וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 כדורים מטווח קצר: ירה למוות באדם באמצע החתונה - והורשע ברצח

15.10.2018 / 11:38

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע ברצח את מחמוד מחאג'נה שירה למוות בחוסין מחאג'נה, שסירב להכניסו לבית הקפה שבבעלותו לפני כשנתיים. סנגורו של הרוצח, עו"ד אביגדור פלדמן לוואלה! NEWS: "נגיש ערעור, המשטרה לא ביצעה בדיקת שכרות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת רצח באום אל-פחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע בסוף השבוע האחרון את מחמוד "אבו נפיסה" מחאג'נה בן 40 מאום אל-פחם, שרצח בספטמבר 2016 ביריות מטווח קצר את חוסין "אבו בראא" מחאג'נה בן 23, גם הוא תושב אום אל-פחם, במהלך חתונה בעיר.

שבוע לפני הרצח התגלע ויכוח בין השניים, זאת על רקע סירובו של חוסין מחאג'נה, הבעלים של בית הקפה "סהר אליאלי" בשכונת ראס אלהיש בעיר, להכניס את מחמוד מחאג'נה שהגיע למקום. על פי כתב האישום, כמה ימים לאחר מכן בחתונה באולמי "אל ריף", שאליה הוזמנו השניים, הגיע הרוצח מצויד באקדח טעון, שאותו הסתיר מתחת לבגדיו. במהלך המסיבה, בסמוך לשעה 22:00, שלף מחמוד מחאג'נה את האקדח, וירה לעבר הקורבן שמונה כדורים מטווח קצר, בשעה שרקד ברחבת הריקודים. הרוצח המשיך בירי גם אחרי שהקורבן התמוטט ונפל אל הקרקע. הוא גרם למותו ופצע את אחיו של הקורבן, שאדי מחאג'נה וגבר נוסף. לאחר הירי הרוצח ברח, אולם הסגיר עצמו למחרת בבוקר בתחנת המשטרה בעיר.

במהלך החקירה סירבו עדי הראייה להתייצב במשטרה, לאחר שהוצאו צווי הבאה, טענו כי "זיכרונם אבד". במהלך המשפט טען הרוצח כי לפני האירוע קנה בעפולה שני בקבוקי וודקה, שתה לפחות בקבוק וחצי וכי "כל האירוע נמחק מזיכרונו". סנגורו, עו"ד אביגדור פלדמן, טען כי לא היה יכול לגבש יסוד נפשי של כוונה תחילה לרצוח, ולטעמו היה בכך כדי לעורר ספק ולהביא לזיכויו מעבירת הרצח. עוד הוא טען כי יש להסתפק בהרשעתו בהריגה. הפרקליטות הציגה סרטוני אבטחה שמתעדים שעות מהאירוע, המחלוקת לא הייתה באם הוא ירה, אלא באם עשה זאת בכוונה תחילה.

הרכב אב בית הדין, נשיא בית משפט המחוזי, השופט רון שפירא, סגן הנשיא השופט אברהם אליקים והשופטת תמר נאות פרי, דחו את טענת הסניגור, קיבלו את עמדת המדינה וקבעו כי הוכח מעבר לספק סביר כי הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום. מחמוד מחאג'נה הורשע בביצוע עבירת רצח בכוונה תחילה, עבירות בנשק ושתי עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות. עו"ד פלדמן אמר לוואלה! NEWS: "נגיש ערעור על כך שהמשטרה לא ביצעה בדיקת שכרות, למרות שטען שהיה שיכור ולא זוכר כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully