וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכיב חבר על אופנוע, ונורה במקומו: פוענח רצח צעיר מאום אל פחם

25.3.2019 / 23:17

ארבעה נעצרו בחשד לרצח סהאר מחאמיד, לאחר שירו בו כשטעו לחשוב כי הוא חברו - אדם ג'בארין, היעד. הארבעה ארבו לשניים ליד ביתם, וכשאלה יצאו, נורה ג'בארין תוך כדי נסיעה ומותו נקבע לאחר מכן בבית החולים. הארבעה מכחישים את המיוחס להם ומעצרם הוארך עד לתום ההליכים

סאהר מחאמיד בן 19 מאום אל-פחם שנורה למוות סמוך לשכונת מגוריו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום מסך
הנרצח, סאהר מחאמיד/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

המשטרה פענחה את תיק הרצח של סאהר מחאמיד מאום אל פחם, שנורה למוות בינואר האחרון, ועצרה ארבעה חשודים. היום (שני) בתום חקירתם, הוגשו נגדם כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה. מחאמיד בן ה-19 נורה למוות בשכונת "בורגול" בעירו לפני כחודשיים, בעת שהרכיב את חברו אדם "פיקה" ג'בארין בן ה-18 על קטנועו של ג'בארין, שהיה היעד לרצח. הארבעה, שירו במחאמיד בשל טעות בזיהוי, מואשמים ברצח, ניסיון רצח ועבירות בנשק, ואם יורשעו הם צפויים למאסרי עולם.

החקירה הסמויה התנהלה כחודשיים ביחידה המרכזית של מחוז חוף תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. במהלכה נעצרו החשודים מאום אל פחם: עבד אלבאסט אגברייה בן ה-20 שנעצר ב-7 בפברואר, מוחמד "ג'סראווי" אל תורק בן 18 (ששורשיו בכפר ג'סר א-זרקא) ועלי אגברייה בן ה-20 שנעצרו ב-19 לפברואר, וכן נער שטרם מלאו לו 18 שנעצר ב-21 לפברואר.

ביום האירוע התקבל במשטרה דיווח סמוך לשעה 23:00, על ירי בשכונה לעבר שניים שרכבו על גבי קטנוע, שבשל כך פונו אל בית החולים "העמק". מצבו של אדם ג'בארין הוגדר קל ואילו מצבו של סאהר מחאמיד, הוגדר תחילה אנוש ובהמשך נקבע מותו בבית החולים.

הרקע שעלה כבר בתחילתה של החקירה הוא סכסוך ארוך ימים בין משפחות, כמו גם סכסוך בין עבד אלבאסט אגברייה לאדם ג'בארין. בסריקות שנערכו בזירה מיד אחרי האירוע אותרו התרמילים וראיות נוספות שהיוו קצה חוט לחקירה הסמויה שהתפתחה.

עוד בוואלה! NEWS
ירו 23 קליעים והציתו את הרכב: אישום ברצח נגד בני משפחה מהצפון
הוכנס בכוח לרכב מחוץ לבית הספר: תיעוד חטיפת המורה באום אל-פחם
8 כדורים מטווח קצר: ירה למוות באדם באמצע החתונה - והורשע ברצח

זירת הרצח באום אל פאחם. אתר רשמי
זירת הרצח באום אל פחם/אתר רשמי

המשטרה תפסה מצלמות אבטחה שתיעדו את הגעתם ברכב של החשודים לכביש העפר כשהם מצוידים בכלי הנשק. המצלמות תיעדו את הבזקי הירי לעבר האופנוע וכן את רגע איבוד השליטה של מחאמיד על האופנוע, התהפכותו ונפילתם של השניים. אחיו של מוחמד אל תורק הפליל את החשודים בחקירתו, ואף סיפר כי למחרת האירוע שמע מהם כי הכוונה הייתה להרוג את אדם ג'בארין, ולא את מחאמיד.

ביום האירוע שהה עלי אגברייה בעפולה. מחקירת הימ"ר עולה כי השלושה, קרובי משפחתו, אספו אותו ברכב, שם הצטיידו באקדח ובתת מקלע מאולתר, וכי מוחמד והנער עטו כיסוי פנים ומוחמד הצטייד בכפפות. על פי כתב האישום, הארבעה נסעו ברכב אל כביש עפר הנושק למטע זיתים בשכונת בידר דבאלה, ממנו ישנה גישה רגלית אל הכביש המוביל לביתו של מוחמד ג'בארין, דודו של אדם. באותו הזמן, אדם ג'בארין וסאהר מחאמיד שהו בבית.

מכתב האישום עולה כי הארבעה יצאו מהרכב עם כלי הנשק, הלכו בכיוון מטע הזיתים אבל אחרי מספר דקות, בהתאם לתכנית, שבו עבד אלבאסט ועלי אגברייה אל הרכב, נכנסו לתוכו ועזבו את המקום. מוחמד אל תורק והנער ארבו כשהם רעולי פנים ומצוידים בנשק במטע הזיתים משך זמן של רבע שעה, עד ליציאתו של אדם מהבית.

סמוך לשעה 22:35 יצאו ממתחם הבית שני אופנועים, ועל כל אחד מהם שני רוכבים. על אחד מהם, קטנוע ימאהה טי מקס השייך לאדם ג'בארין, נהג דווקא סאהר מחאמיד, כשלראשו קסדה וכשהוא מרכיב את אדם.

עוד באותו נושא

רצח באום אל-פחם: צעיר בן 19 נורה למוות בעת שרכב על אופנוע

לכתבה המלאה

מכחישים את המיוחס להם

מוחמד והנער פתחו באש לעברם וירו לכל הפחות שבעה כדורים, תוך שמחאמיד המשיך בנסיעה מספר מטרים, אז איבד שליטה, והוא ואדם נפלו ממנו. מחאמיד נפגע מארבעה קליעים בזרועו, בגבו, בעכוז ובסנטר. חברו נפצע מקליע ששפשף את רגלו השמאלית. באופנוע פגעו שני קליעים נוספים. היורים נמלטו במעלה מטע הזיתים אל קצה כביש העפר, לשם הגיע עבד עם הרכב, והארבעה הסתלקו מהמקום ברכב.

בחקירותיהם, כל הארבעה הכחישו את העבירות המיוחסות להם ושמרו בחלקים נרחבים מהחקירות על זכות השתיקה. עלי אגבארייה הודה בחקירתו כי נכח בזירה וזיהה את עצמו ואת חבריו במצלמות האבטחה. עם זאת, הוא טען כי השלושה ואדם נוסף שהיה רעול פנים אספו אותו בעפולה ואמרו לו שנוסעים לניסוי כלים. לטענתו, לאחר שהשניים הלכו לכיוון מטע הזיתים והתעכבו, הוא ביקש מעבד אלבאסט שיסיע אותו הביתה וכך עזב עוד לפני הירי. מעצריהם הוארכו פעם אחר פעם. סנגוריהם הגישו עליהם ארבעה עררים לבית המשפט המחוזי בחיפה, אולם כולם נדחו.

במקביל להגשת כתבי האישום הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרי הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיון לגופן של הבקשות עוד יתקיים, ובינתיים האריך השופט ניצן סילמן את מעצריהם עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully