וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

49 נפגעות ונפגעים בתיק: כתב אישום הוגש נגד סא"ל דן שרוני

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 17:15

שרוני נאשם בביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות של 40 משרתות ומשרתים ותשע אזרחיות ואזרחים. לפי האישום, בין היתר, שרוני החזיק מאות תמונות וסרטונים אינטימיים של חייליים ואזרחים עם בנות זוגם. מעצרו הוארך בשבועיים. מצה"ל נמסר: "רואים את העניין בחומרה"

הרמטכל בהדלקת נרות עם חיילות צה"ל שנפגעו מהסא"ל שצילם אותן ללא ידיעתן/צילום: דובר צה"ל

התביעה הצבאית הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד סא"ל דן שרוני, החשוד בביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות של חיילות ומשרתות קבע ביחידתו. מעצרו הוארך בשבועיים.

כתב האישום מייחס לשרוני, בין היתר שורת עבירות שעניינן פגיעה בפרטיות, מעשים מגונים וחדירה לחומר מחשב שלא כדין. לבקשת ההגנה, האריך בית הדין המיוחד את מעצרו של הקצין עד ל-4 בינואר 2022.

סא"ל דן שרוני החשוד בעבירות מין בחיילות 29 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
החזיק צילומים אינטימיים של בני זוג. שרוני/פלאש 90, אבשלום ששוני

בתיק ישנם 49 נפגעות ונפגעי עבירה, מתוכן 40 משרתות ומשרתים ותשע אזרחיות ואזרחים. ברשותו של שרוני נמצאו מאות תמונות וסרטונים אינטימיים אותם שמר באמצעי אחסון ניידים.

במקביל להליך הפלילי, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, הדיח לפני כחודש את שרוני מתפקידו.

מצה"ל נמסר כי הם רואים "בחומרה את מעשי הקצין, ככל פגיעה אחרת על רקע מיני, וימשיך לפעול למיגור התופעה משורותיו, תוך ליווי נפגעי ונפגעות העבירה".

בחודש שעבר הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס לפרשה באיגרת שהפיץ לציון יום המאבק באלימות נגד נשים. "זוהי התנהגות פסולה וחמורה שאנו מגנים ומוקיעים", כתב כוכבי. "חובתנו ליצור סביבה המכבדת את כל המשרתים והמשרתות בצה"ל. העיקרון שקבענו הוא 'אפס סובלנות' ועל פיו נפעל נוכח כל חריגה".

לכתב האישום המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully