וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערכת החינוך: "בין שאשא ביטון למנכ"ל המשרד הייתה פעורה תהום"

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 23:49

אנשי חינוך רבים לא ממש הופתעו מפיטוריו של תא"ל במילואים יגאל סלוביק, חצי שנה בלבד מאז שנכנס לתפקידו. "הוא לא מבין את המערכת, והיא יש לה רק מה להגיד - היא יודעת הכול. אני חושב שזה היה הדדי", אמר לוואלה! גורם במערכת. "הכול נפל עליה ולא היה לה במי להיעזר"

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

גורם בכיר במערכת החינוך אמר בשיחה עם וואלה! על פיטורי מנכ"ל המשרד יגאל סלוביק כי מי שמגיע בתקופה כל כך קריטית לנהל את מערכת החינוך כשהוא לא מכיר אותה, "ספק אם זה יכול להצליח". פיטוריו של סלוביק פורסמו לראשונה בחדשות 13, שם דווח שבסביבת השרה לא פירטו את נסיבות הפיטורים.

"חלק מהאנשים במשרד מאוד מופתעים. אני לא הופתעתי", אמר הגורם. "כי מי שמגיע בתקופה כל כך קריטית לנהל את מערכת החינוך כשהוא לא מכיר אותה, ספק אם זה יכול להצליח. הוא לא מבין את המערכת. והיא יש לה רק מה להגיד, והיא יודעת הכול. תהום מוחלטת. היא חשבה שזה יצליח וטעתה בהחלטה שלה. זה לא נבע רק מעניין החיסונים בבתי הספר. אני חושב שזה היה הדדי לגמרי".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק. מרים אלסטר, פלאש 90
ביטון וסלוביק/פלאש 90, מרים אלסטר

הגורם ממשיך ואומר כי החיסונים זה לא היה העיקר. "זאת תקופה מאוד מורכבת, מערכת החינוך היא מערכת מאוד מוזנחת, המשרד היה מנותק מצרכי השטח, למרות שיש שם אנשים טובים. לא הכול צץ בחצי השנה האחרונה. הנושא של מחסור בכוח האדם, זה לא נפל אתמול, המחסור בסייעות, בפסיכולוגים ובמורים זה לא צץ בקדנציה של שאשא, זה דבר שהוא נגרר על פני תקופה ארוכה. היא קיבלה מערכת עם צרות, שלא טופלה כמו שצריך. הכול נפל עליה. אז היה צריך לדעת לטפל במערכת".

"לא היה לה במי להיעזר וגם צריך להכיר את המערכת, שנמצאת בקרע עמוק בין השטח לבין המשרד. זה לא בזק , זה חינוך. היא קיבלה את זה כירושה, היא לא יצרה את זה. אי אפשר להאשים אותה בפסיק במשהו".

לדבריו, "המנהלים מביעים חוסר אימון במערכת, למרות שמציירים ציורים ומזמינים מנהלים שישאלו שאלות. מספיק לפגוע לאנשי חינוך באינטליגנציה. אנשי חינוך הם ציבור שונה מציבורים אחרים. זה ציבור עם ערכי מוסר גבוהים ואי אפשר לפגוע בו מתחת למותן".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון במהלך ועדת החינוך בכנסת 30 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"היא יודעת הכול". שאשא ביטון/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הגורם התייחס לתכנית למניעת האלימות בבתי הספר, אותה הציגו יחד שרת החינוך שאשא ביטון והמנכ"ל ביום רביעי שעבר, יום בו גם קיבל את מכתב הפיטורים. במהלך התכנית שהוצגה בזום למנהלי בתי הספר, הם שאלו שאלות שלדברי הגורם הוכתבו להם על ידי הנהלת המשרד. "ביום רביעי הביאו ציבור מנהלים שהכתיבו להם שאלות בוערות כדי שהיא תענה, למה לפגוע באינטליגנציה של אנשים. אנשים לא מטומטמים".

"הם פנו למנהלי מחוזות שנתנו שמות של מנהלים שפחות ביקורתיים כלפי הנהלת המשרד, לקחו את השאלות הבוערות כדי שהם ייתנו את התשובות על הבעיות, פשוט בושה!".

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק. מרים אלסטר, פלאש 90
סלוביק/פלאש 90, מרים אלסטר

הפיטורין של מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק חצי שנה בלבד מאז שנכנס לתפקידו לא הפתיעו אנשי חינוך רבים. זאת, על אף שהתקופה האחרונה אינה אידאלית למהלך שכזה. האלימות בבתי הספר גואה, קיים מחסור במורים, יותר ויותר גנים לא נפתחים בבוקר בשל המחסור בסייעות וברקע לכל אלה, רק היום החל מבצע החיסונים בבתי הספר. למרות התזמון, שרת החינוך שאשא ביטון פיטרה את סלוביק, ביום בו הציגו יחדיו את התוכנית של המשרד למיגור האלימות בבתי הספר, ובמהלך הצגתה עוד שידרו עסקים כרגיל.

פיטוריו של סלוביק משאירים הרבה שאלות פתוחות, כמו למשל, מדוע מינתה השרה מנכ"ל ללא ניסיון בתחום החינוך ומדוע לא בחר לפרוש מתפקידו. כך או כך, משרד החינוך יישאר ללא מנכ"ל בתקופה מאוד מורכבת ונזכיר כי היום הממשלה אישרה את מינויו של מאיר יצחק הלוי לתפקיד סגן שרת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully