהתפטרו לאור מה שהגדירו אוזלת היד בטיפול בפשע/קרדיט: הצינור, רשת 13

שוטרים בהווה מספרים למצלמות בפנים מוסתרות את התפרקות המשטרה מבפנים, בין היתר בנושא האלימות בחברה הערבית. את דבריהם של השוטרים ישדרו הערב (רביעי) בתכנית "הצינור" במסגרת "פרויקט המסיכה".

כתב הצינור בר שם-אור ראיין אחד מהשוטרים, שאמר: "המשטרה קורסת. למשל? סטטיסטיקה. אם יש קטטה מרובת משתתפים עם ירי, אז כותבים סכסוך שכנים ואז זה לא נמדד ומראים את זה לתקשורת".

צינור פשיעה ערבית
22.12.21. אין, אתר רשמי
ניוון מוחלט שמביא, לדברי אחד השוטרים, "לדם ברחובות"/אתר רשמי, אין

"מ-2019 היו לנו אלף אירועים. ב-2021 יש 200. מיגרנו את הפשיעה", אומר השוטר, אך מוסיף כי "כולנו רואים מה קורה בחוץ. המשטרה יש לה יעד מסוים: להפחית את כמות הירי. ולכן יש הרבה משחקים עם סיווגים של אירועים. אם מסווגים אירוע ירי כאירוע זיקוקים - זה לא נכנס לסטטיסטיקה.

בציוץ שהעלה שם אור הוא כתב כי הוא "יוצא עכשיו מטולטל מחדר העריכה, מצפייה בפרק הראשון של פרויקט המסיכה. וואו איזה אומץ לשוטרים שהסכימו לפתוח הכול מבפנים. מאות מתפטרים, ניוון מוחלט שמביא, לדברי אחד השוטרים, 'לדם ברחובות'. כמה עצוב הולך להיות לכם כשתבינו: משטרת ישראל מפורקת מבפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully