וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שנמלט לחו"ל, עו"ד שחוסל: כך קרס תיק הרצח שהמשטרה הודיעה שפוענח

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 0:30

מאז הירי בסאהר מחאמיד לפני כשנתיים ניסו המשטרה והפרקליטות להרשיע את ארבעת בני המשפחה מאום אל-פחם ברצח. אך קרוב משפחה נוסף שהסכים להעיד נבהל ונעלם והסנגור שהתנגד לעסקת טיעון חוסל, מה שהוביל לשרשרת תקריות אלימות בעיר. זה נגמר ב-9 וחצי שנות מאסר בלבד לכל אחד

אחרי הרצח: ירי מסיבי והצתות במבנים באום אל-פחם/עריכה: אביעד בללי

ארבעת הנאשמים ברצח סאהר מחאמיד בן ה-19 באום אל-פחם לפני כשנתיים הורשעו בהריגה ועבירות נלוות בלבד, ונדונו לתשע עד תשע וחצי שנות מאסר. להכרעת בית המשפט המחוזי בחיפה קדמה שורת אירועים שכללה היעלמות מסתורית בחו"ל של עד התביעה, וחיסול של עורך דין שהתנגד לעסקת טיעון, שהוביל לרצח נוסף כנקמה ולהתפרעויות אלימות.

המשטרה הודיעה על פענוח הרצח חודשיים לאחר המקרה. אך בשל "קשיים ראייתיים" פרקליטות מחוז חיפה, באמצעות התובעות עו"ד אנבל ברנסון ועו"ד מירה מטאנס, נאלצה לחתום על עסקת טיעון עם הסנגורים, עו"ד באסל פלאח, עו"ד דוד יפתח ועו"ד מוהנד בויראת. עבד אל-באסט אגברייה בן ה-23, מוחמד אל-תורק בן ה-21 וצעיר בן 20 ממשפחת בורגול, שבזמן האירוע היה קטין וזהותו נאסרה לפרסום, הורשעו אתמול (שלישי) במחוזי בחיפה, ובשבוע שעבר הורשע עלי בן תייסיר אגבאריה בן ה-23.

בנוסף למאסר בפועל הורו אב בית הדין השופט אבי לוי, השופט ערן קוטון והשופט איל באומגרט כי כל אחד מהנאשמים המורשעים יפצה את משפחתו של מחאמיד ב-64,500 שקלים ואת אדם בעשרת אלפים שקלים. "במהלך המשפט הצלחנו לערער במידה רבה את ראיות התביעה. עד תביעה נוסף נעלם וככל הנראה נסע לחו"ל ולא היה ברור אם יחזור. במצב כזה טוב עשתה התביעה כשהסכימה להסדר טיעון מקל", מסרו הסנגורים לוואלה!. משפחתו של הנרצח התנגדה בתוקף לעסקאות הטיעון וטענה כי העונש אינו משקף את המעשה.

סאהר מחאמיד בן 19 מאום אל-פחם שנורה למוות סמוך לשכונת מגוריו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום מסך
סכסוך משפחתי הוביל לרצח. סאהר מחאמיד/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

הארבעה הם בני משפחה המסוכסכת עם משפחתו של אדם "פיקה" ג'בארין בן ה-20, שנפצע באירוע בו נהרג מחאמיד. בדצמבר 2018 עלי בן מוחמד אגבאריה נחשד כי ירה לעבר רכבו של ג'בארין. כתב אישום הוגש נגדו והוא נעצר עד תום ההליכים. ג'בארין היה אחד מעדי התביעה במשפט ההוא. על פי כתב האישום בתיק שהסתיים היום, הנאשמים החליטו באותו זמן לפגוע בג'בארין.

האירוע התרחש בשכונת בורגול באום אל-פחם ב-12 בינואר 2019, סמוך לשעה 23:00. אז, על פי כתב האישום, ירו הנאשמים בתת מקלע ואקדח לעבר ג'בארין ומחאמיד שרכבו על הקטנוע של ג'בארין. אלא שבאותו ערב דווקא מחאמיד היה מי שנהג בקטנוע והרכיב את אדם מאחוריו ,ובשל הטעות בזיהוי האש כוונה אליו. הוא נפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים, בעוד ג'בארין נפצע באורח קל.

מהחקירה שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז חוף עלה כי בני המשפחה שהורשעו הגיעו יחד לזירת הירי ברכב כשברשותם אקדח ותת-מקלע קרלו. שניים מהם ירדו מהרכב, התמקמו במטע זיתים בצד הדרך, והמתינו לקורבן. השניים האחרים עזבו את המקום ושבו מיד בתום הירי על מנת לאסוף את היורים ולהימלט מהזירה. המשטרה הודיעה כי "החקירה כללה מאות פעולות מבצעיות וטכנולוגיות, לצד חקירת עדים וחשודים, עד לחשיפת כלל החשודים במעורבות ופענוח הרצח".

עוד בוואלה!

"כמעט כל העסקים סגורים": שביתה כללית באום אל-פחם בעקבות גל הרציחות בעיר

לכתבה המלאה
זירת הרצח באום אל פחם. מערכת וואלה!, אתר רשמי
זירת הרצח, 2019/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הפענוח הצליח, אבל הקשיים לא נגמרו בחקירה. עד התביעה המרכזי, עלי אל-תורק, אחיו של הנאשם מוחמד אל-תורק, שהיה חשוד בתיק בעצמו, נמלט לחו"ל זמן קצר לאחר שנחתם איתו הסכם עד והוא שוחרר ממעצרו. מאז ועד היום המדינה אינה יודעת היכן הוא. לאחר מכן, עו"ד גאנם ג'בארין בן ה-43, דודו של "פיקה" שייצג אותו והתנגד לעסקה הנרקמת, נרצח ביריות על ידי אלמונים כשיצא ממסגד באום אל פחם. הרצח, שהתרחש לפני כחודשיים, טרם פוענח.

לפני כשבועיים הגיעה על פי החשד הנקמה בדמות הרצח של מוחמד אגבאריה בן ה-33 ממשפחת בורגול, שהוביל ליריות לעבר בתיהם של בני משפת ג'בארין, הצתת בתים וכלי רכב והשייכים למשפחה - ומנגד על פי החשד, לניסיון למסע הרג נוסף שסוכל בירי שוטרי מחסום מג"ב לעבר רכב המתנקשים. הנהג, תושב העיר, נהרג מהירי, וחברו שהיה חמוש על רצפת המושב האחורי וערוך לירי נפצע. בעקבות האירועים התמקם כוח מג"ב בצומת המהווה ציר המוביל לבתים בהם מתגוררים בני שתי המשפחות המסוכסכות.

תיק הולך ותיק בא

החמוש שישב על רצפת הרכב היה פהמי ג'בארין, תושב אום אל פחם בן 24, אחיו של "פיקה". אתמול הגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר בגין "עבירות בנשק" וביקשה להאריך את מערצו עד תום ההליכים.

מכתב האישום ובקשת המעצר עולה כי פהמי ופתחי ג'בארין נסעו ברכב מאזדה 5 עם אקדח טעון ודרוך ובתוכו 16 כדורים, כפפות ומשקפת, כשפתחי נוהג ברכב ופהמי מתחבא על ברכיו על רצפת הרכב בין המושבים הקדמיים לספסל האחורי. בזמן נסיעתם הגיעה מולם ניידת משטרה שביקשה מהם לעצור את הרכב. הרכב החל אז בנסיעה מהירה לאחור ופגע באחד השוטרים שעמדו בצומת, ובניידת משטרה. השוטרים, שחשו סכנה לחייהם, ירו לעבר הרכב, וכתוצאה מכך נהרג פתחי.

השוטר שהוציא את פהמי מהרכב דיווח כי זיהה אקדח טעון מונח באמצע פתח במושב האחורי. כשניגש למושב של הנהג, מצא טלפון נייד מונח על המושב עם מסך דלוק, וראה הודעות, ככל הנראה באפליקציית וואטסאפ, עם תמונה שמתחתיה כתוב "זה הבחור ממשפחת בורגול".

פתחי מחמד חסן ג'בארין. לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, צילום מסך
שרשרת אלימות. פתח ג'בארין/צילום מסך, לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים

בחקירותיו כפר פהמי ג'בארין במיוחס לו. הוא מסר כי מעולם לא היה ברשותו טלפון ולצורך יצירת קשר עם בני משפחה או חברים הוא מבקש מהם להתקשר. לדבריו, פגש את חברו פתחי וביקש ממנו להסיע אותו לבית דודו מוחמד. הם הסתכלו לתוך הרכב של המשפחה שחנה מול ביתו וראו שהמפתחות בפנים, והחלו לנסוע כמו שהוא תמיד עושה עם רכבים שחונים מול ביתו. הוא סיפר כי ישב מתחת למושב האחורי כדי לראות באיזה מצב הבתים שהוצתו וירו לעברם ולא רצה שמישהו יראה אותו, מאחר שנסעו לאזור שיש בו "בלאגן".

הוא הכחיש כי ראה נשק ברכב וכשהתבקש להסביר איך הגיע הנשק לרכב השיב כי פתחי החזיק אותו. לדבריו, חברו דיבר בטלפון עם מישהו שאינו הכיר והוא אינו יודע מה היה תוכן השיחה. הוא הבחין כי פתחי הזיז את ידו אחורה ולא ראה שמדובר בנשק, ורק לאחר שנאמר לו בחקירות כי נתפס נשק, הבין לבד מה היה פשר התנועה. עוד הוסיף כי אינו רוצה להעליל על פתחי, אבל אם היה יודע שיש נשק לא היה מאפשר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully