וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוותים הרפואיים מחו נגד "מגיפת האלימות" בבתיה"ח: "אגרוף לפנים במקום לתת טיפול"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 13:57

אחים ואחיות השובתים ברחבי הארץ קיימו עצרות מחאה על האלימות המופנית כלפיהם מצד מטופלים במוסדות הרפואיים. הם דרשו יישום מיידי של המתווה למיגור האלימות במערכת הבירות וקראו למדינה שלא להפקיר אותם: "חשש תמידי שלא בטוח נחזור הביתה בשלום"

בווידאו: שביתת אחיות במחאה על האלימות נגד צוותים רפואיים/צילום: מערכת וואלה! דוברות בית החולים הדסה

צוותים רפואיים קיימו היום (רביעי) עצרות מחאה על האלימות המופנית כלפיהם מצד מטופלים במוסדות הרפואיים. הם דרשו יישום מיידי של המתווה למיגור האלימות במערכת הבירות וקראו למדינה שלא להפקיר אותם ולטפל ב"מגיפת האלימות".

בין היתר, האחים והאחיות השובתים קיימו הפגנות בבית החולים שיבא תל השומר והדסה עין כרם. "באיזה מדינה נורמלית אנשי מערכת הבריאות צריכים להשבית את מערכת הבריאות כדי שיגנו עליהם?", אמרה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן בעצרת המרכזית בתל השומר.

"אם תמשיך האלימות, תהיה שביתה ללא הגבלה. אני קוראת לראש הממשלה להתעורר, אי אפשר להשאיר אנשים במצב כזה שלא יודעים מדי יום אם יחזרו הביתה. תפקידם של ראש הממשלה ומשרד הבריאות לשבת ולמצוא פיתרון כדי להגן עלינו", הוסיפה.

שביתת האחים והאחיות בבית החולים הדסה בשל האלימות נגד צוותים רפואיים 15 בדצמבר 2021. אורן בן חקון, דוברות הדסה, אתר רשמי
שביתת האחים והאחיות בבית החולים הדסה/אתר רשמי, אורן בן חקון, דוברות הדסה

בעצרת בתל השומר נאמו גם המשנה למנכ"ל בית החולים ארנון אפק, יו"ר ועד האחים והאחיות בבית החולים שיבא תל השומר, אתי אליאב וסמנכ"ל תפעולי של ביה"ח שיבא תל השומר, ד"ר עמיר גרינברג.

בהדסה התכנסו הנהלת בית החולים, יו"ר ועד האחיות והאחים והנהלת אגף הסיעוד, יחד עם אחים ואחיות מכל המחלקות והאגפים. "כשאני עומדת כאן היום אני חושבת על מ', אחות במיון, שכל מה שרצתה לעשות הוא לקבל מטופל ולטפל בו ובעודה עושה זאת קיבלה אגרוף לפניה ושברה את הלסת", אמרה אחת הנואמות.

שביתת האחים והאחיות בבית החולים תל השומר, בשל האלימות נגד צוותים רפואיים 15 בדצמבר 2021. איתן אלחדז, TPS
הפגנת האחים והאחיות בבית החולים תל השומר/TPS, איתן אלחדז

פרופ' יורם וייס, מנכ"ל הדסה בפועל, אמר: "אנו מכילים את הכאב והצער של החולים שלנו וגם של בני משפחותיהם, אך בוודאי שלא ייתכן שמשפחה שאנו בסך הכל מנסים לחבק אותה ולעזור לה - תשתמש באלימות כנגד איש צוות".

ד"ר ינון בודה, מנהל הדסה עין כרם, אמר בנאומו: "אני מאמין שהכלים שהממשלה נותנת לנו על מנת להתמודד עם מקרי האלימות לא מספיקים. אני קורא מכאן לממשלה ולקובעי המדיניות לתת בידינו יותר כלים, יותר משאבים ויותר כספים על מנת שנוכל להגן טוב יותר על העובדים שלנו".

ח"כ אופיר כץ מהליכוד. דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
הצעת חוק שתחמיר את הענישה. ח"כ כץ/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד העלה היום לקריאה טרומית הצעת חוק המבקשת להחמיר את הענישה על אלימות נגד צוותי חירום. הצעת החוק קובעת כי הענישה תשתווה לתקיפת שוטר, עליה מתקבל מאסר בפועל של בין חודש לשלושה חודשים לכל הפחות. ביום ראשון דחתה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק.

"שבוע אחרי שבוע אנחנו רואים התקפות אלימות קשות כלפי צוותים רפואיים", אמר כץ. "אותם צוותים רפואיים שעובדים לילות כימים בשביל לשמור על הבריאות של אזרחי ישראל, נשארים ללא כל הגנה אל מול העבריינים האלימים. לא הגיוני שהם יחטפו והמדינה תשתוק, בושה שהממשלה דחתה את הצעת החוק שלי. קורא לחברי הקואליציה, שאלופים בלצייץ על האלימות הזו, להתאפס ולתמוך בהצעה, זו החובה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully